- Pusty
- SAATAVUUS
- Valmistaja
- AEM (40)
- AEROFLOW (7)
- AVM (29)
- BILSTEIN (523)
- BLIC (55)
- BOSS (2)
- BREMBO (123)
- BREMBO-TU (10)
- BRISK (45)
- CARGOPARTS (2)
- CNS (63)
- COBRA (4332)
- D1 SPEC (4)
- DBA (23)
- DENSO (8)
- DEPO (33)
- DEUTER (88)
- DRAGON WINCH (78)
- EBC (141)
- EIBACH (433)
- FERODO (474)
- FLEETGUARD (1)
- FMIC (41)
- HARDRACE (110)
- HAWK PERFORMANCE (1)
- HEL (7)
- HERTH+BUSS JAKOPARTS (1)
- HUSAR WINCH (85)
- IRP (3)
- IZI (3)
- K&N FILTERS (621)
- KONI (4)
- KYB (5)
- MONROE (1)
- MPBS (554)
- NGK (15)
- OLD MAN EMU (12)
- OMP RACING (1)
- POWERFLEX (6)
- POWERLINE (22)
- QUICK-FIST (9)
- RANCHO (3)
- RR CUSTOMS (3)
- RRS (5)
- SACHS (88)
- SAFARI SNORKEL (1)
- SCHWARZMULER (3)
- SLIDE (1)
- SPEEDMAX (187)
- STOPTECH (19)
- TBRACING (5)
- TEDGUM (502)
- TURBOWORKS (161)
- ULTER (60)
- ULTRA RACING (6)
- WIX FILTERS (2)
- Hinta
Moottoriurheilu – KUORMA-AUTOT
(löytyi 9061 tulosta)
Tilaa halpoja viritysosia verkossa Motointegratorilta
Ne, joiden mielestä vakioajoneuvot ovat liian tylsiä ja massakäyttöön sopivia, haluavat päivittää oman autonsa, moottoripyöränsä tai mönkijänsä virittämällä sen ja antaa sille näin yksilöllisen ilmeen. Kirjaimellisesti käännettynä sana tuning tarkoittaa "hienosäätöä", joka viittaa joko ajoneuvon mekaniikkaan tai muotoiluun. Auton virittämisellä pyritään pääsääntöisesti kahteen tavoitteeseen: Joko suorituskyvyn lisääminen esimerkiksi siruvirityksen tai typpioksidin ruiskutuksen avulla tai ulkoisten ominaisuuksien muuttaminen, kuten renkaiden ja vanteiden vaihtaminen tai uusi maalaus.
Valmistaja: | AEROFLOW |
Valmistajan numero: | AF2711-3100 |
Valmistaja: | AEROFLOW |
Valmistajan numero: | AF2711-5100 |
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Valmistaja: | K&N FILTERS |
Valmistajan numero: | RU-5123 |
Ajoneuvojen virittämisen historia
Ajatus autojen myöhemmästä muokkaamisesta tai parantamisesta asentamalla uusia autonosia ei ole uusi: ensimmäiset viritysmuodot ilmestyivät jo 1950-luvulla termillä "ajoneuvon hienosäätö". Maailmanlaajuisesti suosittu hienostunut automalli oli esimerkiksi VW Beetle. Vaikka autojen virittäminen oli alkuaikoina lähinnä suorituskyvyn lisäämistä eikä siihen liittynyt suuria muutostöitä, virittäminen muuttui yhä liiallisemmaksi erityisesti 1970-luvulta lähtien. Limusiinien, urheiluautojen ja coupéjen äärimmäiset muodonmuutokset tulivat yhä suositummiksi. Syntyi niin sanottu show-tuning. 1990-luvulta alkaen suuntaus kääntyi takaisin hienovaraisiin virityksiin; siitä lähtien virittäjät ovat keskittyneet enemmän yksityiskohtiin kuin äärimmäisiin poikkeamiin sarjamallista.
Minkälaisia auton viritystyyppejä on olemassa?
Kaikki viritykset eivät ole samanlaisia. Mahdollisuuksia auton "pimppaamiseen" on lähes loputtomasti - auton suorituskykyä lisäävästä moottorin virittämisestä korin madaltamiseen tai sisätilojen muokkaamiseen on olemassa monia erilaisia auton virittämisen muotoja.
Moottorin viritys
Moottorin virittäminen tarkoittaa auton moottorin muuttamista sen suorituskyvyn parantamiseksi. Auton moottorin virittämiseen on monia tapoja. Yksi laajalle levinnyt menetelmä on siruviritys, jossa moottorin elektroninen ohjausjärjestelmä muutetaan moottorin sijaan. Toinen tapa virittää moottoria on lisätä happea, jotta polttoainetta voidaan polttaa enemmän samassa ajassa. Niin sanottu typpioksidin ruiskutus on suosittu tähän tarkoitukseen: typpioksidi, joka koostuu typpimonoksidista, hajoaa korkeissa lämpötiloissa typpi- ja happikomponenteiksi, jolloin ylimääräinen happi voidaan käyttää välittömästi polttoaineen tehokkaampaan palamiseen. Moottorin ahtamisessa, joka on myös yleistä, ilmaa lisätään korkeammalla paineella, jolloin moottorin täyttöaste paranee ja palamiseen on käytettävissä enemmän happea. Turboahdin edellyttää usein lisämuutoksia ajoneuvoon, joten tämä viritysmenetelmä voi olla hyvin kallis. Viritetyt sytytystulpat ovat yhä suositumpia moottorin suorituskyvyn lisäämiseksi, koska ne aiheuttavat lisää sytytyskipinöitä ja siten polttoaineen palaminen on tehokkaampaa. Motointegratorin verkkokaupasta löytyy laaja valikoima virityssytytystulppia ja monia muita viritysosia.
Rungon viritys
Korin virittämisellä voidaan muuttaa merkittävästi sekä auton ulkonäköä että ajoneuvon ominaisuuksia. Suosittu toimenpide on etu- tai takaspoilerin asentaminen aerodynamiikan parantamiseksi. Korin virittäminen voi kuitenkin mennä paljon pidemmälle ja sisältää laajoja muutoksia esimerkiksi auton oviin, jäähdyttimen säleikköön tai etusäleikköön.
Alustan viritys
Jos ajoneuvon jousia tai iskunvaimentimia säädetään, sitä kutsutaan jousituksen virittämiseksi. Lyhyemmät jouset tai kovemmat iskunvaimentimet voivat vähentää ajoneuvon taipumusta kallistua kaarreajossa. Jousituksen virittämisellä ei kuitenkaan voida muuttaa ainoastaan ajodynamiikkaa - esimerkiksi madallus tehdään pääasiassa auton urheilullisemman ulkonäön aikaansaamiseksi. Kun koria lasketaan, koko kori lasketaan niin, että auto menettää maavaraa. Tätä tarkoitusta varten on saatavana erityisiä lyhyempiä madallusjousia, joissa on korkeampi jousitustaso.
Valaistus
Auton valaistus on myös suosittu virityskohde. Joko nykyiset valot, kuten ajovalot ja takavalot, vaihdetaan erilaisiin polttimoihin tai asennetaan lisävalaistusta, kuten loisteputkia auton alle tai erityinen nopeusmittarin valaistus sisätiloihin.
Vanteet ja renkaat
Tuning-fanit haluavat varustaa autonsa pyörät näyttävämmillä vanteilla ja leveämmillä renkailla, sillä ne ovat todellinen katseenvangitsija ja myös suhteellisen helppo vaihtaa. Uusien vanteiden osalta voit valita teräsvanteet tai seos- tai alumiinivanteet, jotka ovat kalliimpi vaihtoehto. Vanteiden ulkonäköä voidaan mukauttaa oman maun mukaan - mallit vaihtelevat urheilullisista ja tyylikkäistä aina ylellisiin kromattuihin tai kullattuihin vanteisiin.
Auton virittämisen oikeudellinen tilanne - Mikä on sallittua?
Aina kun muutat ajoneuvoa, sinun on varmistettava, että vastaavien viritysosien asennus on laillista - muutoin olet vaarassa menettää ajokorttisi. Autojen virittämisessä pätee nyrkkisääntö: laillista on se, mikä ei vaaranna turvallisuutta. Kaikki viritystoimenpiteet on kuitenkin kirjattava ajoneuvon asiakirjoihin, ammattilaisen on tarkastettava ne ja ne on dokumentoitava riittävästi. Toimenpiteen laajuudesta riippuen tarvitaan erilaisia asiakirjoja, jotka toimitetaan yleensä viritysosien mukana ja jotka on ehkä esitettävä TÜV:lle ajoneuvon mukana. Ajoneuvon hyväksyntämahdollisuuksia ovat TÜV-osatodistus, yleinen käyttölupa (ABE), yleinen rakennuslupa (ABG), EY-toimintalupa ja yksittäishyväksyntä, jota vaaditaan monimutkaisissa muutostöissä ja joka voi olla hyvin kallis.
Tuhansia viritysosia Motointegratorissa
Auton virittäminen ei ole läheskään yhtä kallista, kun asennat viritysosat itse. Voit tilata tarvittavat viritysosat helposti verkossa Motointegratorin autonvirityskaupasta. Laaja valikoimamme sisältää viritysosia kaikenlaiseen auton viritykseen - olipa kyseessä sitten Sytytystulpat tai Typpioksidin ruiskutusjärjestelmät moottorin suorituskyvyn lisääminen Alempana olevat jouset alustan virittämiseen, sirujen virittämiseen, korin virittämiseen tai polttoainejärjestelmän virittämiseen tarkoitetut elementit. Valikoimamme ei jätä toivomisen varaa myöskään autosi ulkonäön muuttamisessa: Anna vakioajoneuvollesi yksilöllinen ilme eksklusiivisilla vanteilla ja renkailla tai erikoisvalaistuksella valitsemalla tuhansien viritystarvikkeiden joukosta ja tilaamalla haluamasi viritysosat kotiisi muutamalla klikkauksella.