-3% jarruosista

Virranjakajan kannet – Chevrolet – KUORMA-AUTOT

(löytyi 150 tulosta)

Kaikki tulokset kategorialle Virranjakajan kannet.
Emme löytäneet mitään tuloksia ajoneuvolle Chevrolet
Varaosat NGK
Sijoituskriteerit
Virranjakajan kansi BERU by DRiV VK 355
Valmistaja:   BERU BY DRIV
Valmistajan numero:   VK355
7,39 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Virranjakajan kansi BOSCH 1 235 522 427
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 235 522 427
117,91 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Virranjakajan kansi BLUE PRINT ADA101408C
Valmistaja:   BLUE PRINT
Valmistajan numero:   ADA101408C
13,03 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Täyttöputki, polttoainesäiliö BLIC 6906-00-1906808P
Valmistaja:   BLIC
Valmistajan numero:   6906-00-1906808P
116,97 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Virranjakajan kansi BOSCH 1 235 522 196
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 235 522 196
20,63 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Virranjakajan kansi BOSCH 1 235 522 368
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 235 522 368
81,15 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Virranjakajan kansi BOSCH 1 235 522 074
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 235 522 074
88,95 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Virranjakajan kansi BLUE PRINT ADK81429
Valmistaja:   BLUE PRINT
Valmistajan numero:   ADK81429
5,97 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Virranjakajan kansi BLUE PRINT ADD61429
Valmistaja:   BLUE PRINT
Valmistajan numero:   ADD61429
17,34 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Virranjakajan kansi BOSCH 1 235 522 408
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 235 522 408
85,21 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Virranjakajan kansi HERTH+BUSS JAKOPARTS J5322000
Valmistaja:   HERTH+BUSS JAKOPARTS
Valmistajan numero:   J5322000
3,71 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Sytytysvirran jakajan korkki YEC K18009
Valmistaja:   YEC
Valmistajan numero:   K18009
8,94 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Virranjakajan kansi BERU by DRiV VK 333
Valmistaja:   BERU BY DRIV
Valmistajan numero:   VK333
12,99 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Täyttöputki, polttoainesäiliö IMPERGOM 230255
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   230255
13,26 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Täyttöputki, polttoainesäiliö IMPERGOM 227925
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   227925
17,44 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Sytytysjärjestelmä

Jakotukki oli tärkeä osa sytytysjärjestelmää aina 1980-luvulle asti, jolloin ajoneuvoihin asennettiin yhä useammin elektroninen tai täysin elektroninen sytytysjärjestelmä. Jakotukin korkki istuu sytytysvirran jakajan päällä. Se on valmistettu kestävästä muovista, ja se kiinnitetään jakelijaan klipseillä. Tiiviste varmistaa täydellisen kosketuksen ja tarvittavan tiiveyden - sillä jos sytytysvirranjakajan virta kostuu, sillä on ikäviä seurauksia. Jakotukin korkista lähtevät sytytyskaapelit, jotka puolestaan johtavat sytytystulppiin toisella puolella ja katkaisijan koskettimiin toisella puolella. Mekaanisia tai osittain elektronisia sytytysjärjestelmiä, joissa oli jakotukki, käytettiin vielä pitkään elektronisten sytytysjärjestelmien käyttöönoton jälkeen

Sytytysjärjestelmien kehittämisen virstanpylväät

Sytytysjärjestelmiä on kehitetty yhä pidemmälle autonvalmistuksen alkuvaiheista lähtien. Jotkin yritykset katosivat unohduksiin, toiset tulivat sarjatuotantoon:

  • Perinteinen kelan sytytysjärjestelmä, jossa korkeajännite jakautuu sytytysvirranjakajassa olevan jakosormen kautta, on edelleen käytössä klassikkoautoissa ja Youngtimereissä. Jakotukin korkki suojaa herkkää järjestelmää, joka koostuu monista yksittäisistä komponenteista.
  • Kosketinohjattu transistorisytytys oli jatkokehitys, koska mekaanisesti toimivan katkaisijan kosketinherkkyyttä vähennettiin. Myöhemmin sytytysmoduuli otti sen tehtävät hoitaakseen. Sytytysjakajassa oleva Hall- tai induktioanturi ottaa hoitaakseen sytytysmoduulin ohjauksen.
  • Ensimmäisissä elektronisissa sytytysjärjestelmissä suurjännitteen jakelu oli vielä mekaanista. Jotkin tehtävät, kuten sytytyskulman säätö tai sytytyskelan ohjaus, ovat kuitenkin jo sähköisiä.
  • Täysin elektroninen sytytysjärjestelmä ei sisällä lainkaan mekaanisia komponentteja. Sytytysvirran jakaja ja siten myös jakotukki jäävät kokonaan pois, ja jännitteen jakamisesta huolehtii sytytyksen ohjausyksikkö. Täysin elektroniset sytytysjärjestelmät on asennettu lähes kaikkiin nykyaikaisiin ajoneuvoihin.

Miten tunnistan viallisen jakotukin?

Sytytysvirranjakajan korkit sijaitsevat lähellä moottoria ja altistuvat suurille rasituksille, kuten moottorin tärinälle tai bensiinihöyryille. Vaikka ajoneuvon osa on valmistettu hyvin eristävästä karkaistusta muovista, kulumista tai vikaa ei voida sulkea pois. Jos jakotukin korkin muovi tai jakotukin korkin ja jakotukin välinen tiiviste haurastuu tai haurastuu, kosteus tunkeutuu sytytysjärjestelmään. Kosteus aiheuttaa syttymishäiriöitä, jotka ovat ensimmäisiä merkkejä sytytysjärjestelmän viasta. Useimmiten kyseessä ovat kuitenkin korkin alapuolella olevat katkaisijan koskettimet. Ajan myötä sinne muodostuu oksidikerros, joka heikentää johtavuutta: Sytytysjännite pienenee ja pienenee

Sytytysjärjestelmän vioille ja syttymishäiriöille voi olla monia syitä vaurioituneen jakotukin lisäksi, kuten viallinen sytytyskaapeli (esimerkiksi martin pureman aiheuttama), liian vanha jakotukin sormi tai kulunut sytytystulppa. Jos vika on jakotukissa, se näkyy usein jo silmämääräisesti halkeamien tai hauraan pinnan kautta. Kosteus korkin alla on myös merkki vuodoista. Toinen tärkeä osoitus siitä, että jakotukin korkki aiheuttaa syttymishäiriön, on se, että se vaikuttaa kaikkiin sylintereihin. Jos vika on sytytyskaapelissa tai sytytystulpassa, se vaikuttaa yleensä vain yhteen sylinteriin.

Jakajan korkin vaihtaminen

Jakotukkien vaihtaminen on yleensä melko yksinkertaista. Irrota ensin akku ja sitten sytytyskaapelit. On tärkeää muistaa järjestely. Sitten sytytysvirran jakajan korkki - joka on yleensä kiinni tai kiinnitetty ruuveilla - irrotetaan. Uusi korkki laitetaan ja kiinnitetään, sytytyskaapelit kytketään oikeassa järjestyksessä. Useimmissa tapauksissa on järkevää vaihtaa jakotukin ja tiivisteen lisäksi myös jakotukin sormi (jota kutsutaan myös jakotukin roottoriksi). Tämä mekaaninen komponentti on asennettu jakajan akselille ja se ohjaa sytytysimpulsseja, jotka välittyvät sytytyskaapeleihin ja sylintereihin jakajan korkissa olevien koskettimien kautta.

Kun vaihdat jakotukkia, kannattaa samalla tarkistaa sytytystulpat ja sytytyskaapelit. Myös Hall-anturin tiiviste on syytä tarkistaa, sillä siellä on yleisempiä vuotoja, jotka voivat aiheuttaa lisäongelmia ajoneuvon sytytyksessä.

Osta sytytysvirran jakajan korkit Motointegrator-verkkokaupasta

Tarjoamme asiakkaillemme Audista Volkswageniin huippuvalmistajien sytytysvirranjakajan korkit edulliseen hintaan. Valitse ajoneuvosi malli ja löydä oikeat tuotteet nopeasti ja helposti. Jos sinulla on kysyttävää tuotetta valitessasi, asiantunteva asiakaspalvelumme odottaa tiedusteluasi. Motointegrator-verkkokaupastamme löydät sytytysvirranjakajan korkit tunnetuilta valmistajilta, kuten Beru, Bosch tai CORTECO, kaikkiin ajoneuvomalleihin