-3% vaimennuksesta ja jousituksesta

Ruiskutuspumppujen korjaussarjat

(löytyi 253 tulosta)

Kaikki tulokset kategorialle Ruiskutuspumppujen korjaussarjat.
Emme löytäneet mitään tuloksia ajoneuvolle Pontiac FIREBIRD 5.0, teho: 173 hv/127 kW

Nykyaikaisia ruiskutusjärjestelmiä on saatavilla diesel- ja bensiinimoottoreihin. Polttoaineen kulutusta ja päästöjä koskevat suorituskykyvaatimukset ovat yhä vaativampia, ja moottorien kaikkien osien on toimittava täydellisesti niiden mukaisesti. Aikaisempiin kaasutinmoottoreihin tai dieselmoottoreihin verrattuna nykyään kaikki tarkistetaan, mitataan ja ohjataan moottorin ohjausyksiköstä, jossa käytetään suurta määrää antureita. Tähän kuuluu myös sulkulaite, joka ruiskutusjärjestelmän osana vastaa suurelta osin dieselmoottorin käynnistämisestä ja pysäyttämisestä. Siksi on tärkeää vaihtaa vialliset osat välittömästi. Motointegratorin verkkokaupasta saat uudet varaosat, kuten sulkulaitteen, edulliseen hintaan.

Sijoituskriteerit
Kumirengas BOSCH 1 460 225 008
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 460 225 008
3,33 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, CR-pumppu ENGITECH ENT210039
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT210039
24,59 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Tiiviste BOSCH 1 460 105 310
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 460 105 310
1,99 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Jakelupumpun osat ELRING 901.370
Valmistaja:   ELRING
Valmistajan numero:   901.370
9,08 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
CR-pumpun korjaussarja ENGITECH ENT210056
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT210056
9,33 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Tiivisterengas BOSCH 1 460 210 301
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 460 210 301
1,52 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Elementti, jakajapumppu ENGITECH ENT220022
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT220022
19,15 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, CR-pumppu ENGITECH ENT210037
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT210037
10,24 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Tiiviste, ruiskutuspumppu BOSCH 1 460 206 303
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 460 206 303
0,90 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Jakelupumpun korjaussarja ENGITECH ENT200033
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT200033
23,75 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, ruiskutuspumppu BOSCH 1 417 010 008
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 417 010 008
145,85 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Elementti, jakajapumppu ENGITECH ENT200016
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT200016
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jakelupumpun osat BOSCH 9411617640
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   9 411 617 640
1,86 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Jakelupumpun osat BOSCH 1468374037
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 468 374 037
196,96 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Välilevy BOSCH 1 410 067 162
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 410 067 162
3,84 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Mikä on hätäpysäytyslaitteen tarkoitus?

Hätäpysäytyslaite on dieselmoottoreiden ruiskutusjärjestelmän osa, joka avaa tai sulkee polttoaineen syötön. Sitä tarvitaan, koska dieselmoottorit eivät sytytä polttoainetta sytytyskipinän avulla kuten bensiinimoottorit. Pelkkä puristus riittää aiheuttamaan polttoaine-ilmaseoksen räjähtämisen. Tämän vuoksi dieselmoottoreita kutsutaan myös puristussytytysmoottoreiksi, kun taas bensiinimoottorit vaativat kipinäsytytyksen.

Siksi dieselmoottoria ei voida sammuttaa samalla tavalla kuin bensiinimoottoria sammuttamalla sytytysvirta. Dieselmoottori sammuu vasta, kun polttoaineen syöttö katkaistaan, mikä tapahtuu sammutuslaitteella. Näin ollen viallisella sammutuslaitteella voi olla kaksi vaikutusta: moottori ei käynnisty tai moottori ei sammu.

Hätäpysäytyslaitteet ennen ja nyt

Vanhemmissa moottoriajoneuvoissa ja traktoreissa ruiskutusjärjestelmässä käytettiin mekaanisia sulkulaitteita. Kuljettajan käytössä oli pysäytysvipu, joka esti polttoainepumppua jatkamasta polttoaineen syöttämistä, kun sitä käytettiin esimerkiksi vaijerin vetämällä.

Ruiskutusjärjestelmän sähköiset hätäpysäytyslaitteet ovat kätevämpiä, ja niitä voidaan käyttää sytytysavaimella. Jos "sytytysvirta" kytketään pois päältä (jolloin puristussytytysmoottori ei saa ulkoista sytytystä), esimerkiksi Boschin jakajaruiskutusjärjestelmissä magneettiventtiili katkaisee polttoaineen syötön. Ruiskutusjärjestelmien sähköisistä hätäpysäytyslaitteista käytetään myös nimitystä "sulkulaitteet".

Ruiskutusjärjestelmien sähköisen sulkulaitteen toimivuus

Valmistajasta ja ruiskutusjärjestelmän tyypistä riippuen sulkulaite toimii eri tavalla polttoaineen syötön katkaisemiseksi. Monissa ruiskutusjärjestelmissä (esim. Boschin jakeluruiskutuspumppu) polttoaineen syöttö suljetaan venttiilillä, jossa jousi sulkee syöttöaukon venttiilin korkeapainekammioon. Tämän seurauksena jakajan mäntä ei voi enää syöttää polttoainetta. Vasta kun moottori käynnistetään sytytysavaimella, magneettikäämiin syntyy magneettikenttä, joka vetää ankkurin venttiilillä jousen vastaisesti puoleensa ja avaa näin tuloaukon korkeapainekammioon.

Toinen vaihtoehto ruiskutusjärjestelmien hätäpysäytyslaitteeksi on tyhjiötoiminto. Moottorin käydessä alipainetta käytetään alipainejärjestelmällä (alipainekannulla) ruiskutusjärjestelmän säätövarren vetämiseen nollatoimintoon, kun moottori sammutetaan. Jos moottori kytketään sytytysvirtakytkimestä asentoon "off", venttiili avautuu tätä tarkoitusta varten.

Ruiskutusjärjestelmien sulkulaitteen molemmissa toimintaperiaatteissa voi tietenkin esiintyä vikoja, jotka estävät moottorin sammumisen tai käynnistymisen. Motointegratorilta saat uuden ruiskutusjärjestelmien sulkulaitteen tai monia muita ruiskutusjärjestelmien varaosia edullisesti.

Ajonestolaitteen katkaisulaite

Uudemmissa ajoneuvoissa sähköistä katkaisulaitetta (ELAB) ei käytetä ainoastaan moottorin sammuttamiseen, vaan se voidaan yhdistää myös ajonestolaitteeseen ja dieselvarkaussuojaan. Vasta kun oikein koodattu avain virtalukossa peruuttaa ajonestolaitteen, katkaisulaite sallii polttoaineen syötön. Dieselvarkaudenestolaite ja katkaisulaite asennetaan polttoainejärjestelmään siten, että niihin on vaikea tai mahdoton päästä käsiksi ulkopuolelta. Ajonestimen vika voi olla syynä myös siihen, että moottori ei käynnisty.

Mitä vikoja ja puutteita esiintyy useammin katkaisulaitteessa?

Viasta riippuen on mahdollista, että moottori ei käynnisty (katkaisulaite estää polttoaineen syötön) tai että moottoria ei voida enää sammuttaa (hätäpysäytyslaite ei katkaise polttoaineen syöttöä).

Ruiskutusjärjestelmän katkaisulaitteen vika alipaineella

Vanhemmissa alipaineohjauksella varustetuissa moottoreissa alipainejärjestelmä saattaa vuotaa. Tällöin alipainesäiliön kalvo on usein viallinen, eikä säätötankoa vedetä nollatoimitukseen. Näin ollen moottori käy edelleen, vaikka se pitäisi sammuttaa. Alipaineen säätöön liittyy venttiili, joka voi myös olla viallinen. Varaosia sammutuslaitteen alipainejärjestelmään on saatavana Motointegratorin verkkokaupasta.

Sähköinen hätäpysäytyslaite viallinen

ELAB toimii jousen ja magneettiventtiilin avulla. Koska jousi pitää imuaukon aina suljettuna, polttoainetta ei voida syöttää, jos magneettiventtiili vikaantuu, jolloin moottori ei voi käynnistyä. Toisin on, jos jousi esimerkiksi katkeaa tai väsyy (materiaalin väsyminen). Vaikka magneettiventtiili kytkettäisiin pois päältä, viallinen jousi ei voi kuluttaa imukanavaa ja moottori jatkaa käyntiä.

Motointegratorilta saat myös sähköiset katkaisulaitteet (ELAB) lyhyen toimitusajan jälkeen. Valitse valmistajien, kuten BOSCH, DELPHI, DENSO, FAE tai VDO, joukosta ja vakuuta itsesi korkeasta asiakastyytyväisyydestä ja asiantuntevasta asiakaspalvelustamme.