Joulukausi 2024

Venttiilit ja paineenmuuntajat – Nissan – KUORMA-AUTOT

(löytyi 26 tulosta)

Sijoituskriteerit
Sähköpneumaattinen säätöventtiili HANS PRIES 701 719
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   701 719
28,37 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Säätöventtiili, ahtopaine HELLA 6NW010 099-091
Valmistaja:   HELLA
Valmistajan numero:   6NW010 099-091
131,98 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Säätöventtiili, turboahdin HERTH+BUSS JAKOPARTS J5690002
Säätöventtiili, turboahdin HERTH+BUSS JAKOPARTS J5690002
Valmistaja:   HERTH+BUSS JAKOPARTS
Valmistajan numero:   J5690002
117,85 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Säätöventtiili, turboahdin AUTLOG AV6161
Valmistaja:   AUTLOG
Valmistajan numero:   AV6161
40,08 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Säätöventtiili, turboahdin HERTH+BUSS ELPARTS 70671928
Valmistaja:   HERTH+BUSS ELPARTS
Valmistajan numero:   70671928
26,63 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Säätöventtiili, ahtopaine EVORON EVAC036
Valmistaja:   EVORON
Valmistajan numero:   EVAC036
248,39 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Säätöventtiili, turboahdin FEBI BILSTEIN 45205
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   45205
26,15 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ohjausyksikkö HELLA 6NW010 099-011
Valmistaja:   HELLA
Valmistajan numero:   6NW010 099-011
161,20 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Säätöventtiili, turboahdin PIERBURG 7.02212.02.0
Valmistaja:   PIERBURG
Valmistajan numero:   7.02212.02.0
118,86 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Säätöventtiili, ahtopaine EVORON EVAC057
Valmistaja:   EVORON
Valmistajan numero:   EVAC057
41,30 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ahtopaineen säätöventtiili EVORON EVAC044
Valmistaja:   EVORON
Valmistajan numero:   EVAC044
35,95 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Säätöventtiili, ahtopaine EVORON EVAC013
Valmistaja:   EVORON
Valmistajan numero:   EVAC013
64,78 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Sähköpneumaattinen säätöventtiili PIERBURG 7.01814.21.0
Valmistaja:   PIERBURG
Valmistajan numero:   7.01814.21.0
62,97 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Säätöventtiili HANS PRIES 701 208
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   701 208
31,53 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Säätöventtiili, ahtopaine EVORON EVAC108
Valmistaja:   EVORON
Valmistajan numero:   EVAC108
198,92 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Mihin ahtopaineen säätöventtiiliä tarvitaan?

Pakokaasuturboahtimen avulla polttomoottorin tehoa voidaan lisätä samalla tilavuuden pysyessä samana. Näin tapahtuu nykyaikaisissa dieselmoottoreissa ja bensiinimoottoreissa. Tällöin pakokaasuvirta pyörittää turbiinia. Tämä puolestaan pyörittää kompressoripyörää, joka syöttää moottoriin enemmän palamisilmaa.

Turboahdinta käytetään myös nykyaikaisten autojen polttoaineenkulutuksen ja käyttökustannusten vähentämiseen sekä pakokaasupäästöjen parantamiseen.

Korkean ahtopaineen on oltava käytettävissä myös alhaisilla moottorin kierrosluvuilla, jotta turboahdetut moottorit voivat toimia tavallisissa ajoneuvoissa ja jokapäiväisessä elämässä. Joskus turbiiniin johdetaan suuremmilla moottorin kierrosluvuilla enemmän pakokaasua kuin tarvittaisiin vaaditun ahtopaineen saavuttamiseksi. Ahtopaineen säätö poistaa tämän ylimääräisen pakokaasun ahtopaineen säätöventtiilin avulla.

Nykyaikaisissa sarjamoottoreissa ylimääräisen palamisilman puhallusta ei ohjata suoraan paineenkorotuksen säätimellä. Tällöin käytetään ahtopaineen säätöventtiiliä, jonka avulla ylimääräinen paine voidaan ohjata avaamalla ohitusventtiili. Venttiili ohjaa osan pakokaasusta turbiinin ohi suoraan auton pakojärjestelmään. Jos näin ei tehtäisi, turbiini pyörisi moottorin kierrosluvun kasvaessa yhä nopeammin - ja seurauksena olisi vika turboahtimessa.

Ahtopaineen säätötyypit

Jotta voit ostaa uuden ahtopaineen säätöventtiilin, sinun on tiedettävä, miten ahtopaineen säätö toimii ajoneuvossasi. Jos et ole varma, minkälaista ahtopaineen säätöventtiiliä tarvitset, kysy neuvoa erikoiskorjaamolta ja tilaa sitten venttiili verkosta. Ahtopaineen säätö voidaan tehdä eri tavoin:

Puhallusventtiili/kiertoventtiili

Yksinkertaisin ahtopaineen säätö saadaan aikaan puhaltamalla ylimääräinen paineilma pois ylipaineventtiilin kautta. Nykyaikaisissa sarjamoottoreissa nämä venttiilit toimivat vain varoventtiileinä.

Ohitusventtiili

Parempi on paineenkorotuksen säätö pakokaasuvirtauksessa olevan ohitusventtiilin (Wastegate) avulla. Kun tehostuspaine on asetettu, anturi avaa kompressorin puolella olevan ohitusventtiilin ja ohjaa pakokaasun turbiinin ohi pakokaasuun. Tämä estää turbiinin kierrosluvun nousun entisestään.

Sijoituksensa vuoksi ohitusventtiiliin ja sen toimilaitteisiin kohdistuu suuri lämpökuorma. Näin ollen ne ovat alttiita vikaantumiselle. Tästä syystä jotkin moottorinrakentajat luopuvat nykyään turboahtimesta.

Mekaanis-pneumaattinen ohjaus

Jos ahtopaine on liian korkea, ahtopaineen säätöventtiili avautuu jousivoimaa vastaan. Tämä saa pakokaasut virtaamaan takaisin pakoputkeen ohitusputken kautta. Venttiilin sijasta käytetään usein ohituslaippaa.

Elektroninen ahtopaineen säätö

Optimaalinen ahtopaine saavutetaan vain elektronisesti. Ahtopaine, kaasuläpän asento ja nakutuskaltevuus ovat signaaleja ahtopaineen ohjausyksikölle, joka ohjaa säätöventtiiliä ja avaa tai sulkee ahtopaineen säätöventtiilin.

Missä sijaitsee ahtopaineen säätöventtiili?

Se, missä tarkalleen ottaen ahtopaineventtiili sijaitsee, on aluksi monille mysteeri. Se sijaitsee ohjausjohdon, turbiinikotelon ja turbiinipyörän välittömässä läheisyydessä. Jos et ole varma, missä ahtopaineen säätöventtiili sijaitsee, on parasta kysyä asiantuntijalta.

Ahtopaineen säätöventtiili on viallinen - oireet

Turbomoottorin käytön aikana ahtopaineen säätöventtiiliin kohdistuu kuormitusta, joka voi ajoittain johtaa vikaan. Tämä näkyy erilaisina oireina:

  • alennettu moottorin teho
  • ungewöhnliches Verhalten des Turbomotors
  • turbomoottorin epätavallinen käyttäytyminen
  • lisääntynyt polttoaineen kulutus

Viallisen ahtopaineen säätöventtiilin syyt

Syitä vialliseen ahtopaineen säätöventtiiliin on monia. Ei pelkästään suuret lämpökuormitukset aiheuta kulumisen merkkejä tai vikaa. Mekaanisesti toimivien ahtopaineen säätöventtiilien vauriot perustuvat usein huokoisiin kalvoihin, jotka voivat myös revetä tietyissä olosuhteissa. Tämä voi aiheuttaa sen, että ahtopaineen säätöventtiili ei enää toimi oikein.

Elektronisesti ohjatut ahtopaineen säätöventtiilit kärsivät usein venttiilin sähköisen ohjauksen vikaantumisesta. Tämä johtuu vioista johdotuksessa, antureissa tai muissa elektronisissa komponenteissa. Jos vika tulee näkyviin, kannattaa vaihtaa paineenkorotuksen säätöventtiili. Erinomaisesta verkkokaupastamme löydät laadukkaat ahtopaineen säätöventtiilit edulliseen hintaan. Näin voit pienentää korjauskustannuksia merkittävästi.

Ahtopaineen säätöventtiilin vaihtaminen itse

Ahtopaineen säätöventtiili on viallinen. Voitko vaihtaa sen itse? Periaatteessa ahtopaineen säätöventtiili on mahdollista vaihtaa itse. Vaihto ei kuitenkaan ole mutkatonta ja voi olla hyvin aikaa vievää. Venttiilin mallista ja rakenteesta riippuen vaihtomenettely voi olla erilainen. Yleensä komponentti voidaan irrottaa, kun kaapeliliitännät tai alipaineletku on irrotettu ja ruuviliitännät löysätty. Kokoonpano tapahtuu päinvastaisessa järjestyksessä.

Tilaa oikea ahtopaineen säätöventtiili verkosta kohtuulliseen hintaan

Verkkokaupastamme löydät oikean ahtopaineen säätöventtiilin ensiluokkaisilta valmistajilta huippulaadulla. Edulliset hinnat ovat meille itsestäänselvyys. Erinomainen asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään valintasi kanssa. Jos osa ei kuitenkaan sovi, voit palauttaa sen meille veloituksetta.