-3% jarruosista

Venttiilit ja paineenmuuntajat – VW

(löytyi 103 tulosta)

Varaosat BOSCH
Sijoituskriteerit
Säätöventtiili, turboahdin ENGITECH ENT830031
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT830031
32,10 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
EGR-venttiili AUTLOG AV6035
Valmistaja:   AUTLOG
Valmistajan numero:   AV6035
12,69 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Vaihdeventtiili, vaihdeläppä (imuputki) PIERBURG 7.02256.18.0
Valmistaja:   PIERBURG
Valmistajan numero:   7.02256.18.0
25,30 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Säätöventtiili, ahtopaine FEBI BILSTEIN 107865
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   107865
30,40 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Vaihdeventtiili, pakokaasuläppä HANS PRIES 639 821
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   639 821
24,03 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Vaihdeventtiili, pakokaasuläppä PIERBURG 7.01805.01.0
Valmistaja:   PIERBURG
Valmistajan numero:   7.01805.01.0
45,19 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Paineanturi, ohjauselementti (kaasuläppä) FEBI BILSTEIN 185373
Paineanturi, ohjauselementti (kaasuläppä) FEBI BILSTEIN 185373
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   185373
45,29 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Säätöventtiili HANS PRIES 108 815
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   108 815
27,93 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Boost-paineen säätöventtiili MAHLE 40009225
Valmistaja:   MAHLE
Valmistajan numero:   40009225
222,39 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Säätöventtiili, pakokaasun ohjaus FEBI BILSTEIN 181944
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   181944
49,26 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Boost-paineen säätöventtiili MAHLE 40009229
Valmistaja:   MAHLE
Valmistajan numero:   40009229
201,70 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Säätöventtiili, ahtopaine EVORON EVAC053
Valmistaja:   EVORON
Valmistajan numero:   EVAC053
53,85 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Säätöventtiili, ahtopaine EVORON EVAC038
Valmistaja:   EVORON
Valmistajan numero:   EVAC038
52,55 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Säätöventtiili, ahtopaine HELLA 6NW009 550-221
Valmistaja:   HELLA
Valmistajan numero:   6NW009 550-221
209,52 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Säätöventtiili, ahtopaine EVORON EVAC016
Valmistaja:   EVORON
Valmistajan numero:   EVAC016
49,74 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Mihin ahtopaineen säätöventtiiliä tarvitaan?

Pakokaasuturboahtimen avulla polttomoottorin tehoa voidaan lisätä samalla tilavuuden pysyessä samana. Näin tapahtuu nykyaikaisissa dieselmoottoreissa ja bensiinimoottoreissa. Tällöin pakokaasuvirta pyörittää turbiinia. Tämä puolestaan pyörittää kompressoripyörää, joka syöttää moottoriin enemmän palamisilmaa.

Turboahdinta käytetään myös nykyaikaisten autojen polttoaineenkulutuksen ja käyttökustannusten vähentämiseen sekä pakokaasupäästöjen parantamiseen.

Korkean ahtopaineen on oltava käytettävissä myös alhaisilla moottorin kierrosluvuilla, jotta turboahdetut moottorit voivat toimia tavallisissa ajoneuvoissa ja jokapäiväisessä elämässä. Joskus turbiiniin johdetaan suuremmilla moottorin kierrosluvuilla enemmän pakokaasua kuin tarvittaisiin vaaditun ahtopaineen saavuttamiseksi. Ahtopaineen säätö poistaa tämän ylimääräisen pakokaasun ahtopaineen säätöventtiilin avulla.

Nykyaikaisissa sarjamoottoreissa ylimääräisen palamisilman puhallusta ei ohjata suoraan paineenkorotuksen säätimellä. Tällöin käytetään ahtopaineen säätöventtiiliä, jonka avulla ylimääräinen paine voidaan ohjata avaamalla ohitusventtiili. Venttiili ohjaa osan pakokaasusta turbiinin ohi suoraan auton pakojärjestelmään. Jos näin ei tehtäisi, turbiini pyörisi moottorin kierrosluvun kasvaessa yhä nopeammin - ja seurauksena olisi vika turboahtimessa.

Ahtopaineen säätötyypit

Jotta voit ostaa uuden ahtopaineen säätöventtiilin, sinun on tiedettävä, miten ahtopaineen säätö toimii ajoneuvossasi. Jos et ole varma, minkälaista ahtopaineen säätöventtiiliä tarvitset, kysy neuvoa erikoiskorjaamolta ja tilaa sitten venttiili verkosta. Ahtopaineen säätö voidaan tehdä eri tavoin:

Puhallusventtiili/kiertoventtiili

Yksinkertaisin ahtopaineen säätö saadaan aikaan puhaltamalla ylimääräinen paineilma pois ylipaineventtiilin kautta. Nykyaikaisissa sarjamoottoreissa nämä venttiilit toimivat vain varoventtiileinä.

Ohitusventtiili

Parempi on paineenkorotuksen säätö pakokaasuvirtauksessa olevan ohitusventtiilin (Wastegate) avulla. Kun tehostuspaine on asetettu, anturi avaa kompressorin puolella olevan ohitusventtiilin ja ohjaa pakokaasun turbiinin ohi pakokaasuun. Tämä estää turbiinin kierrosluvun nousun entisestään.

Sijoituksensa vuoksi ohitusventtiiliin ja sen toimilaitteisiin kohdistuu suuri lämpökuorma. Näin ollen ne ovat alttiita vikaantumiselle. Tästä syystä jotkin moottorinrakentajat luopuvat nykyään turboahtimesta.

Mekaanis-pneumaattinen ohjaus

Jos ahtopaine on liian korkea, ahtopaineen säätöventtiili avautuu jousivoimaa vastaan. Tämä saa pakokaasut virtaamaan takaisin pakoputkeen ohitusputken kautta. Venttiilin sijasta käytetään usein ohituslaippaa.

Elektroninen ahtopaineen säätö

Optimaalinen ahtopaine saavutetaan vain elektronisesti. Ahtopaine, kaasuläpän asento ja nakutuskaltevuus ovat signaaleja ahtopaineen ohjausyksikölle, joka ohjaa säätöventtiiliä ja avaa tai sulkee ahtopaineen säätöventtiilin.

Missä sijaitsee ahtopaineen säätöventtiili?

Se, missä tarkalleen ottaen ahtopaineventtiili sijaitsee, on aluksi monille mysteeri. Se sijaitsee ohjausjohdon, turbiinikotelon ja turbiinipyörän välittömässä läheisyydessä. Jos et ole varma, missä ahtopaineen säätöventtiili sijaitsee, on parasta kysyä asiantuntijalta.

Ahtopaineen säätöventtiili on viallinen - oireet

Turbomoottorin käytön aikana ahtopaineen säätöventtiiliin kohdistuu kuormitusta, joka voi ajoittain johtaa vikaan. Tämä näkyy erilaisina oireina:

  • alennettu moottorin teho
  • ungewöhnliches Verhalten des Turbomotors
  • turbomoottorin epätavallinen käyttäytyminen
  • lisääntynyt polttoaineen kulutus

Viallisen ahtopaineen säätöventtiilin syyt

Syitä vialliseen ahtopaineen säätöventtiiliin on monia. Ei pelkästään suuret lämpökuormitukset aiheuta kulumisen merkkejä tai vikaa. Mekaanisesti toimivien ahtopaineen säätöventtiilien vauriot perustuvat usein huokoisiin kalvoihin, jotka voivat myös revetä tietyissä olosuhteissa. Tämä voi aiheuttaa sen, että ahtopaineen säätöventtiili ei enää toimi oikein.

Elektronisesti ohjatut ahtopaineen säätöventtiilit kärsivät usein venttiilin sähköisen ohjauksen vikaantumisesta. Tämä johtuu vioista johdotuksessa, antureissa tai muissa elektronisissa komponenteissa. Jos vika tulee näkyviin, kannattaa vaihtaa paineenkorotuksen säätöventtiili. Erinomaisesta verkkokaupastamme löydät laadukkaat ahtopaineen säätöventtiilit edulliseen hintaan. Näin voit pienentää korjauskustannuksia merkittävästi.

Ahtopaineen säätöventtiilin vaihtaminen itse

Ahtopaineen säätöventtiili on viallinen. Voitko vaihtaa sen itse? Periaatteessa ahtopaineen säätöventtiili on mahdollista vaihtaa itse. Vaihto ei kuitenkaan ole mutkatonta ja voi olla hyvin aikaa vievää. Venttiilin mallista ja rakenteesta riippuen vaihtomenettely voi olla erilainen. Yleensä komponentti voidaan irrottaa, kun kaapeliliitännät tai alipaineletku on irrotettu ja ruuviliitännät löysätty. Kokoonpano tapahtuu päinvastaisessa järjestyksessä.

Tilaa oikea ahtopaineen säätöventtiili verkosta kohtuulliseen hintaan

Verkkokaupastamme löydät oikean ahtopaineen säätöventtiilin ensiluokkaisilta valmistajilta huippulaadulla. Edulliset hinnat ovat meille itsestäänselvyys. Erinomainen asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään valintasi kanssa. Jos osa ei kuitenkaan sovi, voit palauttaa sen meille veloituksetta.