-3% jousituksesta

Yhteispainejärjestelmät – Nissan

(löytyi 50 tulosta)

Varaosat VALEO
Sijoituskriteerit
Tiiviste AJUSA 01111900
Valmistaja:   AJUSA
Valmistajan numero:   01111900
6,98 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Anturi, polttoainepaine MEAT & DORIA 9378
Valmistaja:   MEAT & DORIA
Valmistajan numero:   9378
154,86 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Paineanturi, Common Rail -järjestelmä BOSCH 0 281 002 909
Paineanturi, Common Rail -järjestelmä BOSCH 0 281 002 909
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 281 002 909
101,23 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Elementti, CR-järjestelmä DELPHI DEL28389848
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   28389848
59,98 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Anturi, polttoainepaine AUTLOG AS2224
Valmistaja:   AUTLOG
Valmistajan numero:   AS2224
42,65 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, polttoainepumppu ENGITECH ENT210054
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT210054
22,62 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Anturi, polttoainepaine DT Spare Parts 12.24240
Valmistaja:   DT SPARE PARTS
Valmistajan numero:   12.24240
66,14 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Akselitiiviste, ruiskutuspumppu REINZ 81-53273-00
Valmistaja:   VICTOR REINZ
Valmistajan numero:   81-53273-00
5,97 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Paineenrajoitinventtiili BOSCH 1 110 010 019
Paineenrajoitinventtiili BOSCH 1 110 010 019
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 110 010 019
105,81 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Akselitiiviste, ruiskutuspumppu CORTECO 19037189B
Valmistaja:   CORTECO
Valmistajan numero:   19037189B
5,93 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Anturi, polttoaineen paine MEAT & DORIA 98029
Valmistaja:   MEAT & DORIA
Valmistajan numero:   98029
68,71 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
CR-järjestelmän osat ELRING 450.280
Valmistaja:   ELRING
Valmistajan numero:   450.280
11,76 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Tiiviste, ruiskutuspumppu FEBI BILSTEIN 106582
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   106582
0,77 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Anturi, polttoainepaine MEAT & DORIA 9382
Valmistaja:   MEAT & DORIA
Valmistajan numero:   9382
73,31 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Anturi, polttoaineen paine ENGITECH ENT260116
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT260116
32,48 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Missä Common Rail -järjestelmiä käytetään?

Nykyaikaisissa dieselajoneuvoissa polttoaineen ruiskutusjärjestelmänä käytetään Common Rail -järjestelmää. Tämän järjestelmän pääpiirre on, että kaikissa ruiskutussuuttimissa käytetään yhteistä haaroitusputkea. Polttoaine varastoidaan tähän haaroitusputkeen korkeassa, jopa 300 MPa:n paineessa. Polttoainepumppu syöttää polttoaineen haaroitusputkeen, josta se ohjataan ruiskutussuuttimille. Sieltä se menee suoraan moottorin sylintereihin. Moottorin ohjausyksikkö varmistaa, että ruiskutuksen ajoitusta, polttoaineen annostelua ja tarvittavia ruiskutuksia sykliä kohden ohjataan tarkasti. Common Rail -järjestelmä on ollut vuodesta 1997 lähtien käytössä dieselmoottorilla varustetuissa henkilöautoissa. Järjestelmää käytetään myös hyötyajoneuvoissa.

Common Rail -järjestelmässä sekä ruiskutuksen ajoitus että polttoaineen määrä lasketaan sylinterikohtaisesti. Ruiskutus tapahtuu nopeasti kytkeytyvien magneettiventtiilien kautta, joita kutsutaan myös suuttimiksi. Tämän järjestelmän etuna on, että tekniikka mahdollistaa alhaiset pakokaasupäästöt ja pienemmän polttoaineenkulutuksen.

Missä Common Rail -järjestelmät sijaitsevat ajoneuvossa?

Common Rail -järjestelmä, kuten bensiinimoottorin polttoaineen ruiskutusjärjestelmä, on tärkeä osa moottoriyksikköä, joten se sijaitsee moottorin välittömässä läheisyydessä.

Onko jokaisessa ajoneuvossa Common Rail -järjestelmä?

Common Rail -järjestelmä on järjestelmä, jonka lähes kaikki autonvalmistajat asentavat dieselmoottorilla varustettuihin malleihinsa. Arvioiden mukaan 70 prosenttia kaikista dieselajoneuvoista on varustettu tällä polttoaineen ruiskutusjärjestelmällä. Vaikka kaikki merkit eivät käytä tätä Common Rail -järjestelmää, on joitakin etuja, jotka voidaan luokitella yhtä hyviksi kaikissa merkeissä. Nämä ovat erityisen tehokkaita suurissa moottoreissa.

Edut johtuvat pääasiassa erilaisista ruiskutustyypeistä Common Rail -järjestelmässä. Ruiskutusjärjestelmät jaetaan kolmeen eri ryhmään:

  • Esiruiskutus: näin saavutetaan tasaisempi moottorin käynti.
  • Tärkein ruiskutus: Tämä on tärkeää hyvän vääntömomentin kannalta.
  • Jälkiruiskutus: Tämä johtaa alhaisempaan päästöarvoon.

Common rail -järjestelmien tyypit

Common Rail -järjestelmä on itsenäinen järjestelmä, eikä siinä ole muita malleja. Kaikki autonvalmistajat eivät kuitenkaan käytä sitä dieselajoneuvoissaan. On olemassa myös muita dieselin ruiskutustyyppejä. Nämä tyypit ovat:

  • Yksittäinen ruiskutuspumppu
  • Jakajan ruiskutuspumppu
  • Rivipumppu
  • Pumppu-suutinruiskutusjärjestelmä

Eri tyyppien osalta on myös erotettava, missä olosuhteissa mitä ruiskutusjärjestelmää käytetään. Nämä ovat:

Moottorit, joissa on esikammio- tai pyörrekammioruiskutus

  • Jakajan ruiskutuspumppu
  • Rivipumppu
  • Yksittäinen ruiskutuspumppu

Suoraruiskutuksella varustetut moottorit

  • Yksittäinen ruiskutuspumppu
  • Jakajan ruiskutuspumppu
  • Rivipumppu
  • Pumppu-suutinruiskutusjärjestelmä
  • Common-Rail-ruiskutus

Vaihda vialliset Common Rail -järjestelmät

Nykysukupolven Common Rail -järjestelmä pystyy suorittamaan useita ruiskutusprosesseja yhden palamistahdin aikana. Polttoaine ruiskutetaan myös suoraan moottoriin pienten aukkojen kautta jopa 2000 baarin paineella. Vaikka tästä voi olla joitakin etuja, kuten edellä on kuvattu, se voi myös johtaa suurempaan kulumiseen. Kuluminen voi vaatia uuden Common Rail -järjestelmän hankkimista autoosi. On hyvä, että meillä on yli viisi miljoonaa varaosaa valittavana, joten löydät varmasti sinulle sopivan järjestelmän. Muuten, yleisimmät syyt Common Rail -järjestelmän vikaantumiseen ovat:

  • Likahiukkasten aiheuttama saastuminen: pienimmätkin likahiukkaset voivat aiheuttaa merkittäviä vikoja ja vaurioita. Esimerkiksi suodatus ei ehkä enää ole riittävän tehokas tai säätöventtiilin ja pallon välissä voi olla viallinen tiiviste.
  • Veden aiheuttama kontaminaatio: tämä kontaminaatiotyyppi on hyvin yleinen Common Rail -järjestelmissä. Se johtaa yleensä metallipinnan syöpymiseen ja voitelun merkittävään vähenemiseen.
  • Talletuksia kertyy: kun moottori on sammutettu, ruiskutussuuttimeen voi jäädä polttoainejäämiä. Tämä polttoaine kypsyy jossain määrin jäljellä olevan lämmön vuoksi, ja nokikerrostumia voi muodostua. Tunnet tämän prosessin ehkä myös nimellä koksiutuminen.
  • Väärin suoritettu asennus: jos asennusta ei suoriteta oikein, se voi myös johtaa vakavaan vikaan.

Suosituimmat Common Rail -järjestelmien valmistajat

Laajasta autovaraosavalikoimastamme löydät myös yleisimpien valmistajien yhteiset Common Rail -järjestelmät. Joitakin näistä valmistajista ovat mm:

  • Bosch
  • Delphi Technologies
  • Denso
  • VDO
  • Pierburg
  • Hitachi

Osta Common Rail -järjestelmä verkossa Motointegratorilta

Motointegratorilla on noin viisi miljoonaa varaosaa ja tarviketta suosituimpiin ja tunnetuimpiin automerkkeihin. Pidämme erittäin tärkeänä, että saat tilatut varaosat mahdollisimman nopeasti. Common rail -järjestelmä on kotonasi viimeistään kolmantena arkipäivänä. Palautamme varaosat sinulle luonnollisesti maksutta. Jos sinulla on kysyttävää, asiantunteva asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään.