-3% jousituksesta

Venttiilin lukot – MOOTTORIPYÖRÄT

(löytyi 24 tulosta)

Kaikki tulokset kategorialle Venttiilin lukot.
Emme löytäneet mitään tuloksia ajoneuvolle Harley Davidson FLTC 1340 (Tour Glide CL.), teho: 70 hv/52 kW
Sijoituskriteerit
Keinuvipu, moottorin ohjaus KOLBENSCHMIDT 50056010
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   50056010
12,35 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Hinausvipu, moottorin ohjaus INA 422 0271 10
Hinausvipu, moottorin ohjaus INA 422 0271 10
Valmistaja:   INA
Valmistajan numero:   422 0271 10
2,87 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Vipupainin, moottorin säätö HANS PRIES 503 597
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   503 597
8,10 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Hinausvipu, moottorin ohjaus KOREA OD0511OEM
Valmistaja:   KOREA
Valmistajan numero:   OD0511OEM
12,74 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Keinuvipu, moottorin ohjaus KOLBENSCHMIDT 50056008
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   50056008
7,74 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Keinuvipu, moottorin ohjaus INA 422 0078 10
Valmistaja:   INA
Valmistajan numero:   422 0078 10
7,46 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Hinausvipu, moottorin ohjaus FEBI BILSTEIN 49512
Hinausvipu, moottorin ohjaus FEBI BILSTEIN 49512
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   49512
3,71 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Venttiilin lukitustappi AMC 653846
Valmistaja:   AMC
Valmistajan numero:   653846
0,76 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Venttiilin lukitustappi AMC 641796
Valmistaja:   AMC
Valmistajan numero:   641796
1,31 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Venttiilikiila FEBI BILSTEIN 01017
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   01017
1,37 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Keinuvipu, moottorin ohjaus MOTIVE MOTRA20
Valmistaja:   MOTIVE
Valmistajan numero:   RA20
11,91 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Keinuvipu, moottorin ohjaus FRECCIA RA06-950
Valmistaja:   FRECCIA
Valmistajan numero:   RA06-950
8,30 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Keinuvipu, moottorin ohjaus MOTIVE MOTRA5004
Valmistaja:   MOTIVE
Valmistajan numero:   RA5004
9,82 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Vipupainin, moottorin säätö FRECCIA RA06-903
Valmistaja:   FRECCIA
Valmistajan numero:   RA06-903
7,38 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Venttiilin lukitustappi FEBI BILSTEIN 03161
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   03161
0,26 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Venttiililukko ja sen toiminta venttiilijärjestelmässä

Nokka-akselilla varustetuissa polttomoottoreissa venttiilejä ohjaa nokka-akseli. Kunkin <a href= https://www.motointegrator.fi/tuotteet/imuventtiilit-1070213/ > imu- ja <a href= https://www.motointegrator.fi/tuotteet/pakoventtiilit-1070212/ > pakoventtiilin tyypillinen venttiilirunko koostuu pääasiassa nokka-akselin nokista, niin sanotusta kuppikammiosta, venttiilijousen jousilevystä, mukaan lukien venttiililukko, itse venttiilijousesta ja venttiilistä. Venttiilin avaamiseksi nokan voima siirretään ensin kauhan napaan, joka siirtää sitten nokan tuottaman paineen napaan. Kuppikammi ei kuitenkaan ainoastaan paina venttiiliä alaspäin, vaan puristaa samalla myös venttiilijousen. Tämä luo venttiilijousiin jännityksen, joka sulkee venttiilin uudelleen, kun nokan paine laskee. Jotta venttiilijousi pysyisi paikallaan ja myös jännittyneenä, se tarvitsee tukevan otteen sekä ylöspäin kohti nokka-akselia ja nokka-akselia että alaspäin kohti sylinteriä. Sylinterin suunnassa <a href= https://www.motointegrator.fi/tuotteet/sylinterinkannet-1070204/ > sylinterin päähän tehtyura varmistaa, että venttiilijousi istuu tiukasti. Venttiilijousen vastakkaisella puolella on niin sanottu jousilautanen, joka varmistaa, että venttiilijousella on varma ote nokka-akselin suuntaan. Koska jousilautanen ei kuitenkaan ole kiinteästi kiinnitetty venttiilin varteen, tarvitaan mekanismi sen kiinnittämiseksi venttiilin varteen. Mekanismi koostuu venttiilin varteen upotetusta rengasmaisesta urasta. Toisaalta se koostuu venttiililukosta, joka voi tarttua rengasuraan kahdella puoliskollaan ja kiilaa siten venttiililevyn tiukasti kiinni

Kokoonpanoa koskevat huomautukset

Venttiilin lukko joutuu kovalle rasitukselle, ja se voi esimerkiksi rikkoutua raskaassa kuormituksessa, jolloin siitä voi tulla vakava vaara koko moottorille. Jos moottorin venttiilikoneistoon muutenkin purettu, esimerkiksi<a href=https://www.motointegrator.fi/tuotteet/sylinterinkansi-10702/ >sylinterikannen korjauksen, sylinterikannen tiivisteen vaihdon tms. yhteydessä, on syytä käyttää tilaisuutta hyväkseen ja vaihtaa varmuuden vuoksi myös kunkin venttiilin venttiililukko. Kun vaihdat venttiililukkoja, varmista, että valitset venttiililukon, joka sopii täsmälleen kyseisen moottorin venttiilikoneistoon