- Pusty
- Hinta
Vedenjäähdyttimet – Ford – KUORMA-AUTOT
(löytyi 57 tulosta)
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Valmistaja: | NISSENS |
Valmistajan numero: | 621541 |
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Valmistaja: | NISSENS |
Valmistajan numero: | 606033 |
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Valmistaja: | NISSENS |
Valmistajan numero: | 606446 |
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Valmistaja: | DENSO |
Valmistajan numero: | DRM10048 |
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Valmistaja: | NISSENS |
Valmistajan numero: | 62046A |
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Valmistaja: | KOYORAD |
Valmistajan numero: | PL323426 |
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Valmistaja: | KOYORAD |
Valmistajan numero: | PL323599 |
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Valmistaja: | DENSO |
Valmistajan numero: | DRM10029 |
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Mikä on jäähdyttimen tehtävä autossa?
Nestejäähdytyksellä varustetussa moottorissa on kaksi jäähdytyspiiriä. Ne on yhdistetty toisiinsa. Pienessä jäähdytyspiirissä vesi kiertää moottorin sisällä ja lyhyessä letkukäytävässä. Tässä kylmä moottori lämmitetään nopeasti käyttölämpötilaan pysähdyksestä. Suuressa jäähdytyspiirissä käytetään vesijäähdytystä. Jäähdytysveteen imeytynyt lämpö voidaan luovuttaa ympäröivään ilmaan.
Mistä tunnistat viallisen jäähdyttimen?
Ylikuumentunut moottori on ensisijaisesti merkki viallisesta jäähdyttimestä. Jos jäähdyttimessä on vuoto, jäähdytysneste vuotaa ulos. Tämä johtaa jäähdytysnesteen menetykseen jäähdytyspiirissä. Tämä johtaa toimintahäiriöihin koko jäähdytysjärjestelmässä. Moottorin ylikuumenemisen lisäksi ongelmasta kertoo auton alla edessä oleva tahra. Vuotava jäähdytysneste haisee hieman makealta. Lisäaineesta riippuen siihen liittyy punertava tai sinertävä väri.
Jos huomaat tällaisia merkkejä, katso konepellin alle. Voit tunnistaa moottorin jäähdyttimen viat paljain silmin. Huomaat esimerkiksi vuodon. Vaihtoehtoisesti osa voi olla pahasti lommoilla tai ruostunut. Voi myös käydä niin, että jäähdytysripoja putoaa pois. Jos vedenjäähdytin on jo silmämääräisesti huonossa kunnossa, se on vaihdettava nopeasti.
Vaiheittaiset ohjeet vedenjäähdyttimen vaihtamiseen
Kun vaihdat vedenjäähdyttimen, suosittelemme uutta varaosaa, joka sopii täydellisesti ajoneuvoosi. Laadukkaisiin osiin liittyy pitkä käyttöikä niiden käsittelylaadun ansiosta. Ne eivät kuulu kulumiselle alttiisiin autonosiin. Siitä huolimatta on järkevää tarkistaa jäähdyttimen toimivuus säännöllisesti.
Ennen kuin aloitat komponentin vaihtamisen, tyhjennä jäähdytysneste. Avaa tätä varten jäähdyttimen tai paisuntasäiliön kansi. Vedenjäähdyttimen alapuolella on ruuviventtiili. Kun se aukeaa, voit kerätä nesteen ämpärillä.
Tutki jäähdytysneste. Näyttääkö se likaiselta tai samealta? Molemmat merkit viittaavat siihen, että öljyä on päässyt sisään. Viallisen moottorijäähdyttimen lisäksi tässä tapauksessa sylinterinkannen tiivisteeseen tai venttiiliin on saattanut tulla vaurioita. Jos jäähdytysneste näyttää punaiselta, väri johtuu jäätymisenestoaineen puutteesta. Tätä käytetään myös ruosteenestoaineena. Huuhtele jäähdytysjärjestelmä, kunnes vesi kirkastuu ja kaikki ruosteen jäljet häviävät. Jos jäähdytysnesteessä on ruostetta, vaihda termostaatti ja vesipumppu sekä jäähdytin.
Irrota tuuletin vedentarkastuksen jälkeen. Tämä helpottaa vedenjäähdyttimen irrottamista. Tuuletin sijaitsee vaihdettavan komponentin välittömässä läheisyydessä. Se on kiinnitetty neljällä tai kahdeksalla ruuvilla. Tämän vaiheen jälkeen voit purkaa jäähdyttimen. Muutamat ruuvit, jotka pitävät sitä, ovat helposti saatavilla. Löysää niitä ja nosta auton osa ulos.
Älä vahingoita ankkureita irrottaessasi niitä. Niiden korjaaminen on aikaa vievää ja kallista. Kiinnitä sitten uusi vedenjäähdytin. Asenna sitten tuuletin takaisin paikalleen. Täytä jäähdytysjärjestelmä jäähdytysnesteellä. Kiinnitä huomiota oikeaan sekoitussuhteeseen. Jos jäähdytysnesteessä on liian vähän pakkasnestettä, ruostetta voi muodostua uudelleen lyhyessä ajassa. Vääränlainen pakkasneste aiheuttaa vaurioita tiivisteisiin ja letkuihin.
Kun olet vaihtanut auton jäähdyttimen, sinun on tyhjennettävä jäähdytysjärjestelmä. Tätä varten riittää, että moottori käy paisuntasäiliö auki. Täytä jäähdytysnestettä, kunnes taso pysyy vakiona. Ajoneuvosta riippuen tyhjennys voi olla vaikeaa. Jos et ole varma, ota yhteyttä valmistajaan.
Kun jäähdytysjärjestelmässä on jälleen riittävästi jäähdytysnestettä, testaa, onko jäähdyttimen vaihto onnistunut. Tunnistat moitteettomasti toimivan moottorin jäähdytysjärjestelmän auton moottorin nopeasti nousevasta käyttölämpötilasta. Lämpötilan nousun pitäisi pysähtyä optimaaliselle alueelle. Anna sitten auton käydä paikallaan. Näin tapahtuu, kunnes tuuletin kytkeytyy päälle. Älä odota liian kauan, jotta sylinterikannen tiiviste ei palaisi.
Jos jäähdytysjärjestelmä ei toimi optimaalisesti, sammuta ajoneuvo. Kun moottori on jäähtynyt, tarkista jäähdyttimen istuvuus.
Motointegrator tarjoaa korkealaatuisia vedenjäähdyttimiä ja muita jäähdytysjärjestelmän komponentteja.
Jos tarvitset ajoneuvoosi uuden jäähdyttimen, voit hyödyntää Motointegratorin laajaa valikoimaa. Valikoimassamme on yhteensä viisi miljoonaa lisävarustetta ja varaosaa. Näihin kuuluvat esimerkiksi Thermotecin laadukkaat jäähdyttimet. Saatavilla on myös muita jäähdytysjärjestelmän osia. Löydät ajoneuvomallillesi sopivat tuotteet hakukoneemme avulla. Jos haluat vaihtaa autosi jäähdyttimen nopeasti itse, toimitamme tilauksesi 2-4 päivän kuluessa.