-7€ autojen varaosista -10€ autojen varaosista -15€ autojen varaosista

Venttiilin lukot – KUORMA-AUTOT

(löytyi 5 tulosta)

Kaikki tulokset kategorialle Venttiilin lukot.
Emme löytäneet mitään tuloksia ajoneuvolle Mercedes-Benz AXOR 2 2828 K, teho: 279 hv/205 kW
Varaosat VALEO
Sijoituskriteerit
Vipuventtiili FRECCIA RA06-917
Valmistaja:   FRECCIA
Valmistajan numero:   RA06-917
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Venttiilin lukitustappi HANS PRIES 205 582
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   HP205 582
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Venttiilin lukitustappi AMC 664812
Valmistaja:   AMC
Valmistajan numero:   664812
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Venttiilin lukitustappi AMC 653846
Valmistaja:   AMC
Valmistajan numero:   653846
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Keinuvipu, moottorin ohjaus MOTIVE MOTRA5004
Valmistaja:   MOTIVE
Valmistajan numero:   RA5004
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Venttiililukko ja sen toiminta venttiilijärjestelmässä

Nokka-akselilla varustetuissa polttomoottoreissa venttiilejä ohjaa nokka-akseli. Kunkin <a href= https://www.motointegrator.fi/tuotteet/imuventtiilit-1070213/ > imu- ja <a href= https://www.motointegrator.fi/tuotteet/pakoventtiilit-1070212/ > pakoventtiilin tyypillinen venttiilirunko koostuu pääasiassa nokka-akselin nokista, niin sanotusta kuppikammiosta, venttiilijousen jousilevystä, mukaan lukien venttiililukko, itse venttiilijousesta ja venttiilistä. Venttiilin avaamiseksi nokan voima siirretään ensin kauhan napaan, joka siirtää sitten nokan tuottaman paineen napaan. Kuppikammi ei kuitenkaan ainoastaan paina venttiiliä alaspäin, vaan puristaa samalla myös venttiilijousen. Tämä luo venttiilijousiin jännityksen, joka sulkee venttiilin uudelleen, kun nokan paine laskee. Jotta venttiilijousi pysyisi paikallaan ja myös jännittyneenä, se tarvitsee tukevan otteen sekä ylöspäin kohti nokka-akselia ja nokka-akselia että alaspäin kohti sylinteriä. Sylinterin suunnassa <a href= https://www.motointegrator.fi/tuotteet/sylinterinkannet-1070204/ > sylinterin päähän tehtyura varmistaa, että venttiilijousi istuu tiukasti. Venttiilijousen vastakkaisella puolella on niin sanottu jousilautanen, joka varmistaa, että venttiilijousella on varma ote nokka-akselin suuntaan. Koska jousilautanen ei kuitenkaan ole kiinteästi kiinnitetty venttiilin varteen, tarvitaan mekanismi sen kiinnittämiseksi venttiilin varteen. Mekanismi koostuu venttiilin varteen upotetusta rengasmaisesta urasta. Toisaalta se koostuu venttiililukosta, joka voi tarttua rengasuraan kahdella puoliskollaan ja kiilaa siten venttiililevyn tiukasti kiinni

Kokoonpanoa koskevat huomautukset

Venttiilin lukko joutuu kovalle rasitukselle, ja se voi esimerkiksi rikkoutua raskaassa kuormituksessa, jolloin siitä voi tulla vakava vaara koko moottorille. Jos moottorin venttiilikoneistoon muutenkin purettu, esimerkiksi<a href=https://www.motointegrator.fi/tuotteet/sylinterinkansi-10702/ >sylinterikannen korjauksen, sylinterikannen tiivisteen vaihdon tms. yhteydessä, on syytä käyttää tilaisuutta hyväkseen ja vaihtaa varmuuden vuoksi myös kunkin venttiilin venttiililukko. Kun vaihdat venttiililukkoja, varmista, että valitset venttiililukon, joka sopii täsmälleen kyseisen moottorin venttiilikoneistoon