- Pusty
- SAATAVUUS
- Valmistaja
- Hinta
Vyöt
(löytyi 118 tulosta)
Asianmukainen kuorman kiinnittäminen edistää merkittävästi liikenneturvallisuutta, ja sitä vaaditaan tieliikennelainsäädännössä. Tilanne pahenee, kun muut ihmiset vaarantuvat tai vahingoittuvat vääränlaisen kuorman kiinnittämisen vuoksi. Useimmat kuljettajat pitävät kuormansa turvaamista tärkeänä omaksi edukseen. Tämä ei koske ainoastaan huonekalujen kuljettamista kuorma-autossa tai pikkubussissa, vaan myös autossa tai moottoripyörässä kaikki on sijoitettava turvallisesti. Motointegratorilta saat laajan valikoiman kiinnityshihnoja tai kiristyshihnoja, joilla voit kiinnittää kaiken yksinkertaisesta tavaratilassa olevasta tunkista aina useiden tonnien painoisen auton kiristyshihnaan.
Valmistaja: | CARGOPARTS |
Valmistajan numero: | P11.5M-01-5T |
Valmistaja: | FEBER |
Valmistajan numero: | MP CZ 9463283140 |
Valmistaja: | FEBER |
Valmistajan numero: | MP EM D.0006998 KTL |
Valmistaja: | CARGOPARTS |
Valmistajan numero: | PN00.8M-02B/3 |
Valmistaja: | FEBER |
Valmistajan numero: | MP CZ 9463283040 |
Valmistaja: | CARGOPARTS |
Valmistajan numero: | PK00.5M-01-5T-LH |
Miksi kiristyshihnoja tarvitaan?
Ajon aikana ajoneuvo siirtää kuormanvaihtoreaktion kuormaan esimerkiksi jarrutettaessa ja kiihdytettäessä, mutta myös kaarreajossa. Hätäjarrutuksen tai peräänajon yhteydessä kiinnittämätön kuorma voi muuttua ammukseksi ja aiheuttaa henkilö- ja omaisuusvahinkoja. Lisäksi kiinnittämättömän tai puutteellisesti kiinnitetyn kuorman kuljettamisesta on rangaistava sakolla.
Ilman kuorman kiinnitystä on vain pieni kitkapinta, jolla on vain vähän vaikutusta. Monet aliarvioivat riskin ja ottavat itselleen tehtäväksi ajaa erityisen varovaisesti. Ajotapa ja jarrutusajankohta riippuvat kuitenkin tieliikenteestä, eikä sitä voida ennustaa tai suunnitella.
Jopa tavallinen auton tunkki voi liukua tavaratilassa edestakaisin kiinnittämättömänä ja tehdä lommoja koriin sisäpuolelta. Periaatteessa kuorman kiinnittäminen on suositeltavaa ja kuormituksesta riippuen lain mukaan jopa pakollista. Useimmissa tapauksissa kiinnityshihnat ovat paras tapa turvata kuorma liukumista vastaan.
Mitä kiinnityshihnassa on huomioitava?
Motointegratorilta löydät kapeat, leveät, lyhyet tai pitkät kiristyshihnat ja automaattiset hihnat. On tärkeää sovittaa kantavuus kuorman painoon, valita oikea sovitus ja riittävä pituus kiinnityshihnalle, jotta sillä saadaan aikaan vakaat kiinnityspisteet.
Kiinnityshihnojen kantavuus
Kiinnityshihnan on kestettävä kuorman painon mahdollinen kuormitus. Etsi kiinnityshihnasta tarra, josta voit lukea kuormitusrajan. Hihnojen ja kiristyshihnojen mittayksikkö on dekaNewton (daN). Muunnos kilogrammoiksi on lähes 1:1. Hihnassa on kuitenkin 3 eri arvoa daN:na:
- SHF (Standard Hand Force): Tämä arvo osoittaa, kuinka paljon käsivoimaa tarvitaan kiristyshihnan kunnolliseen kiristämiseen salpalla. Standardin mukaan se on 50 daN, mikä vastaa noin 50 kg:n painoa.
- STF (vakiojännitysvoima): Salpa välittää esijännitysvoiman kiinnitysvälineeseen SHF:n mukaisesti, joka on luettavissa daN-erittelystä.
- LC (kiinnityskapasiteetti): DaN-arvo LC ilmaisee kiinnityshihnan kuormitettavuuden (vetolujuuden) suorassa vedossa.
Jos haluat kiinnittää 50 kg:n painon, tarvitset kiinnityshihnan, jonka LC on vähintään 50 daN tai enemmän.
Millaisia kiinnityshihnoja on olemassa?
Kiinnityshihnat tai kiristyshihnat eroavat toisistaan paitsi leveyden ja pituuden myös rakenteen ja kiinnityksen osalta. Saatavilla on periaatteessa seuraavat kiinnityshihnat:
- yksiosaiset kiinnityshihnat
- kaksiosaiset kiristyshihnat
- Automaattinen kiristyshihna
- Kiristyshihna koukulla
- Kiinnityshihna, jossa on salpa
- Kiinnityshihna, jossa on salpa
- Kiinnityshihnat
Kaksiosaiset kiinnityshihnat, joissa on salpa, ovat erityisen suosittuja raskaiden kuormien kiinnittämiseen. Näissä kiinnityshihnoissa on "löysä pää" ja "kiinteä pää". Irrallisessa päässä on kiinnityshihna ja kiinnityskappale, johon se voidaan kiinnittää. Kiinteä pää koostuu myös kiinnityshihnasta ja sovitteesta, mutta siinä on lisäksi salpa. Kiristyshihnaa voidaan kiristää salpalla helposti useiden satojen kilojen painolla, ja se lukittuu automaattisesti paikalleen aina, kun sitä käytetään, jotta kuorma ei pääse irtoamaan. Kiristyshihnan irrottamiseksi salpaa on vedettävä, jolloin kiristyshihna on jälleen löysällä.
Kiristyshihnat autokuljetusta varten
Jos sinun on kiinnitettävä useita tonneja painava auto kuljetusperävaunuun, Motointegratorilta löydät myös siihen sopivat kiristyshihnat. Usein kiristyshihnoja käytetään kuitenkin väärin. Älä käytä kiristyshihnoja niiden kiinnittämiseen vetosilmukoihin, kun kuljetat autoa. Vetosilmukoita ei ole suunniteltu kuljetuksen aikana vaikuttavia voimia varten. Muista myös, että kuljetusperävaunussa oleva auto keikkuu ylös ja alas jousitettuna ja on jousitettu massa. Tämä aiheuttaisi sen, että vetosilmukan kiristyshihna kiristyisi ja löystyisi uudelleen ja uudelleen.
Auto on asianmukaisesti kiinnitetty kuljetuksen aikana, jos käytät tukevasti kiinnitettäviä pyöräkiiloja ja viet kiristyshihnan (kolmipistevyön) renkaiden kulutuspintojen yli. Jos ajoneuvo seisoo kuljetusperävaunun päällä ajosuuntaan nähden, etupyörän eteen tarvitaan pyöränkiila. Aseta vinosti vastakkaiselle takapyörälle kaksi pyöräkiilaa, yksi eteen ja yksi taakse. Kiinnitä takapyörä kiilojen avulla kiristyshihnalla.
Jos kyseessä on manuaalivaihteisto, kytke 1. vaihde ja vedä käsijarru päälle. Automaattivaihteistolla varustetuissa ajoneuvoissa valitse pysäköintivaihde "P" ja vedä myös käsijarru päälle.
Motointegratorin palkitusta verkkokaupasta löydät huippulaadukkaat kiristyshihnat edulliseen hintaan. Toimitusaika on vain 2-4 arkipäivää