Raitisilmasuodattimet

Takahelmat

(löytyi 103 tulosta)

Jos etsit parhaillaan takasäleikköä, olet varmasti myös huomannut, että auton takasäleikköä kutsutaan usein myös puskuriksi. Sama pätee muuten myös etusäleikköön. Mutta mistä se oikeastaan tulee? Ja mitä varten takasäleikkö oikeastaan on? Näihin kysymyksiin vastaamiseksi matkustetaan hetkeksi ajassa taaksepäin. 1900-luvun alkuvuosikymmeninä autojen suunnittelussa kävi ilmi, että korin etu- ja takaosaan kiinnitetty teräspalkki lisäsi motorisoitujen tienkäyttäjien turvallisuutta.

Varaosat BREMBO

Valitse auto näyttääksesi vastaavia osia kategoriasta Takahelmat.

Kaikki valmistajat

  • Abarth
  • Acura
  • Aixam
  • Alfa Romeo
  • Andoria
  • ARO
  • Aston Martin
  • Audi
  • Austin
  • Avia
  • Bedford
  • Bentley
  • BMW
  • Buick
  • Cadillac
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Daewoo
  • DAF
  • Daihatsu
  • Dodge
  • Elaris
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Ford USA
  • FSO
  • GAZ
  • GEO
  • GMC
  • Great Wall
  • Honda
  • Hummer
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Innocenti
  • Isuzu
  • Iveco
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • LDV
  • Lexus
  • Lincoln
  • Lotus
  • MAN
  • Maserati
  • Maybach
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Ssangyong
  • Steyr
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tata
  • Tesla
  • Toyota
  • Trabant
  • UAZ
  • Volvo
  • VW
  • Wartburg
  • Zastava
  • ZAZ
  • ZIL

Lujan teräksen oli tarkoitus taipua iskun sattuessa, jos mahdollista, ja ohjata näin syntyvä voima uudelleen. Tämä kruunattiin menestyksellä, minkä vuoksi näitä ulkoisia puskureita oli monissa malleissa vuosikymmenien ajan. Nämä puskurit olivat kuitenkin erittäin sopimattomia jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden suojaamiseen, jotka myös osallistuivat liikenteeseen.

Moottoriajoneuvojen kehittyessä myös puskurina tunnettua suojalaitetta tarkistettiin. Uusi materiaali - nimittäin muovi - yhdessä vaahtomuovin kanssa korvaa sitkeän teräksen. Nämä materiaalit ovat paljon joustavampia ja vaimentavat törmäyksen energiaa. Puskuri sinänsä vain valuu autosi hameeseen jatkokäsittelyn aikana. Sitä ei ole enää olemassa sellaisenaan. Sen, että tämä kehitys on ehdottomasti mennyt oikeaan suuntaan, osoittivat paitsi onnettomuuksiin joutuneet jalankulkijat ja pyöräilijät myös mahdollisuudet korjata onnettomuudet tarvittaessa. Tämä voidaan nyt tehdä paljon helpommin.

Mikä on takalokasuojan tehtävä ja miten se voidaan korjata?

Mutta mihin auton esiliina ylipäätään on hyvä? Etu- ja takalokasuojat jakavat suojaustehtävän. Se suojaa ennen kaikkea autosi koria, mutta tietysti myös ohikulkijoita. Törmäystilanteessa ohikulkijat eivät jää auton alle, koska auton suojus estää sen. Myöskään ohikulkijat eivät likaannu sadevedellä, kun ajat heidän ohitseen autollasi. Tämä tarkoittaa sitä, että etu- ja takalokasuojat asennetaan vain hajoamista varten. Ne tarjoavat niin sanotusti puskurin

Toinen suojaus koskee helman alla olevaa korirakennetta. Mahdollinen isku pehmennetään siten, että kehon osiin kohdistuu mahdollisimman vähän vääristymiä. Sama pätee tietysti myös auton takasäleikköön. Tämä tarkoittaa kuitenkin myös sitä, että etu- ja takalokasuojat asennetaan vain hajoamaan. Ne ovat enemmän tai vähemmän puskuri.

Me autojen ystävät pyrimme pitämään ajoneuvomme kunnossa niin, että se on kaunista katseltavaa. Tällöin tulee kyseeseen autosi helman korjaaminen. Seuraavat vahinkotyypit voidaan erottaa toisistaan:

  • kevyitä naarmuja pinnassa
  • Lommot tai kolhut
  • repeytynyt tai lohkeillut materiaali

Mikä korjausmenetelmä on paras?

Korjausmenetelmä riippuu materiaalin kunnosta törmäyksen jälkeen. Vaurion asteesta riippumatta on aina suositeltavaa antaa korjaus ammattilaisen tehtäväksi.

Sinulla on tietenkin myös mahdollisuus poistaa pienet tai keskisuuret naarmut itse korjauskynällä tai laadukkaalla maalauksella. Kokemus on kuitenkin osoittanut, että oikean värin löytäminen on hyvin vaikeaa. Maalin väri muuttuu ajan myötä sään ja muiden tekijöiden vaikutuksesta. Tällaiset takapuskurin vauriot voidaan korjata korjaamolla.

Takapuskuri, jossa on lommoja tai kolhuja, on vähemmän kaunis katsella, eikä se ole pysyvä tila sinulle auton omistajana. Ajaminen näiden vikojen kanssa ei ole laissa kiellettyä. Voit itse päättää, haluatko korjata takapuskurin vai et. Jos päätät korjauttaa sen, korjaamon ammattilainen tekee sen. Hän tekee ensin autosi helman liikuteltavaksi erikoisvalmisteisella kuumailmapuhaltimella. Lommot ja kolhut on nyt helpompi irrottaa materiaalista. Sitten alue hiotaan ja täytetään uudelleen. Viimeinen maalikerros viimeistelee koko prosessin. Tämä maksaa tietysti 400-1000 euroa, mutta tulos vakuuttaa sinut. Jälkikäteen et enää tunnista mitään vahinkoa.

Repeytynyt tai haljennut takapuskuri on korjattava välittömästi. Se on tärkeä osa liikenneturvallisuutta, ja siksi sitä olisi käsiteltävä sellaisena. Älä missään tapauksessa osallistu liikenteeseen, jos autossasi on viallinen esiliina. Vain korjaamon suorittama vaihto auttaa tässä tapauksessa.

Korkealaatuiset takahelmat Motointegratorilta

Täällä Motointegratorilla tarjoamme verkkokaupassamme laadukkaita takahelmia kaikkiin ajoneuvotyyppeihin. Toimitamme yli 5 miljoonaa varaosaa ja lisävarustetta useille eri tuotemerkeille. Tilaa takahelmasi jo tänään Motointegratorin verkkokaupasta ja hyödy huippumerkeistä ja erittäin hyvistä asiakasehdoista. Jos osa ei sovi, käytä ilmaista palautuspalvelua.

Parhaat tuotteet kategoriasta Takahelmat

Sijoituskriteerit