-3% jarruosista

Sylinteri- ja putkisarjat – Volvo – KUORMA-AUTOT

(löytyi 13 tulosta)

Varaosat LEMFÖRDER
Sijoituskriteerit
Korjaussarja, mäntä/sylinteriputki MAHLE 038 63 90
Valmistaja:   MAHLE
Valmistajan numero:   038 63 90
287,70 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, mäntä/sylinteriputki KOLBENSCHMIDT 41088960
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   41088960
289,63 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, mäntä/sylinteriputki MAHLE 037 AY 00107 090
Valmistaja:   MAHLE
Valmistajan numero:   037 AY 00107 090
436,61 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, mäntä/sylinteriputki KOLBENSCHMIDT 40338960
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   40338960
374,27 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Osasarja mäntä ja sylinteriputki NÜRAL 89-430000-00
Valmistaja:   NÜRAL
Valmistajan numero:   89-430000-00
183,11 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja mäntä/sylinteriputki ENGITECH ENT056006 STD
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT056006 STD
245,82 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja mäntä/sylinteriputki ENGITECH ENT056020 STD
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT056020 STD
301,64 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, mäntä/sylinterin sisäpuoli ENGITECH ENT056009 STD
Korjaussarja, mäntä/sylinterin sisäpuoli ENGITECH ENT056009 STD
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT056009 STD
143,65 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, mäntä/sylinteriputki KOLBENSCHMIDT 40305960
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   40305960
179,63 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, mäntä/sylinteriputki MAHLE 037 AY 00144 090
Valmistaja:   MAHLE
Valmistajan numero:   037 AY 00144 090
527,67 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, mäntä/sylinterin sisäpuoli NURAL 89-123200-10
Valmistaja:   NÜRAL
Valmistajan numero:   89-123200-10
338,01 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, mäntä/sylinteriputki MAHLE 209 73 90
Valmistaja:   MAHLE
Valmistajan numero:   209 73 90
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Korjaussarja, mäntä/sylinteriputki KOLBENSCHMIDT 41263960
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   41263960
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Kuivan ja märän sylinterivuorauksen ero

Henkilöautot on useimmiten varustettu kuivilla sylinterivuorilla. Sitä vastoin moottoreiden huomattavasti suuremman ajokilometrimäärän ja korkeampien kustannusten vuoksi monet kuorma-autojen moottorit valmistetaan märkätiivisteillä. Selitämme mielellämme eron.

Kuivat sylinterivuoraukset

Kuivat sylinterivuoraukset" ovat moottorin lohkoon pysyvästi valettuja tai kutistekalvoon asennettuja vuorauksia. Niitä asennetaan pääasiassa moottorilohkoihin, joita ei voida porata enempää tai joissa on oltava erityinen vakaus. Kuivavuorauslevyt ovat vain muutaman millimetrin paksuisia, eivätkä ne ole suoraan kosketuksissa jäähdytysnesteen kanssa. Jos sylinterin kuivien vaippojen vaipat ovat kuluneet, niiden vaihtaminen on erittäin kallista. Kuivia vuorauksia ei yleensä enää kannata uusia.

Kuivien vuorausten edut:

- Koska ne on integroitu kiinteästi moottorilohkoon, ylimääräisiä tiivistystoimenpiteitä ei tarvita

- Materiaalia säästyy pienen seinämäpaksuuden ansiosta

- erittäin korkea sovitustarkkuus

- erittäin kulutusta kestävä

- sylinterilohkon vakauden parantaminen

Niiden suurin haittapuoli on niiden huono vaihdettavuus.

Märät sylinterin vaipat

Vaihdettavia sylinterivuoria kutsutaan "märiksi sylinterivuoriksi". Niiden seinämä on 7-15 mm:n paksumpi kuin kuivien vuorausten. Jäähdytysneste virtaa vaippojen ympärillä, mikä johtaa parempaan lämmöntuottoon. Vastineeksi ne on kuitenkin tiivistettävä tarkemmin, jotta öljy ei pääse kampiakselin kammioon. Itse vuoraukset ovat kuitenkin vakaampia suuremman seinämäpaksuutensa ansiosta.

Märän sylinterivuorauksen edut:

- helpompi ja halvempi korvata

- Lämpötilaltaan vakaampi suoran kosketuksen ansiosta jäähdytysnesteen kanssa

- Suuri vakaus paksumman seinämän ansiosta

Märillä sylinterivuorauslevyillä on myös haittoja. Moottorilohko on vähemmän vakaa. Öljyn tiivistäminen vettä vastaan on monimutkaisempaa. Sylinterinkannen tiiviste voi vuotaa nopeammin.

Motointegratorista saat kohtuuhintaan sylinteri- ja vaippasarjan kuorma-autoon sekä monia muita moottorin korjaukseen tarvittavia osia.

Mistä tunnistat vialliset sylinteriputket?

Jos sylinterin vaipat ovat kuluneet liikaa, männänrenkaat eivät enää pysty tiivistämään palotilaa täysin. Huomaat tehon vähenevän ja polttoaineen kulutuksen kasvavan. Jos öljyä pääsee sylinterien palotilaan, pakoputkesta nousee savua ja samalla myös öljynkulutus kasvaa. Koska mainittuihin oireisiin voi olla monia muita syitä, puristustesti antaa tietoa mäntien, männänrenkaiden ja sylinterin vaippojen kunnosta.

Milloin sylinterivuoraukset kuluvat ennenaikaisesti?

On monia syitä, miksi kulumisraja saavutetaan odotettua aikaisemmin. Yhtäältä huolto on merkittävä tekijä, toisaalta myös moottorin kuormituksella on merkitystä.

Huollon puute lisää moottorin kulumista

Hyvällä kunnossapidolla on suuri vaikutus siihen, kuinka nopeasti tai hitaasti kuluminen etenee. Tähän kuuluu esimerkiksi säännöllinen öljyn ja suodattimen vaihto moottorille hyväksytyllä moottoriöljyllä. Vääränlainen öljy, jonka viskositeettiarvot poikkeavat toisistaan, voi vahingoittaa moottoria tai kuluttaa sitä ennenaikaisesti. Sama pätee, jos moottoriöljyn vaihtoväli ylittyy. Toisaalta moottoriöljyn voitelukyky heikkenee ja toisaalta öljynsuodatin tukkeutuu materiaalin kulumisen vuoksi. Öljynsuodattimen liitäntä on varustettu ohitusventtiilillä, jotta öljyvirtaus ohitetaan tukkeutuneen öljynsuodattimen ohi vaaditun öljynpaineen ylläpitämiseksi. Öljyvirtaan ei kuitenkaan suodateta enää materiaalin kulumista. Löydä uudet moottoriöljyt ja öljynsuodattimet kuorma-autoihin Motointegratorin palkitusta verkkokaupasta.

Virheellinen toiminta

Erittäin yleinen virhe, ei vain kuorma-autoissa, on antaa moottorin lämmetä kylmänä vuodenaikana. Tämä käyttövirhe tehdään hyvin usein, kun oletetaan, että lämmin moottori kuluu vähemmän, kun lähdet ajamaan. Periaatteessa kylmää moottoria tai moottoria, jonka moottoriöljy on kylmää, ei saa kuormittaa täyteen. Tämä ei kuitenkaan tarkoita normaalia ajoa keskinopeusalueella. Moottorin lämpeneminen ilman kuormitusta pitkittyy siinä määrin, että pitkä vaihe kylmällä öljyllä on moottorille haitallisempi kuin välittömästi ajaminen. Vain täysiä kierroksia tai täyskaasua on vältettävä kylmänä.

Älä sekoita seisovan kuorma-auton moottorin käyntiä ja lämpenemisvaihetta keskenään. Kuorma-autoissa on ilmajarru sekä jousijarru käsijarruna. Erityisesti yöllä jarrujärjestelmästä poistuu ilmaa, joka on ensin korvattava käynnissä olevalla kompressorilla, ennen kuin jousiakku voidaan edes avata ja kuorma-auto on ajokunnossa. Ilmajarrujärjestelmän varaosia sekä kuorma-autojen sylinteri- ja vaippasarjaa on saatavana Motointegratorilta ensiluokkaisilta valmistajilta, kuten KOLBENSCHMIDT, MAHLE tai GOETZE.