- Pusty
- SAATAVUUS
- Valmistaja
- Hinta
Virtalukot – MOOTTORIPYÖRÄT
(löytyi 63 tulosta)
Sytytyslukot suojaavat ajoneuvoa luvattomalta käytöltä. Tämä parantaa osaltaan varkaussuojaa, mutta ei yleensä yksinään riitä. Vanhoihin moottoripyöriin asennettiin erillinen ohjaustankolukko moottoripyörän virtalukon lisäksi. Nykyaikaisissa moottoripyörissä sytytyslukko ja ohjaustangon lukko on yhdistetty, kuten henkilöautoissa. Moottoripyörän virtalukossa olevat viat tai rikkoutuneet ja kadonneet virtalukot voivat tietenkin "lukita" valtuutetun omistajan ulos ja vaatia moottoripyörän virtalukon vaihtamista. Motointegrator tarjoaa sinulle moottoripyörääsi uudet sytytyslukot huippuvalmistajilta huippulaadukkaina.
Valmistaja: | RMS |
Valmistajan numero: | RMS 24 605 0030 |
Valmistaja: | RMS |
Valmistajan numero: | RMS 24 605 0010 |
Valmistaja: | RMS |
Valmistajan numero: | RMS 24 605 0290 |
Valmistaja: | RMS |
Valmistajan numero: | RMS 24 605 0280 |
Valmistaja: | RMS |
Valmistajan numero: | RMS 24 605 0130 |
Valmistaja: | RMS |
Valmistajan numero: | RMS 24 605 0500 |
Valmistaja: | RMS |
Valmistajan numero: | RMS 24 605 0170 |
Mitä vikoja esiintyy moottoripyörän sytytyslukoissa?
Toisin kuin autoissa, moottoripyörien virtalukot ovat jatkuvasti alttiina säälle. Vaikka suojapeite on käännettävissä sivulle, suolavesi tunkeutuu siihen nopeasti talvella. Lisäksi kondenssia ja joskus korkeaa kosteutta on odotettavissa ympäri vuoden. Vaikka kosteus kuivuu uudelleen, se on usein kerrostanut sytytyslukkoon hienoa pölyä tai muuta ilmassa kulkeutuvaa likaa, joka juuttuu kosteuden vuoksi.
Moottoripyörän virtalukon kuluminen ja likaantuminen
Aina kun avain asetetaan paikalleen, työnnä käännettävällä avaimella jousikuormitteiset lukitustapit sivuun. Jotta lukitusmekanismi olisi tehokkaasti suojattu peukaloinnilta tai vääriltä avaimilta, se on valmistettu erittäin tarkasti. Haittapuolena on, että lika voi helposti aiheuttaa toimintahäiriöitä. Moottoripyörän sytytyslukon herkät osat kuluvat tietenkin myös, joten se ei kestä ikuisesti.
Käyttäjän virhe
Joskus kuitenkin moottoripyörän käyttäjät aiheuttavat vikoja ja puutteita moottoripyörän virtalukossa. Kun moottoripyörän sytytyslukko juuttuu, monet moottoripyöräilijät ja myös autonkuljettajat laittavat öljyä lukkoon. Kaikki öljyt eivät kuitenkaan ole sopivia, ja niiden on oltava hartsittomia sytytyslukoille.
Suosittelemme aseöljyä suihkeena. Suihkuta sytytyslukkoon hieman (älä käytä liikaa) pistooliöljyä, ennen kuin työnnät sen ruiskutussuuttimen jatkeella. Suihkuta sitten virta-avainta molemmilta puolilta. Aseta virta-avain paikalleen ja käännä sitä 3-4 kertaa sytytysvirtaan ja takaisin kotiasentoon. Irrota sitten virta-avain uudelleen ja puhdista se nukkaamattomalla liinalla. Vaikka sytytyslukkokoukkua ei olisikaan, sytytyslukko on syytä huoltaa kerran vuodessa ennen talvea, varsinkin jos moottoripyörää säilytetään talven yli. Löydät moottoripyörääsi sopivat virtalukot helposti Motointegratorista käyttämällä palkitun verkkokaupan hakunaamaria.
Viallinen virtalukko tai avain
Sytytyslukoista huolehtiminen voi tietenkin vähentää kulumista, mutta ei aina estää sitä. Jos virta-avainta ei enää voi kääntää, siihen voi olla kaksi syytä. Joko virtalukon mekanismi on viallinen tai avaimessa on jotain vikaa. Joskus avaimia käytetään väärin, esimerkiksi ruuvimeisselinä uraruuveille. Tämä ei tietenkään ole suositeltavaa.
Kokeile vara-avainta, jos sinulla on sellainen. Jos myöskään vara-avain ei käänny, virtalukossa on vika. Jos toinen virta-avain toimii, virta-avain, joka ei toimi, on viallinen. Voit tietenkin jatkaa ajamista vara-avaimella, mutta toinen avain on silti vaihdettava. Voit hankkia uudet avaimet valmistajalta tai teettää avaimen joillakin lukkoliikkeillä.
Ennen kuin ostat uusia avaimia tai teetätät niitä, tutustu tarkkaan hintoihin. Joissakin tapauksissa voit hankkia uuden virtalukon ja korvaavat avaimet Motointegratorilta.
Sytytyslukon irrottaminen
Jos virtalukko on viallinen eikä sitä voi enää kääntää avaimella, tarvitset uuden virtalukon. Sytytyslukot on edelleen suhteellisen helppo irrottaa, jos ne on avattu. Jos se on lukittu ja siinä on myös ohjaustangon lukko, sinun on valitettavasti porattava sytytyslukko irti. Aloita poraaminen sytytyslukon keskeltä pienellä teräsporalla (3,5 mm). Jos pora liukuu pois pinnan takia, sinun on ensin tehtävä syvennys sileään pintaan keskitystyökalulla. Kun olet poraillut pienellä poralla, suurenna poran halkaisijaa jatkuvasti, kunnes saavutat 8 tai 9 mm:n halkaisijan. Tämän jälkeen virtalukon pitäisi olla mahdollista irrottaa.
Et voi yksinkertaisesti vaihtaa jokaista virtalukkoa. Joissakin nykyaikaisissa moottoripyörissä käytetään koodattuja avaimia ja niissä on ajonestolaite. Tässä tapauksessa sinun on ensin otettava yhteyttä moottoripyöräalan erikoisliikkeeseen. Moottoripyörän mallista ja tyypistä riippuen myös moottorin ohjausyksikkö voidaan joutua vaihtamaan. Motointegratorin jopa 5 miljoonasta autojen ja moottoripyörien varaosasta ja lisävarusteesta löydät varmasti itsellesi sopivan mallin.
Sytytyslukko RFID-tekniikalla
RFID-sytytyslukkoja on nyt saatavilla myös moottoripyöriin jälkiasennettaviksi. Nämä ovat digitaalisia virtalukkoja, jotka kytkevät sytytysvirran päälle ilman kosketusta tai kulumista. Sinun tarvitsee vain tuoda digitaalinen avain 4-5 cm:n päähän virtalukkoa, ja sytytysvirta kytkeytyy automaattisesti päälle. Tämän tekniikan avulla virtalukko lukee avaimesta salatun koodin, samaan tapaan kuin kontaktiton maksaminen toimii kassalla pankkikortin sirun avulla. Tämä tarkoittaa sitä, että et tarvitse turvatonta radiolähetystä tai paristoja avaimessa.
Ennen kuin maksat kalliisti sytytyslukosta missä tahansa, tutustu Motointegratorin hyviin hintoihin. Tarjoamme myös ilmaisen palautuksen. Motointegratorista saat sytytyslukot monilta premium-valmistajilta, esimerkiksi INPARTSilta, RMS:ltä tai VICMAlta.