-3% jousituksesta

Vakaajan laakerit – KUORMA-AUTOT

(löytyi 944 tulosta)

Kaikki tulokset kategorialle Vakaajan laakerit.
Emme löytäneet mitään tuloksia ajoneuvolle Mercedes-Benz ATEGO 3 816 K, teho: 156 hv/115 kW

Vakaaja tai vakaajan laakerointi on jousituksen osa, joka tukee ajoneuvon koria sivuttaisliikettä, kuten vierimistä tai kallistumista vastaan. Erityisesti kaarteissa esiintyvät keskipakovoimat voivat aiheuttaa ajoneuvon vierimisen. Pahimmassa tapauksessa auto kaatuu. Jos siis epäillään, että vakaajan laakeri on viallinen, se on vaihdettava välittömästi.

Verkkokaupastamme löydät vakaajan laakerit tunnetuilta valmistajilta. Nykyaikaiset logistiikkatilamme ja koordinoidut prosessit takaavat nopean toimituksen muutamassa arkipäivässä.

Sijoituskriteerit
Laakeri, vakaajan yhdystanko HANS PRIES 108 122
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   108 122
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, vakaajan yhdystanko HANS PRIES 200 461
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   200 461
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, vakaaja HANS PRIES 722 791
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   722 791
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, vakaaja SASIC 9001782
Valmistaja:   SASIC
Valmistajan numero:   9001782
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, vakaaja MOOG LR-SB-15198
Valmistaja:   MOOG
Valmistajan numero:   LR-SB-15198
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, vakaaja FEBI BILSTEIN 15520
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   15520
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, vakaaja IMPERGOM 35071
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   35071
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, vakaaja IMPERGOM 35502
Valmistaja:   IMPERGOM
Valmistajan numero:   35502
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeriholkki, vakaaja MOOG CI-SB-6698
Valmistaja:   MOOG
Valmistajan numero:   CI-SB-6698
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, vakaaja SASIC 4001479
Valmistaja:   SASIC
Valmistajan numero:   4001479
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, vakaaja HUTCHINSON 590329
Valmistaja:   HUTCHINSON
Valmistajan numero:   590329
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, vakaaja HANS PRIES 103 482 Oikea
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   103 482
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, vakaaja HANS PRIES 103 481 Vasen
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   103 481
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, vakaaja FEBI BILSTEIN 19044
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   19044
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, vakaaja HUTCHINSON 563786
Valmistaja:   HUTCHINSON
Valmistajan numero:   563786
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Mikä on vakaajan laakerointi?

Vakaajan laakerointi suojaa autoa kaatumiselta sivuttaissuunnassa liikuttaessa. Etenkin kaarteissa ja epätasaisella alustalla auto voi alkaa kaatua. Tällöin vakaajan laakerointi tulee kuvaan. Se muodostaa yhteyden koriin ja varmistaa, että vakaaja on tukevasti kiinnitetty ja että se voi edelleen kääntyä. Lisäksi ne vaimentavat tärinää ja iskuja, jotta ne eivät välity koriin.

Etuakselin vakaajassa on vähintään kaksi laakeria ajoneuvoa kohti. Ajoneuvon akselirakenteesta riippuen myös taka-akselille voidaan asentaa vakaaja, jossa on kaksi laakeria.

Vakaajan laakerin vika: oireet

Oireena viallisesta vakaajan laakeroinnista on jyrisevä ääni ajon aikana. Tämä on selvä merkki, erityisesti ajettaessa kuoppien läpi tai mukulakivillä. Jos havaitset tällaisia jyriseviä ääniä, sinun on käytävä korjaamolla mahdollisimman pian. He voivat sulkea pois sen, että syy on itse asiassa viallinen eli kuluneet vakaajan laakerit eikä kuluneet kytkentätangot. Jos syy on löydetty, se on poistettava mahdollisimman pian, sillä se voi johtaa ajomukavuuden ja turvallisuuden rajoituksiin.

Vakaajan laakeroinnin vaihto

Kuluneita vakaajan laakereita ei voi korjata. Ne on aina vaihdettava uusiin vakaajan laakereihin. Se, miten vaihto tehdään, vaihtelee ajoneuvomallin mukaan..

Vaihtoa varten ajoneuvo siirretään ylöspäin nostolavalla, akselin pyörät, joissa on kulunut vakaajan laakeri, poistetaan ja ajonestosuoja poistetaan. Tämän jälkeen laakeripesät ja tarvittaessa kytkentätangot löysätään. Vasta tämän jälkeen suoritetaan varsinainen vakaajan laakerin vaihto. Kokoonpano tapahtuu päinvastaisessa järjestyksessä. Koska vaihto on hyvin aikaa vievä, on suositeltavaa käydä korjaamolla.

Vaihdon yhteydessä on tarkistettava myös vakaaja. Laakerin pyörimisliikkeet ja lika voivat aiheuttaa näkyviä naarmuja. Siksi on tarkistettava, onko vakaajassa vielä kaikkialla tarvittava vähimmäismitta vai onko se vaihdettava.

Huomautus: Tietyissä sarjoissa vakaajan laakeria ei voi vaihtaa erikseen. Tässä tapauksessa koko vakaaja on vaihdettava.

Vakaajan laakerin vaihtaminen: kustannukset

Tunnettujen valmistajien, kuten Febi Bilsteinin, FAG:n ja Lemförderin, vakainlaakerin materiaalikustannukset ovat akselikohtaisena sarjana noin 25-65 euroa. Suosittelemme, että laakerit vaihdetaan aina akselikohtaisesti eli akselin molemmille puolille.

Lisäksi suosittelemme vaihtamaan myös kytkentätangot, sillä myös niihin kohdistuu suuria kuormituksia. Monissa tapauksissa niissä on jo huomattavia kulumisen merkkejä, kun vakaajan laakeri on vaihdettava. Materiaalikustannukset ovat 35-90 euroa akselia kohti. Tähän lisätään työkustannukset, jotka ovat arviolta 80 euroa tunnilta. Vaihtoon on varattava yhdestä puoleentoista tuntiin. Kokonaiskustannuksiksi tulee siis 90-200 euroa. Voit kuitenkin säästää rahaa ostamalla vakaajan laakerin netistä etukäteen.

Osta vakaajan laakereita helposti verkosta

Autokorjaus on aina kallista ja vaatii yleensä käyntiä korjaamolla. Materiaalikustannusten lisäksi joudut maksamaan myös mekaanikkojen työtunnit. Kustannusten pienentämiseksi voit ostaa vakaajan laakerin edullisesti verkosta. Verkkokaupastamme löydät vakaajan laakerit ensiluokkaisilta valmistajilta ja huippumerkeiltä. Nopea toimitus neljässä arkipäivässä ja kattava asiakaspalvelu täydentävät tarjoustamme. Näin saat tarvittavat korjaukset tehtyä nopeasti.