-4% autojen varaosista

Vauhtipyörän pultit – VW – KUORMA-AUTOT

(löytyi 11 tulosta)

Varaosat VALEO
Sijoituskriteerit
Ruuvisarja, vauhtipyörä LUK 411 0118 10
Valmistaja:   LUK
Valmistajan numero:   411 0118 10
17,59 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruuvisarja, vauhtipyörä LUK 411 0007 11
Valmistaja:   LUK
Valmistajan numero:   411 0007 11
4,08 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruuvisarja, vauhtipyörä LUK 411 0145 10
Valmistaja:   LUK
Valmistajan numero:   411 0145 10
2,31 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruuvisarja, kytkin SACHS 1874 000 002
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   1874 000 002
0,82 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruuvisarja, vauhtipyörä LUK 411 0133 12
Valmistaja:   LUK
Valmistajan numero:   411 0133 12
13,49 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruuvisarja, vauhtipyörä SACHS 1874 000 033
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   1874 000 033
5,37 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruuvisarja, vauhtipyörä LUK 411 0118 11
Valmistaja:   LUK
Valmistajan numero:   411 0118 11
12,92 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruuvi, painelevy FEBI BILSTEIN 08213
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   08213
0,21 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruuvisarja, vauhtipyörä SACHS 1874 000 057
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   1874 000 057
2,07 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruuvisarja, vauhtipyörä LUK 411 0162 10
Valmistaja:   LUK
Valmistajan numero:   411 0162 10
8,35 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruuvisarja, vauhtipyörä LUK 411 0133 10
Valmistaja:   LUK
Valmistajan numero:   411 0133 10
6,07 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Kytkimen liikkuva haarukka vipuna kytkimen käytön aikana

Haarukka on mekaaninen komponentti kaikissa ajoneuvoissa, joissa on manuaalivaihteisto. Se on eräänlainen vipu, jota käytetään voimien erottamiseen. Useimmissa tapauksissa haarukkaan kohdistuu suuria voimia. Siksi on tärkeää, että tämä osa on suunniteltu vankasti. Pääsääntöisesti haarukka on siis valmistettu metallista. Tämän komponentin valmistajat ovat viime vuosina tehneet toistuvasti parannuksia. Se riippuu myös ajoneuvossa käytettävissä olevasta tilasta. Tämä määrittää yleensä haarukan rakenteen. Muoto ja koko ovat kuitenkin aina samanlaiset.

Haarukka on suoraan yhteydessä irrotinlaakeriin. Tämän on otettava vastaan suuremmat aksiaalivoimat. Jos kytkinpoljinta ei painettu normaalin ajon aikana, pienikin kytkinpelivaraus johti aiemmin pysähtymiseen. Nykyiset laakerit estävät kulumista yhä paremmin. Hydraulisen kytkimen käyttämä työsylinteri voidaan integroida irrotinlaakeriin. Mekaanisessa versiossa haarukan asento määräytyy kytkinpolkimen ja kytkimen välisen vaijerin perusteella. Hydraulinen versio vaatii kaksi ylimääräistä hydraulisylinteriä. Nämä pää- ja työsylinterit toimivat jarrunesteellä. Hydraulisen toiminnan tärkein etu on liikkuvien tai mekaanisten osien vähentäminen.

Miksi tarvitset haarukan?

Haarukka on ensisijaisesti mukana ajoneuvon vaihteenvaihto- tai kytkentäprosessissa. Se vastaa voimien erottamisesta. Yksinkertaisesti sanottuna laukaisuhaarukka muistuttaa vipua, joka erottaa moottorin vaihteistosta. Kun kytkinpoljin painetaan alas, haarukka aktivoituu suoraan. Tämän vuoksi tämä osa on erittäin tärkeä kaikissa ajoneuvoissa, joissa on manuaalinen vaihdekeppi. Ilman haarukkaa vaihteen tai kytkimen käyttö ei olisi mahdollista. Kytkimen korjaukset on parasta teettää autoalan ammattilaisilla. Tämä johtuu siitä, että irrotinlaakeri voi liukua kunnolla eikä jumiutua vain, jos laukaisumatkat on asetettu oikein.

Missä haarukka sijaitsee ajoneuvossasi?

Haarukka sijaitsee ajoneuvon moottorin ja vaihteiston välissä suoraan vaihteistokotelossa keskivaihteiston akselilla. Se on suoraan kytkinpolkimen yhteydessä. Sijainti voi vaihdella hieman ajoneuvotyypistä riippuen. Kuljettajana et voi nähdä julkaisuhaarukkaa suoraan. Se on asennettu matalalle ajoneuvoon. Voit tuntea haarukan vain hieman, kun painat kytkinpoljinta. Sijaintinsa vuoksi on tärkeää, että komponentti on tukevasti ja tarkasti paikallaan. Vain silloin saat hyvän palautteen kytkinpolkimelle. On myös huolehdittava siitä, että materiaalin kuluminen on mahdollisimman vähäistä, koska haarukan vaihtaminen on sen sijainnin vuoksi vastaavasti mittavaa ja vaativaa.

Haarukan puutteet

Vuosien mittaan ja ajokilometreistä riippuen haarukka voi kuitenkin kulua. Tämä johtuu yleensä materiaalin väsymisestä tai taivutuksesta. Mutta myös virheellinen käsittely tai onnettomuus voi johtaa vikaan. Jos haarukka katkeaa, ajoneuvolla ei voi enää vaihtaa vaihteita. Näin ollen ajoneuvo ei ole silloin toimintakunnossa. Vian sattuessa haarukka on vaihdettava. Vain todella sopivia ja laadukkaita varaosia on käytettävä.

Huomaat viallisen haarukan lähinnä siitä, että laukaisumatka on muuttunut ja kytkinpoljin juuttuu sen seurauksena pohjaan.

Osta uusi haarukka verkossa

Kun haarukka on vaihdettava, voit ostaa sopivan varaosan kätevästi Motointegratorista. Valikoimassamme on yli miljoona autonosaa. Kaikki osat ovat tunnetuilta merkkivalmistajilta ja erityisen laadukkaita. Tarjoamme sinulle osat kohtuulliseen ja kohtuulliseen hintaan. Asiakaspalvelumme voi neuvoa sinua mahdollisissa ongelmissa tai kysymyksissä. Verkkokaupastamme voit etsiä suoraan ja helposti haluamasi irrotushaarukan sellaisilta valmistajilta kuin FEBI BILSTEIN, LUK, SACHS tai SWAG. Käytä hakunaamiotamme löytääksesi oikean haarukan juuri sinun autoosi.