-3% jarruosista

Virranjakajan kannet – MOOTTORIPYÖRÄT

(löytyi 188 tulosta)

Kaikki tulokset kategorialle Virranjakajan kannet.
Emme löytäneet mitään tuloksia ajoneuvolle Kawasaki EN 500 (Vulcan)

Mikään ei toimi (bensiini)moottorissa ilman jakotukkia. Tämä koskee ainakin vanhempia ajoneuvomalleja. Sytytysjärjestelmän osana jakotukki suojaa sytytysmekanismia ja välittää sytytysjännitteen sytytyskaapeleihin. Nykyaikaisissa bensiinimoottorilla varustetuissa autoissa on nykyään täysin elektroniset sytytysjärjestelmät, jotka eivät vaadi mekaanisia komponentteja. Ohjaus on täysin elektroninen; vian sattuessa ohjausyksikkö on usein vaihdettava.

Varaosat NGK
Sijoituskriteerit
Virranjakajan kansi BERU by DRiV VK 386
Valmistaja:   BERU BY DRIV
Valmistajan numero:   VK386
18,67 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Virranjakajan kansi BLUE PRINT ADD614214
Valmistaja:   BLUE PRINT
Valmistajan numero:   ADD614214
6,12 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Virranjakajan kansi BOSCH 1 235 522 392
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 235 522 392
120,06 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Täyttöputki, polttoainesäiliö BLIC 6906-00-9520528P
Valmistaja:   BLIC
Valmistajan numero:   6906-00-9520528P
96,70 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Virranjakajan kansi BOSCH 1 987 233 012
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 987 233 012
4,30 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Virranjakajan kansi BLUE PRINT ADM51426
Valmistaja:   BLUE PRINT
Valmistajan numero:   ADM51426
5,03 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Virranjakajan kansi BLUE PRINT ADK81423
Valmistaja:   BLUE PRINT
Valmistajan numero:   ADK81423
3,37 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Virranjakajan kansi BLUE PRINT ADK81425
Valmistaja:   BLUE PRINT
Valmistajan numero:   ADK81425
4,78 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Virranjakajan kansi BLUE PRINT ADM51422
Valmistaja:   BLUE PRINT
Valmistajan numero:   ADM51422
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Virranjakajan kansi BLUE PRINT ADM51429
Valmistaja:   BLUE PRINT
Valmistajan numero:   ADM51429
61,12 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Virranjakajan kansi BLUE PRINT ADM514215
Valmistaja:   BLUE PRINT
Valmistajan numero:   ADM514215
21,34 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Virranjakajan kansi BLUE PRINT ADN11421
Valmistaja:   BLUE PRINT
Valmistajan numero:   ADN11421
3,41 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Virranjakajan kansi BERU by DRiV VK 440 0330920340
Valmistaja:   BERU BY DRIV
Valmistajan numero:   VK 440 0330920340
30,91 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, virranjakaja VALEO 343117
Korjaussarja, virranjakaja VALEO 343117
Valmistaja:   VALEO
Valmistajan numero:   343117
41,02 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Virranjakajan kansi USA FD175STD
Valmistaja:   USA
Valmistajan numero:   FD175STD
12,63 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Sytytysjärjestelmä

Jakotukki oli tärkeä osa sytytysjärjestelmää aina 1980-luvulle asti, jolloin ajoneuvoihin asennettiin yhä useammin elektroninen tai täysin elektroninen sytytysjärjestelmä. Jakotukin korkki istuu sytytysvirran jakajan päällä. Se on valmistettu kestävästä muovista, ja se kiinnitetään jakelijaan klipseillä. Tiiviste varmistaa täydellisen kosketuksen ja tarvittavan tiiveyden - sillä jos sytytysvirranjakajan virta kostuu, sillä on ikäviä seurauksia. Jakotukin korkista lähtevät sytytyskaapelit, jotka puolestaan johtavat sytytystulppiin toisella puolella ja katkaisijan koskettimiin toisella puolella. Mekaanisia tai osittain elektronisia sytytysjärjestelmiä, joissa oli jakotukki, käytettiin vielä pitkään elektronisten sytytysjärjestelmien käyttöönoton jälkeen

Sytytysjärjestelmien kehittämisen virstanpylväät

Sytytysjärjestelmiä on kehitetty yhä pidemmälle autonvalmistuksen alkuvaiheista lähtien. Jotkin yritykset katosivat unohduksiin, toiset tulivat sarjatuotantoon:

  • Perinteinen kelan sytytysjärjestelmä, jossa korkeajännite jakautuu sytytysvirranjakajassa olevan jakosormen kautta, on edelleen käytössä klassikkoautoissa ja Youngtimereissä. Jakotukin korkki suojaa herkkää järjestelmää, joka koostuu monista yksittäisistä komponenteista.
  • Kosketinohjattu transistorisytytys oli jatkokehitys, koska mekaanisesti toimivan katkaisijan kosketinherkkyyttä vähennettiin. Myöhemmin sytytysmoduuli otti sen tehtävät hoitaakseen. Sytytysjakajassa oleva Hall- tai induktioanturi ottaa hoitaakseen sytytysmoduulin ohjauksen.
  • Ensimmäisissä elektronisissa sytytysjärjestelmissä suurjännitteen jakelu oli vielä mekaanista. Jotkin tehtävät, kuten sytytyskulman säätö tai sytytyskelan ohjaus, ovat kuitenkin jo sähköisiä.
  • Täysin elektroninen sytytysjärjestelmä ei sisällä lainkaan mekaanisia komponentteja. Sytytysvirran jakaja ja siten myös jakotukki jäävät kokonaan pois, ja jännitteen jakamisesta huolehtii sytytyksen ohjausyksikkö. Täysin elektroniset sytytysjärjestelmät on asennettu lähes kaikkiin nykyaikaisiin ajoneuvoihin.

Miten tunnistan viallisen jakotukin?

Sytytysvirranjakajan korkit sijaitsevat lähellä moottoria ja altistuvat suurille rasituksille, kuten moottorin tärinälle tai bensiinihöyryille. Vaikka ajoneuvon osa on valmistettu hyvin eristävästä karkaistusta muovista, kulumista tai vikaa ei voida sulkea pois. Jos jakotukin korkin muovi tai jakotukin korkin ja jakotukin välinen tiiviste haurastuu tai haurastuu, kosteus tunkeutuu sytytysjärjestelmään. Kosteus aiheuttaa syttymishäiriöitä, jotka ovat ensimmäisiä merkkejä sytytysjärjestelmän viasta. Useimmiten kyseessä ovat kuitenkin korkin alapuolella olevat katkaisijan koskettimet. Ajan myötä sinne muodostuu oksidikerros, joka heikentää johtavuutta: Sytytysjännite pienenee ja pienenee

Sytytysjärjestelmän vioille ja syttymishäiriöille voi olla monia syitä vaurioituneen jakotukin lisäksi, kuten viallinen sytytyskaapeli (esimerkiksi martin pureman aiheuttama), liian vanha jakotukin sormi tai kulunut sytytystulppa. Jos vika on jakotukissa, se näkyy usein jo silmämääräisesti halkeamien tai hauraan pinnan kautta. Kosteus korkin alla on myös merkki vuodoista. Toinen tärkeä osoitus siitä, että jakotukin korkki aiheuttaa syttymishäiriön, on se, että se vaikuttaa kaikkiin sylintereihin. Jos vika on sytytyskaapelissa tai sytytystulpassa, se vaikuttaa yleensä vain yhteen sylinteriin.

Jakajan korkin vaihtaminen

Jakotukkien vaihtaminen on yleensä melko yksinkertaista. Irrota ensin akku ja sitten sytytyskaapelit. On tärkeää muistaa järjestely. Sitten sytytysvirran jakajan korkki - joka on yleensä kiinni tai kiinnitetty ruuveilla - irrotetaan. Uusi korkki laitetaan ja kiinnitetään, sytytyskaapelit kytketään oikeassa järjestyksessä. Useimmissa tapauksissa on järkevää vaihtaa jakotukin ja tiivisteen lisäksi myös jakotukin sormi (jota kutsutaan myös jakotukin roottoriksi). Tämä mekaaninen komponentti on asennettu jakajan akselille ja se ohjaa sytytysimpulsseja, jotka välittyvät sytytyskaapeleihin ja sylintereihin jakajan korkissa olevien koskettimien kautta.

Kun vaihdat jakotukkia, kannattaa samalla tarkistaa sytytystulpat ja sytytyskaapelit. Myös Hall-anturin tiiviste on syytä tarkistaa, sillä siellä on yleisempiä vuotoja, jotka voivat aiheuttaa lisäongelmia ajoneuvon sytytyksessä.

Osta sytytysvirran jakajan korkit Motointegrator-verkkokaupasta

Tarjoamme asiakkaillemme Audista Volkswageniin huippuvalmistajien sytytysvirranjakajan korkit edulliseen hintaan. Valitse ajoneuvosi malli ja löydä oikeat tuotteet nopeasti ja helposti. Jos sinulla on kysyttävää tuotetta valitessasi, asiantunteva asiakaspalvelumme odottaa tiedusteluasi. Motointegrator-verkkokaupastamme löydät sytytysvirranjakajan korkit tunnetuilta valmistajilta, kuten Beru, Bosch tai CORTECO, kaikkiin ajoneuvomalleihin