-3% jousituksesta

Sylinterinkansi

(löytyi 32 tulosta)

Osta sylinternkantta verkossa Motointegratorilta

Sylinterinkansi on tärkeä osa ajoneuvoasi. Motointegratorin verkkokaupasta löydät halpoja varaosia moottorinohjausjärjestelmään ja sylinterinkansiin Laajasta valikoimastamme löytyy edullisia varaosia kaikkiin yleisiin ajoneuvotyyppeihin ja automalleihin. Löydät varmasti oikean sylinterikannen autoosi. Vakuuta itsesi huipputuotteistamme huippuhinnoin!

Autoon sopivat tuotteet: Mercedes-Benz E-SARJA Cabriolet (A207) E 350 (207.459), teho: 306 hv/225 kW (vaihda)
Ennen kuin lisäät tuotteen ostoskoriin, tarkista tuoteselosteesta mahdolliset ajoneuvosta riippuvat rajoitukset ja tuoteominaisuudet varmistaaksesi, että valitsemasi tuote sopii ajoneuvoosi.
Varaosat BOSCH
Sijoituskriteerit
Tiivisterengas, venttiilivarsi ELRING 403.730
Valmistaja:   ELRING
Valmistajan numero:   403.730
0,23 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Venttiilinnostin FEBI BILSTEIN 18672
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   18672
3,79 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Akselitiiviste, kampiakseli ELRING 424.841
Valmistaja:   ELRING
Valmistajan numero:   424.841
5,26 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Venttiilinnostin INA 420 0086 10
Valmistaja:   INA
Valmistajan numero:   420 0086 10
3,76 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Nokka-akselin vaiheistusyksikkö SWAG SW33101104
Valmistaja:   SWAG
Valmistajan numero:   33 10 1104
356,72 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Nokka-akselin ajoitussäädin IPD inside HEPU 21-7055, Vasen
Valmistaja:   HEPU
Valmistajan numero:   21-7055
254,57 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Nokka-akselin vaiheistusyksikkö SWAG SW33103697
Valmistaja:   SWAG
Valmistajan numero:   33 10 3697
253,73 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Hinausvipu, moottorin ohjaus FEBI BILSTEIN 49512
Hinausvipu, moottorin ohjaus FEBI BILSTEIN 49512
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   49512
3,62 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Nokka-akselin ajoitussäädin AUTLOG KT7060
Valmistaja:   AUTLOG
Valmistajan numero:   KT7060
225,31 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Sylinterinkannen pulttisarja VICTOR REINZ 14-32215-01
Valmistaja:   VICTOR REINZ
Valmistajan numero:   14-32215-01
37,43 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Akselitiiviste, kampiakseli VICTOR REINZ 81-26248-10
Valmistaja:   VICTOR REINZ
Valmistajan numero:   81-26248-10
5,21 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Nokka-akselin ajoitussäädin IPD inside HEPU 21-7054, Oikea
Valmistaja:   HEPU
Valmistajan numero:   21-7054
245,01 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Tiivistesarja, venttiilivarsi PAYEN HR5062
Valmistaja:   PAYEN
Valmistajan numero:   HR5062
12,98 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Nokka-akselin ajoitussäädin IPD inside HEPU 21-7051, Oikea
Valmistaja:   HEPU
Valmistajan numero:   21-7051
242,54 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Tiivisterengas, venttiilivarsi REINZ 70-31306-00
Valmistaja:   VICTOR REINZ
Valmistajan numero:   70-31306-00
0,17 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Mikä on sylinterinkansi?

Sylinterinkansi on niin sanotusti moottorin palotilan yläsulku. Sylinterikansi sisältää imu- ja pakokanavat ja venttiilien ohjauksen kaasunvaihtoprosesseja varten, öljykanavat venttiilikoneiston voitelua varten ja vesijäähdytteisissä moottoreissa jäähdytysnestekanavat. Sylinterinkansi on yksi auton kalleimmista osista, sillä sen valmistus on erittäin kallista.

Sylinterikannen tiivisteen vaihtaminen

Jäähdytysnesteen kupliminen tai outo savu voi viitata siihen, että sylinterin pään tiiviste on vaihdettava. Useimmissa tapauksissa tämä tarkoittaa, että sylinterinkannen tiiviste on kulunut ja vuotaa. Kun vaihdat sitä, varmista, että ostat ajoneuvoosi sopivan varaosan. Sitten autosi on taas ajokunnossa mahdollisimman pian.

Osta sylinterikansi verkossa Motointegratorilta

Jos tarvitset autoosi uuden sylinterinpään, olet tullut oikeaan paikkaan Motointegratorissa. Valikoimassamme on huipputuotteita - olipa kyse sylinteripäistä, imuventtiileistä, pakoventtiileistä, venttiililukoista, venttiilivarren tiivisteistä, venttiilinohjaimista, päähammastapeista, venttiilivälyksen säätölevyistä, keinuvivusta, venttiilinjousista, sylinteripään pulteista, nokka-akseleista, nokka-akselin laakeripesistä, nokka-akselin tiivisteistä tai muista sylinteripään osista. Tuotteillemme on ominaista huippulaatu, ja ne tulevat tunnetuilta valmistajilta, kuten 4MAX, Akusan, FEBI, Impergom ja Sasic. Tilaa Motointegratorilta paitsi laadukkaita Varaosatmutta myös Autotarvikkeet sekä Viritysartikkelit ja hyödy tuotteidemme erinomaisesta laadusta, edullisista hinnoistamme, ensiluokkaisesta palvelustamme sekä nopeasta ja mutkattomasta toimituksesta.

Mikä on sylinterinkansi?

Nelitahtisen polttomoottorin sydän on kampikammio eli moottorilohko. Sylinterinkansi on asennettu sen päälle. Sylinterikansi vastaa moottorin mekaanisesta ohjauksesta ja tiivistää palotilan yläosassa. Näiden kahden osan väliin on asennettava tiiviste, sylinterikannen tiiviste. Sylinterikannen mekaanista ohjausta suojaa venttiilikansi tai sylinterikannen suojus. Sylinterinkannen sisällä ovat nokka-akseli tai nokka-akselit sekä imu- ja pakoventtiilit. Nokka-akselien ulkopuolella (etupuolella) on hammashihnakäyttö ja mahdollisesti nokka-akselin säätö (BMW:ssä tuttu nimellä VANOS).

Sylinterinkannessa on lukuisia pieniä öljykanavia. Öljypumpun muodostaman paineen avulla moottoriöljy kuljetetaan venttiileille ja nokka-akseleille mukautetulla paineella. Akseleissa on joskus öljynerotusreikiä, mutta myös roiskevoitelua käytetään. Nokka-akselien (yläpuoliset nokka-akselit OHC tai SOHC ja DOHC) ja venttiilien välissä on nykyaikaisissa ajoneuvoissa hydrauliset nokka-akselit, jotka määrittävät tarkasti venttiilien ja nokkien välisen etäisyyden. Vanhemmissa moottoreissa venttiilien välys on säädettävä keinuvarsissa olevien säätöruuvien avulla (alempi nokka-akseli tai yläpuoliset venttiilit OHV) tai venttiilien aluslevyjen avulla.

Sylinterinkannen rakenne ja jäähdytys

Sylinterikansi on usein valmistettu kevytmetallista (alumiiniseoksesta) ja kampikammio tai moottorilohko valuteräksestä. Tämä johtaa merkittäviin eroihin lämpölaajenemisessa. Siksi koko moottori, sylinterinkansi mukaan lukien, on myös jäähdytettävä. On olemassa öljyjäähdytystä, vesijäähdytystä ja ilmajäähdytystä. Kaikkia kolmea jäähdytystapaa käytetään tietyissä suhteissa. Jos vesijäähdytys ei kuitenkaan toimi, ylikuumeneminen tapahtuu nopeasti.

Miksi sylinterinkannet halkeilevat?

Sylinterinkansi voi halkeilla voimakkaan lämmön kehittymisen vuoksi. Itse asiassa kannen tiivisteet ovat heikoin lenkki, ja ne murtuvat. Öljykanavien ja jäähdytysvesikanavien rakenne on kuitenkin niin ohut, että halkeamia voi syntyä myös niissä. Nämä halkeamat voivat johtua myös virheellisestä huollosta. Jos jäähdytysaineena käytetään vain puhdasta vettä, jäätymisenestoaineesta puuttuu tärkeitä hapettumisenestokomponentteja. Pistesyöpymiä voi esiintyä myös elektrolyysin seurauksena (kaksi eri metalliseosta, kuten sylinterinkansi ja moottorilohko). Lisäksi pakkasneste nostaa merkittävästi veden kiehumispistettä. Tämä johtaa vähemmän korkeisiin paineisiin.

Mitä tarkoittaa sylinterinkannen kaavoitus? Mitä sillä saavutetaan?

Sylinterinkannen halkeilua voidaan kuitenkin pitää myös ylikuumenemisesta johtuvan tuhoutumisprosessin toisena vaiheena. Ensimmäisessä vaiheessa se vääntää kantta. Koska kantta kiristetään vastaavalla määrällä pultteja, voi nyt tapahtua myös jännityshalkeilua. Toinen mahdollisuus on kannen ruuvien väärä kiristys (ulkoa sisälle tai toiselta puolelta toiselle sen sijaan, että ne olisi kiristetty ristikkäin tai spiraalimaisesti sisäpuolelta ulospäin). Uudelleen asetetut pultit (näitä saa käyttää vain kerran, koska pultin akseli myös kiertyy itseensä kiristettäessä) voivat myös olla syynä.

Jos kansi on vain vääntynyt, se käännetään uudelleen litteäksi. Vääntynyt kansi havaitaan metallisella mittatikulla, joka näyttää viivoittimelta. Samalla on suljettava pois kannen halkeamat. Tämä puolestaan ei ole helppoa, koska muodostuu hyvin pieniä hiushalkeamia, jotka tuskin näkyvät. Jos hiushalkeamat voidaan sulkea pois, sylinterinkannen höyläys on järkevää, sillä uusi pää maksaa paljon rahaa. Nämä halkeamat eivät kuitenkaan välttämättä näy sylinterikannen sisällä. Siksi kanteen liittyy aina tietty riski.

Mitä etuja sylinterinkannen koneistuksesta on?

Sylinterinkannen koneistuksessa on erotettava toisistaan jo mainitut höyläys ja tarkistus. Sylinterikannen kunnostuksen yhteydessä muut osat, kuten nokka-akseli, tuetaan uudelleen, ja myös uudet nokka-akselit voidaan asentaa. Sylinterikannen peruskorjaukseen kuuluu myös venttiilinvarren tiivisteiden uusiminen. Lisäksi laajuudesta riippuen venttiilit vaihdetaan ja hiotaan. Kanavat (öljy, ilma) voidaan huuhdella ja, kuten jo mainittiin, kansi höylätä. Näin vanha sylinterinkansi saadaan hyvin lähelle uutta kuntoa. Tämä kannattaa ehdottomasti, jos itse moottori on säilyttämisen arvoinen. Joissain tapauksissa vaihtomoottori on halvempi. Veteraanien ja klassikkoautojen kohdalla on usein kyse vain tarkistuksesta, koska moottoreita ei ole enää saatavilla.

Mitä muuta on otettava huomioon sylinterinkannen vaurioiden yhteydessä?

Sylinterikannen halkeama tai vääntynyt kansi on yleensä seurausta ylikuumenemisesta. Kun vaihdat kannen tiivisteen, on vaihdettava myös muita osia. Näitä ovat sylinterikannen pultit jo mainituista syistä, kaikki pään tiivisteet, termostaatti, vesipumppu ja jäähdytysvesi. Jäähdytysjärjestelmän huuhtelu voi olla hyödyllistä.