-3% vaimennuksesta ja jousituksesta

Välilaakeri, vetoakseli – Mercedes-Benz – KUORMA-AUTOT

(löytyi 105 tulosta)

Varaosat CONTINENTAL
Sijoituskriteerit
Laakeri, kardaaniakseli HANS PRIES 408 198
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   408 198
17,98 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Nivelakselin laakeri, keski TEDGUM 00410618
Valmistaja:   TEDGUM
Valmistajan numero:   00410618
44,83 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, kardaaniakseli MEYLE 014 041 0078/S
Valmistaja:   MEYLE
Valmistajan numero:   014 041 0078/S
40,00 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, kardaaniakseli MEYLE 300 261 2191/S
Valmistaja:   MEYLE
Valmistajan numero:   300 261 2191/S
19,51 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, kardaaniakseli TEDGUM TED34482
Valmistaja:   TEDGUM
Valmistajan numero:   TED34482
46,85 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, kardaaniakseli FEBI BILSTEIN 175744
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   175744
116,97 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Nivelakselin laakeri, keski FEBI BILSTEIN 29600
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   29600
62,37 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Nivelakselin laakeri, keski HANS PRIES 401 305
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   401 305
8,16 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Nivelakselin laakeri, keski BTA G9M026BTA
Valmistaja:   BTA
Valmistajan numero:   G9M026BTA
32,52 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Nivelakselin laakeri, keski FEBI BILSTEIN 30928
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   30928
31,87 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Nivelakselin laakeri, keski FEBI BILSTEIN 30934
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   30934
46,38 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Nivelakselin laakeri, keski FEBI BILSTEIN 30936
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   30936
46,36 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Nivelakselin laakeri, keski FEBI BILSTEIN 31852
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   31852
53,95 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Nivelakselin laakeri, keski FEBI BILSTEIN 34038
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   34038
35,42 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Nivelakselin laakeri, keski FEBI BILSTEIN 02823
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   02823
22,84 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Vetoakseli ja etuvaihde

Rakennetyypit eroavat toisistaan paitsi itse voimansiirron myös siihen liittyvän vetoakselin koostumuksen osalta

Esimerkiksi etuvetoisessa voimansiirtolaitteessa tällainen vetoakseli koostuu seuraavista osista:

  • Pyöränpuoleinen kiinteä nivel
  • Tärinänvaimennin
  • Liitosakseli
  • Lukkiutumisenestojärjestelmän rengas
  • Vaihteiston puoleinen vakionopeusajo

Vetoakselin pyöränpuoleinen pallonivel

Rzeppa-liitos on peräisin vuodelta 1930, ja sitä on käytetty tässä perusmallissa siitä lähtien. Useimmissa malleissa vakionopeusliitos asennetaan liukuliitoksena. Tämä tarkoittaa, että vetoakseli voi tässä mallissa seurata pyörän jousituksen liikettä. Ohjausakselin - etuakselin pyöränpuoleisen nivelen on välitettävä vääntömomentti voimakkaasti jopa 52 asteen kulmassa. Taka-akselin työkulmat ovat erikokoisia ja verrattain pienempiä. Synkroniset vetoakselit altistuvat näin ollen suurille kuormituksille jokaisen matkan aikana. Toimintateho välittyy lämpötiloissa, jotka vaihtelevat - 40° C:sta + 120° C:een. Se on alttiina jopa 2800 rpm:n kierroslukualueelle. Vain silloin, kun kaikki osat toimivat täydellisesti, on mahdollista saada aikaan luotettava synkronointi vaadittujen vääntömomenttien osalta.

Vetoakseli - TPE-asennuksen erityispiirteet

Uusissa ajoneuvomalleissa on usein TPE-nivelholkki. Sen etuna on, että se muovautuu ja mukautuu plastisesti lämmön vaikutuksesta muovipitoisuuden ansiosta. TPE-saappaita ei saa koskaan korvata kumisaappaalla; on ehdottoman välttämätöntä käyttää TPE-saappaita. Rasvatäytteen on myös sovelluttava TPE-liitosholkkiin, ja sillä on oltava tarvittavat ominaisuudet. Ero on selvä, erityisesti korkean suorituskyvyn rasvoissa, jotka kestävät jopa 160 °C:n lämpötiloja, kun taas tavanomaiset rasvat on suunniteltu vain 110 °C:n lämpötiloille. Jos tätä ei oteta huomioon, se voi johtaa toimintahäiriöön. Jos tästä ei huolehdita, se voi johtaa paitsi täydelliseen vikaantumiseen myös kaikkien komponenttien vakavaan vaurioitumiseen.

Vetoakseli - erityiset, ulkoiset vaikutukset

Ajoneuvon rakenteesta riippuen vetoakseli tai sen osat voidaan tarkastaa silmämääräisesti. Jos vetoakseli on vaurioitunut, akselin kengässä näkyy ensin rasvakerros. Vuotanut rasva ei välttämättä tarjoa riittävää voitelua ja voi vahingoittaa sisäisiä komponentteja

Vetoakseli - vikojen ja kulumisen tunnistaminen varhaisessa vaiheessa

Hiova ääni voi olla ensimmäinen merkki vetoakselissa olevasta viasta. Tähän liittyy usein myös halkeileva ääni tiukoissa mutkissa. Jousitusta puristettaessa ja vapautettaessa sekä kiihdytettäessä voidaan myös havaita säröääntä. Tällaisten oireiden ilmaantuessa on aina käännyttävä asiantuntijan puoleen, sillä moottoriajoneuvon turvallinen ajokäyttäytyminen voidaan taata vain, jos vetoakselin osat pysyvät toimintakykyisinä.

Muita vian syitä ovat:

  • Käyntiajasta johtuva kuluminen
  • Viallisten holkkien vaurioituminen ja rasvavuodot
  • Huonojen rasvojen käyttö
  • Virheet asennuksen ja poiston aikana

Yksi yleisimmistä kuluvista osista on vetoakselin niveliä lialta, säältä ja muilta ulkoisilta vaikutuksilta suojaavien kumiholkkien kuluminen. Näiden kumiholkkien vaihtaminen on kustannuksiltaan kohtuullista, kunhan kuluminen huomataan ajoissa. Jos kuluminen tai jopa vika on pidemmälle edennyt ja jopa itse vetoakselin laakeri on viallinen, se on vaihdettava erikseen

Viallinen vetoakseli ja sen seuraukset:

Pahimmassa tapauksessa viallinen vetoakseli tarkoittaa sitä, että auto ei voi enää liikkua itsestään. Vetoakseli voi jopa heilahtaa ulos heti, kun se itse tai vetoakselin nivel etu- tai takapuolella halkeaa. Yleensä tällaisista vakavista vioista ilmoitetaan ärsyttävillä äänillä, kuten naksahtelevalla äänellä, jonka voimakkuus kasvaa kaarreajossa

Kun tällaisia merkkejä ilmenee, vetoakseli on tarkastettava ja tarkistettava ammattitaidolla mahdollisimman pian. Tämä on ainoa tapa välttää moottorin ja vaihteiston kalliit seurannaisvahingot ja säilyttää ajoneuvon arvo

Osta moottoriajoneuvojen vetoakseleita Motointegratorilta

Varsinkin kun on kyse tärkeistä komponenteista ja varaosista, kuten vetoakselista, sinun ei pidä ostaa huonompilaatuisia osia, vaan valita vain parhaat valmistajat. Vetoakseli on yksi ajoneuvon tärkeimmistä osista. Ajon aikana kohdistuvien raskaiden kuormitusten ja vetoakselin toimintatavan vuoksi se on yksi turvallisuuteen eniten vaikuttavista ajoneuvon osista. Säännöllisellä huollolla ja tarkastuksilla varmistetaan polttomoottorin sekä alustan ja voimansiirron kaikkien osien luotettava ja turvallinen toiminta pitkän ajan kuluessa. Oikein toimiva vetoakseli vaikuttaa näin ollen merkittävästi moottoriajoneuvon ajodynamiikkaan, ajoturvallisuuteen ja arvon säilymiseen

Tarjoamme sinulle valitun valikoiman vetoakseleita sekä vetoakselin välilaakereita ja vetojärjestelmän niveliä moniin automalleihin varaosaluettelostamme, jossa on yli miljoona varaosaa ja tarviketta. Tilaa ensiluokkaiset vetoakselit nyt valmistajilta, kuten SKF, MEYLE ja CEI, ja asiantunteva asiakaspalvelumme auttaa sinua kaikissa mahdollisissa kysymyksissä.