- Pusty
Tarvitsetko apua?
Käytä chattia
Aloita chatEtsi moottoripyörän renkaita
Leveys | Profiili | Halkaisija |
---|---|---|
Valitse | Valitse | Valitse |
Kehitysakseli | Käyttötarkoitus | Valmistaja |
---|---|---|
Valitse | Valitse | Valitse |
- SAATAVUUS
- Valmistaja
- Hinta
Letkut – MOOTTORIPYÖRÄT
(löytyi 322 tulosta)
Valmistaja: | DUNLOP |
Valmistajan numero: | DET15 STD170 |
Valmistaja: | MICHELIN |
Valmistajan numero: | DET275 B4 AIRSTOP ST48 |
Valmistaja: | MICHELIN |
Valmistajan numero: | DET26 C4 AIRSTOP PR48 |
Valmistaja: | MICHELIN |
Valmistajan numero: | DET650AB B3 AIRSTOP PR48 |
Valmistaja: | MICHELIN |
Valmistajan numero: | DET20 G3 PROTEK ST48 |
Valmistaja: | MICHELIN |
Valmistajan numero: | DET700C A1 AIRCOMP PR40 |
Valmistaja: | MICHELIN |
Valmistajan numero: | DET650AB C3 AIRSTOP ST48 |
Valmistaja: | MICHELIN |
Valmistajan numero: | DET275 B4 AIRSTOP PR48 |
Valmistaja: | DUNLOP |
Valmistajan numero: | DET18 STD |
Valmistaja: | DUNLOP |
Valmistajan numero: | DET18 MOT100 |
Valmistaja: | MICHELIN |
Valmistajan numero: | DET19 MOUSSE M199 |
Uusi rengas - uusi sisäkumi
Moottoripyörän renkaan sisärenkaan on kestettävä paljon ajokäytössä. Kuten rengas, myös sisäkumi tekee niin sanottua "taivutustyötä". Tämä tarkoittaa, että materiaali tekee työtä renkaan vaippaan jatkuvan muodonmuutoksen, kuumenemisen ja kitkan vuoksi. Erityisesti kuormituksen muutokset, kun moottoripyörää kiihdytetään tai hidastetaan, aiheuttavat jatkuvaa kulumista. Vanhenemisprosessi käynnistyy, ja renkaan sisäkumi huokostuu ajan myötä. Rengas on vaihdettava säännöllisin väliajoin ajoturvallisuuden ja ajo-ominaisuuksien varmistamiseksi. Sisäputki on vaihdettava viimeistään renkaan vaihdon yhteydessä. Jos sitä käytetään uudelleen, on vaarana, että se rypistyy. Tämän seurauksena sisäkumi voi äkillisesti puhjeta ajon aikana ja vaarantaa kuljettajan ja muiden tienkäyttäjien turvallisuuden..
Kuinka kauan sisärenkaat ja renkaat kestävät?
Jos renkaan laatu heikkenee, sillä on suora vaikutus moottoripyörän käsittelyyn ja omaan turvallisuuteesi. Moottoripyörän renkaan kesto riippuu myös omasta ajotyylistäsi, renkaan ja sisärenkaan laadusta sekä käytetystä rengastyypistä. Jos ajat vaativilla kilpapyörillä ja käytät urheilurenkaita dynaamiseen ajoon, voit odottaa niiden kestävän noin 6 000 kilometriä. Touring-renkaat kestävät noin 10-14 000 kilometriä. Jos käytät moottoripyörääsi normaalisti vain kaupunki- ja maantieliikenteessä, moottoripyörän renkaat ja sisärenkaat on vaihdettava noin 5 vuoden välein.
Kuluneiden renkaiden tunnistaminen
Voit helposti tunnistaa renkaidesi kunnon ja ryhtyä tarvittaessa toimenpiteisiin.
Tietoja kulutuspinnan syvyydestä
Moottoripyörän renkaan kulutuspinnan syvyys mitataan mittatikulla, joka on kulutuspinnan keskialueen pääurassa. Tämän jälkeen voit lukea renkaan kulutuspinnan tarkan syvyyden mittatikun avulla.
Silmämääräisellä tarkastuksella
Silmämääräisessä tarkastuksessa voit myös tunnistaa kuluneen renkaan kulutuspinnan. Ota varmuuden vuoksi mittatikku. Jos renkaiden kuluminen on epätasaista, voi olla mekaanisia ongelmia; tarkistuta tämä välittömästi. Jos renkaassa on selvästi näkyviä halkeamia tai materiaalin kulumista, se on vaihdettava välittömästi.
Iän määrittämisen avulla
Voit käyttää renkaasi DOT-numeroa tarkan valmistusajan määrittämiseen. DOT-numero on moottoripyörän renkaan sivuseinässä tai vaihtoehtoisesti ostotodistuksessa. Kyseessä on nelinumeroinen numero, jonka kaksi ensimmäistä numeroa ilmaisevat tuotantoviikon ja kaksi viimeistä numeroa tuotantovuoden.
Moottoripyörän sisärenkaiden ja renkaiden asentaminen
Tarvitset seuraavat työkalut vaihtoa varten:
- Venttiiliavain - ilmaventtiilin irrottamiseen
- Renkaanasennuskone - renkaan irrottaminen vanteesta
- 3 vanteen suojusta - suojaa vannetta kokoamisen / purkamisen aikana
- 3 rengasvipua - renkaan irrottamiseen
- Asennustahna - parantaa renkaan irrottamista/asentamista
- Tasapainotuskone - pyörien tasapainottamiseen asennuksen jälkeen
Ensin kyseinen pyörä on purettava kokonaan. Ilma vapautetaan venttiilin kautta ruuvaamalla venttiilin ydin irti venttiiliavaimella. Tämän jälkeen rengas irrotetaan hieman vanteesta rengasvivulla tai rengasraaputtimella. Renkaan irrottamisen helpottamiseksi vanteesta kannattaa käyttää asennustahnaa. Jos vain sisäkumi vaihdetaan, venttiili voidaan kierteittää ulos auki ja sisäkumi ja renkaanpidike irrottaa vanteesta. Nosta rengas tämän vaiheen jälkeen kokonaan pois vanteelta käyttämällä 3 rengasvipua ja vanteen suojuksia. Toisen pyörän kohdalla toimitaan samalla tavalla. Voitele vanne ja uusi rengas kiinnitystahnalla, jotta kiinnitys vanteeseen olisi helpompaa. Tämän jälkeen rengas asetetaan vanteen kaivoon ja kiinnitetään rengas vanteeseen hieman suuremmalla voimalla ja paineella kiinnitysvipuja käyttäen. Kun rengas on asettunut täysin vanteen reunaan, venttiilin ydin ruuvataan takaisin kiinni. Kun rengas on kunnolla paikallaan, voit puhaltaa renkaan täyteen, kunnes kuulet naksahtavan äänen. Rengas on nyt täysin kiinnitetty vanteeseen. Kun renkaat on tasapainotettu ja täytetty oikein, pyörät voidaan asentaa takaisin moottoripyörään.
Paras laatu Motointegratorilla - turvallisuutesi vuoksi
Älä jätä mitään sattuman varaan. Renkaiden ja sisärenkaiden, jotka ovat yksi moottoripyörän tärkeimmistä osista, on oltava korkealaatuisia. Löydä nyt sopiva moottoripyörän sisärenkaasi - 17 tuuman, 18 tuuman tai muun kokoinen - noin 5 miljoonan autovaraosan joukosta ja valitse premium-valmistajien, kuten DUNLOP, METZELER MICHELIN, CONTINENTAL, MAXXIS, BIKE IT tai PIRELLI, renkaat. Motointegratorissa voit hyötyä nopeasta toimituksesta ja asiantuntevasta asiakaspalvelusta. Edustamme huippulaatuisia varaosia huippuhintaan.