- Pusty
- SAATAVUUS
- Valmistaja
- Hinta
Kytkimet – MOOTTORIPYÖRÄT
(löytyi 1783 tulosta)
Valmistaja: | 4 RIDE |
Valmistajan numero: | AB18-6039 |
Valmistaja: | 4 RIDE |
Valmistajan numero: | AB18-6016 |
Valmistaja: | RMS |
Valmistajan numero: | RMS 10 032 0240 |
Valmistaja: | RMS |
Valmistajan numero: | RMS 10 040 0130 |
Rikas aarreaitta pyöräilijöille
Motointegratorin moottoripyöräilijöille tarkoitettuun runsaaseen aarreaittaan kuuluvat myös moottoripyörän kytkimet.
Moottoripyörät-osio tarjoaa sinulle alueita
Moottoripyörän
osat
Moottoripyörän varaosat
,
Moottoripyörän renkaat
,
Moottoripyöräöljyt, voiteluaineet ja hoitotuotteet
,
Moottoripyörävaatteet
,
Moottoripyöräkypärät
ja
Moottoripyörätarvikkeet
Moottoripyörän kytkimet löydät moottoripyörän varaosien erityisesti luodusta kategoriasta "Kytkimet". Siellä voit tarkastella yksittäisiä tuotteita valmistajittain ja tilata tarvitsemasi osan
Kytkimen tehtävä moottoripyörän voimansiirrossa
Moottorin tuottama käyttövoima siirretään takapyörän voimansiirtoon kytkimen, vaihteiston ja kardaaniakselin, kiilahihnan tai ketjun välityksellä. Poikkeuksena on Megolan vintage-moottoripyörä, jonka etupyörässä on pyörivä moottori. Moottorin männän yhdystanko saa kampiakselin pyörimään. Kampiakselin nopeus poikkeaa nopeudesta, jolla pyörän pitäisi pyöriä. Vaihteisto korjaa tämän. Vaihteistossa nopeutta alennetaan tai nostetaan. On olemassa alennussuhde tai välityssuhde. Moottorin kierrosluvun on aina oltava optimaalisella alueella. Jos eri nopeusalueet on katettava, käytetään manuaalivaihteistoa. Tämä mahdollistaa eri alennus- tai välityssuhteiden valinnan vaihteenvaihdon avulla. Kytkin sijaitsee moottorin ja vaihteiston välissä. Se irrottaa kampiakselin vaihteistosta, kun vaihde on vaihdettava, ja yhdistää ne uudelleen, kun vaihde on vaihdettu. Ilman kytkimen irrottamista vaihteenvaihto tuhoaisi vaihteiston ja moottorin.
Miten kytkimet toimivat
Voiman tai pikemminkin vääntömomentin siirto kytkimessä tapahtuu staattisen kitkan avulla. Jos kahden komponentin pintoja painetaan yhteen riittävän suurella voimalla, komponentteja ei voi enää siirtää toisiaan vasten. Luodaan ei-positiivinen yhteys. Jos voima poistetaan, tämä liitos löystyy uudelleen. Tällä periaatteella toimivat lähes kaikki moottoripyörien kytkimet. Useimmissa tapauksissa tarvittava voima tuotetaan jousilla, jotka painavat painelevyn kytkinlevyä vasten. Kun kytkin kytketään irti, jouset painetaan takaisin ja kytkinlevyt työnnetään erilleen. Moottoripyörät on yleensä varustettu monilevykytkimillä. Monilevykytkimiä kutsutaan myös monilevykytkimiksi. Sisä- ja ulkolevyjen vuorotteleva sijoittelu lisää vääntömomentin siirtämiseen käytettävissä olevaa kitkapintaa. Sisälevyt on liitetty kampiakseliin. Ulommissa levyissä on kehällä syvennyksiä, joihin kytkinkori tarttuu. Kytkinkori kääntää vaihteiston vetoakselia. Verkkokaupastamme löydät laajan valikoiman korkealaatuisia kytkinlevyjä ARROWilta, LUCAS TRW:ltä ja TOURMAXilta. Tarvittaessa voit tilata myös sopivat kytkinjouset
MOTANA BELGIUMIN ja INPARTSin keskipakokytkimet skoottereihin
Keskipakokytkimiä käytetään usein skoottereissa. Niiden pääkomponentit ovat kytkinkello ja kitkavanteilla varustetut laipat. Liikkuvat läpät ovat yhteydessä kampiakseliin. Tietyssä nopeudessa keskipakovoima painaa niitä ulospäin kellon sisäseinämää vasten. Staattisen kitkan avulla ne saavat kellon ja sen mukana vaihteiston pyörimisliikkeeseen. Valikoimassamme on MOTANA BELGIUMin ja INPARTSin hyväksi havaittuja keskipakokytkimiä skoottereihin
Portaattomasti säädettävä vaihteisto
Johtavat portaattomien vaihteistojen valmistajat ovat ATHENA, INPARTS ja VICMA. Vääntömomentti siirretään näissä vaihteistoissa kiilahihnan avulla. Tulo- ja lähtöakselissa on kaksi kartiohöylää. Kummallakin akselilla on yksi kartiomainen hihnapyörä, jota voidaan liikuttaa siten, että hihnapyörien välinen V-muotoinen etäisyys on muuttuva. Sitä säädetään syöttöpuolella rullien (variorullien) avulla nopeuden mukaan. Rullat sijaitsevat liikkuvan kartiomaisen levyn alla. Kun nopeus kasvaa, keskipakovoima työntää rullia kohti levyn reunaa. Tämä aiheuttaa hihnapyörän siirtymisen kiinteän kiilapyörän suuntaan. Kiilahihna liikkuu ulospäin hihnapyörien välisessä kapenevassa raossa. Samassa määrin kiilahihna vedetään sisäänpäin ulostuloakselin kiilahihnapyörien välissä. Siinä jousi painaa liikkuvan hihnapyörän kiinteää hihnapyörää vasten. Kiihtyessä jousivoima on voitettava. Jarrutettaessa jousi pienentää hihnapyörien välistä etäisyyttä ja antaa kiilahihnan liikkua jälleen ulospäin. Tilaa portaattomien vaihteistojen vario hihnapyörät tai täydelliset korjaussarjat ATHENA:lta, INPARTSilta tai VICMA:lta edullisesti Motointegratorin verkkokaupasta
Erikoisvaraosasta täydelliseen pyöräilijän asuun - varusteeseen
Verkkokauppamme sivuilla on laaja valikoima moottoripyöräkypäriä ja moottoripyörävaatteita sekä moottoripyöräkytkimiä, varaosia ja korjaussarjoja. Löydä tuotteet, jotka sopivat koneeseesi ja persoonallisuuteesi ja ennen kaikkea edistävät turvallisuuttasi tieliikenteessä