-4% autojen varaosista

Yhteispainejärjestelmät – Mercedes-Benz – KUORMA-AUTOT

(löytyi 41 tulosta)

Varaosat VALEO
Sijoituskriteerit
Anturi, polttoainepaine BOSCH 0 281 002 942
Anturi, polttoainepaine BOSCH 0 281 002 942
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 281 002 942
69,85 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Haaroitusputki, polttoaine BOSCH 0 445 214 160
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 445 214 160
235,01 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Anturi, polttoainepaine ENGITECH ENT260049
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT260049
42,88 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Suutinpidike HANS PRIES 410 176
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   410 176
6,85 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Säätöventtiili, common rail BOSCH 1 465 ZS0 078
Säätöventtiili, common rail BOSCH 1 465 ZS0 078
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 465 ZS0 078
94,13 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Säätöventtiili, common rail BOSCH 1 465 ZS0 066
Säätöventtiili, common rail BOSCH 1 465 ZS0 066
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 465 ZS0 066
75,39 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Paineensäätöventtiili, common rail BOSCH 0 281 002 682
Paineensäätöventtiili, common rail BOSCH 0 281 002 682
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 281 002 682
160,02 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Säätöventtiili, common rail BOSCH 1 465 ZS0 047
Säätöventtiili, common rail BOSCH 1 465 ZS0 047
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 465 ZS0 047
73,25 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Paineensäätöventtiili, common rail ENGITECH ENT260110
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT260110
37,88 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Paineensäätöventtiili, common rail MEAT & DORIA 9118
Valmistaja:   MEAT & DORIA
Valmistajan numero:   9118
149,60 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Anturi, polttoainepaine BOSCH 0 281 006 266
Anturi, polttoainepaine BOSCH 0 281 006 266
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 281 006 266
85,39 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Anturi, polttoainepaine FEBI BILSTEIN 171258
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   171258
47,01 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Anturi, polttoainepaine AUTLOG AS2199
Valmistaja:   AUTLOG
Valmistajan numero:   AS2199
34,24 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Anturi, polttoainepaine VEMO V30-72-0812
Valmistaja:   VEMO
Valmistajan numero:   V30-72-0812
46,54 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Elementti, yhteinen kisko DELPHI 9307-515A
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   9307-515A
144,18 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Missä Common Rail -järjestelmiä käytetään?

Nykyaikaisissa dieselajoneuvoissa polttoaineen ruiskutusjärjestelmänä käytetään Common Rail -järjestelmää. Tämän järjestelmän pääpiirre on, että kaikissa ruiskutussuuttimissa käytetään yhteistä haaroitusputkea. Polttoaine varastoidaan tähän haaroitusputkeen korkeassa, jopa 300 MPa:n paineessa. Polttoainepumppu syöttää polttoaineen haaroitusputkeen, josta se ohjataan ruiskutussuuttimille. Sieltä se menee suoraan moottorin sylintereihin. Moottorin ohjausyksikkö varmistaa, että ruiskutuksen ajoitusta, polttoaineen annostelua ja tarvittavia ruiskutuksia sykliä kohden ohjataan tarkasti. Common Rail -järjestelmä on ollut vuodesta 1997 lähtien käytössä dieselmoottorilla varustetuissa henkilöautoissa. Järjestelmää käytetään myös hyötyajoneuvoissa.

Common Rail -järjestelmässä sekä ruiskutuksen ajoitus että polttoaineen määrä lasketaan sylinterikohtaisesti. Ruiskutus tapahtuu nopeasti kytkeytyvien magneettiventtiilien kautta, joita kutsutaan myös suuttimiksi. Tämän järjestelmän etuna on, että tekniikka mahdollistaa alhaiset pakokaasupäästöt ja pienemmän polttoaineenkulutuksen.

Missä Common Rail -järjestelmät sijaitsevat ajoneuvossa?

Common Rail -järjestelmä, kuten bensiinimoottorin polttoaineen ruiskutusjärjestelmä, on tärkeä osa moottoriyksikköä, joten se sijaitsee moottorin välittömässä läheisyydessä.

Onko jokaisessa ajoneuvossa Common Rail -järjestelmä?

Common Rail -järjestelmä on järjestelmä, jonka lähes kaikki autonvalmistajat asentavat dieselmoottorilla varustettuihin malleihinsa. Arvioiden mukaan 70 prosenttia kaikista dieselajoneuvoista on varustettu tällä polttoaineen ruiskutusjärjestelmällä. Vaikka kaikki merkit eivät käytä tätä Common Rail -järjestelmää, on joitakin etuja, jotka voidaan luokitella yhtä hyviksi kaikissa merkeissä. Nämä ovat erityisen tehokkaita suurissa moottoreissa.

Edut johtuvat pääasiassa erilaisista ruiskutustyypeistä Common Rail -järjestelmässä. Ruiskutusjärjestelmät jaetaan kolmeen eri ryhmään:

  • Esiruiskutus: näin saavutetaan tasaisempi moottorin käynti.
  • Tärkein ruiskutus: Tämä on tärkeää hyvän vääntömomentin kannalta.
  • Jälkiruiskutus: Tämä johtaa alhaisempaan päästöarvoon.

Common rail -järjestelmien tyypit

Common Rail -järjestelmä on itsenäinen järjestelmä, eikä siinä ole muita malleja. Kaikki autonvalmistajat eivät kuitenkaan käytä sitä dieselajoneuvoissaan. On olemassa myös muita dieselin ruiskutustyyppejä. Nämä tyypit ovat:

  • Yksittäinen ruiskutuspumppu
  • Jakajan ruiskutuspumppu
  • Rivipumppu
  • Pumppu-suutinruiskutusjärjestelmä

Eri tyyppien osalta on myös erotettava, missä olosuhteissa mitä ruiskutusjärjestelmää käytetään. Nämä ovat:

Moottorit, joissa on esikammio- tai pyörrekammioruiskutus

  • Jakajan ruiskutuspumppu
  • Rivipumppu
  • Yksittäinen ruiskutuspumppu

Suoraruiskutuksella varustetut moottorit

  • Yksittäinen ruiskutuspumppu
  • Jakajan ruiskutuspumppu
  • Rivipumppu
  • Pumppu-suutinruiskutusjärjestelmä
  • Common-Rail-ruiskutus

Vaihda vialliset Common Rail -järjestelmät

Nykysukupolven Common Rail -järjestelmä pystyy suorittamaan useita ruiskutusprosesseja yhden palamistahdin aikana. Polttoaine ruiskutetaan myös suoraan moottoriin pienten aukkojen kautta jopa 2000 baarin paineella. Vaikka tästä voi olla joitakin etuja, kuten edellä on kuvattu, se voi myös johtaa suurempaan kulumiseen. Kuluminen voi vaatia uuden Common Rail -järjestelmän hankkimista autoosi. On hyvä, että meillä on yli viisi miljoonaa varaosaa valittavana, joten löydät varmasti sinulle sopivan järjestelmän. Muuten, yleisimmät syyt Common Rail -järjestelmän vikaantumiseen ovat:

  • Likahiukkasten aiheuttama saastuminen: pienimmätkin likahiukkaset voivat aiheuttaa merkittäviä vikoja ja vaurioita. Esimerkiksi suodatus ei ehkä enää ole riittävän tehokas tai säätöventtiilin ja pallon välissä voi olla viallinen tiiviste.
  • Veden aiheuttama kontaminaatio: tämä kontaminaatiotyyppi on hyvin yleinen Common Rail -järjestelmissä. Se johtaa yleensä metallipinnan syöpymiseen ja voitelun merkittävään vähenemiseen.
  • Talletuksia kertyy: kun moottori on sammutettu, ruiskutussuuttimeen voi jäädä polttoainejäämiä. Tämä polttoaine kypsyy jossain määrin jäljellä olevan lämmön vuoksi, ja nokikerrostumia voi muodostua. Tunnet tämän prosessin ehkä myös nimellä koksiutuminen.
  • Väärin suoritettu asennus: jos asennusta ei suoriteta oikein, se voi myös johtaa vakavaan vikaan.

Suosituimmat Common Rail -järjestelmien valmistajat

Laajasta autovaraosavalikoimastamme löydät myös yleisimpien valmistajien yhteiset Common Rail -järjestelmät. Joitakin näistä valmistajista ovat mm:

  • Bosch
  • Delphi Technologies
  • Denso
  • VDO
  • Pierburg
  • Hitachi

Osta Common Rail -järjestelmä verkossa Motointegratorilta

Motointegratorilla on noin viisi miljoonaa varaosaa ja tarviketta suosituimpiin ja tunnetuimpiin automerkkeihin. Pidämme erittäin tärkeänä, että saat tilatut varaosat mahdollisimman nopeasti. Common rail -järjestelmä on kotonasi viimeistään kolmantena arkipäivänä. Palautamme varaosat sinulle luonnollisesti maksutta. Jos sinulla on kysyttävää, asiantunteva asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään.