- Pusty
- Valmistaja
- Hinta
Ureasuodattimet – KUORMA-AUTOT
(löytyi 30 tulosta)
AdBlue on suojattu kauppanimi urealle AUS 32. Kuorma-autojen ureasuodattimilla ja ureatäytöllä varmistetaan, että ajoneuvojen pakokaasupäästöt vähenevät. Tämä parantaa ajoneuvojen ekologista jalanjälkeä. Tämän saavuttamiseksi käytetään SCR-järjestelmää. Useimmissa uusissa dieselmoottorilla varustetuissa Euro 6 -standardin mukaisissa ajoneuvoissa on tällainen järjestelmä. Jotta SCR-järjestelmä toimisi kunnolla, tarvitaan Ureasuodattimen lisäksi ehjä ureasuodatin.
Valmistaja: | DT SPARE PARTS |
Valmistajan numero: | 4.63628 |
Valmistaja: | BOSCH |
Valmistajan numero: | F 00B H60 089 |
Valmistaja: | FEBI BILSTEIN |
Valmistajan numero: | 106588 |
Valmistaja: | MANN-FILTER |
Valmistajan numero: | U 58/1 KIT |
Urea on melko herkkä lämpötilalle, se voi flokkuloitua ja siten tukkia ruiskutusjärjestelmän. Laadukkaan Ureasuodattimen pitäisi estää tukkeutuminen ja puhdistaa pakokaasu. Ureasuodattimet on vaihdettava ajoittain. Näiden osien käyttöikä on ilmoitettu kunkin trukkityypin käyttöohjeessa. Näin ollen valmistaja määrittää suodattimien vaihtovälit
Olipa kyseessä DAF, MAN, Volvo tai Scania - Motointegratorin verkkokaupasta löydät kuorma-autoosi sopivat Ureasuodattimet. Löydät myös monia muita laadukkaita varaosia kaikkiin automerkkeihin sekä kuorma-autoihin ja moottoripyöriin.
Mitä Ureasuodattimet tarkalleen ottaen ovat?
Ureasuodattimia kutsutaan myös ureasuodattimiksi, koska AdBlue on urean ja demineralisoidun veden liuos. Neste vähentää ajoneuvojen typenoksidipäästöjä. Tähän tarkoitukseen käytetään niin sanottua selektiivistä katalyyttistä pelkistysjärjestelmää (SCR-järjestelmä). Euro 6 -päästöstandardin mukaan kaikissa uusissa dieselautoissa on oltava tällainen Ureajärjestelmä. Ureanestettä kuljetetaan ajoneuvon erityisessä erillisessä säiliössä. Tätä tekniikkaa on käytetty kuorma-autoissa jo pitkään, joten SCR-katalysaattorit ovat olleet käytössä jo pitkään.
AdBluen avulla palamisen aikana syntyvät typen oksidit voidaan hajottaa ja muuntaa typeksi ja vesihöyryksi. Toisin kuin typen oksidit, nämä kaksi komponenttia eivät ole enää haitallisia ympäristölle, ja niitä on jo ilmakehässä. Ureasuodattimia käytetään pääasiassa raskaissa hyötyajoneuvoissa, rakennus- ja maatalousmoottoreissa, mutta myös henkilöautoissa ja teollisuusmoottoreissa.
Miksi Ureasuodattimet ovat niin tärkeitä ja mitä etuja ne tarjoavat?
Ureaan voi laskeutua likapartikkeleita, jotka voivat vahingoittaa SCR-järjestelmää. Ureasuodatin suodattaa likahiukkaset ja suojaa tehokkaasti SCR-järjestelmää kulumiselta.
Ureasuodattimet tarjoavat nämä edut:
- Ne suojaavat SCR-järjestelmää kulumiselta.
- Huoltovälejä voidaan pidentää.
- Tuottavuus lisääntyy.
- Ne voidaan helposti integroida SCR-järjestelmiin.
AdBluen laatu riippuu valmistajasta. Siksi on järkevää etsiä tarkkaan ja valita laadukas tuote.
Miten SCR-tekniikka toimii?
Dieselmoottorit tuottavat typen oksidipäästöjä palamisprosessin aikana. Erityinen katalysaattori muuttaa ne typeksi ja vesihöyryksi pelkistävän aineen AdBlue avulla. AdBlue ruiskutetaan pakoputkistoon erikseen ajoneuvon kuormitustilanteen mukaan.
Näin SCR-tekniikka toimii yksityiskohtaisesti
- Urea kulkeutuu Ureasäiliöstä SCR-katalysaattorin kautta pakoputkeen.
- Lämmön vaikutuksesta urea hajoaa ammoniakiksi.
- SCR-katalysaattorissa tapahtuva kemiallinen reaktio ammoniakin kanssa aiheuttaa typen oksidien muuttumisen typeksi ja vesihöyryksi.
Mitä Ureasuodattimia on saatavilla ja mitä etuja niillä on?
Ureasuodattimet voidaan asentaa eri tavoin. Lisäksi komponenttien mitoissa, korkeusläpimitassa sekä ulko- ja sisähalkaisijoissa on eroja.
Saatavilla on seuraavat Ureasuodattimet:
- Kierteellä: Suodattimet ruuvataan kiinni ja niissä on kierre.
- Ilman kierrettä: Suodattimet asetetaan kotelon kanteen, eikä niissä ole kierrettä.
Saavatko SCR-tekniikalla varustetut kuorma-autot ajaa ilman AdBluea?
AdBlue varmistaa SCR-järjestelmän optimaalisen toiminnan. Ajoneuvoa ei saa normaalisti käyttää ilman tätä pelkistysainetta. Urean täyttöaste voidaan lukea kojelaudan näytöstä. Jos taso on alhainen, varoitusmerkkivalo tulee näkyviin tai varoitusääni kuuluu. Yleensä kuljettajat saavat tämän jälkeen ilmoituksen siitä, kuinka monta uusintakäynnistystä vielä onnistuu ja kuinka monta kilometriä he voivat vielä ajaa.
Viimeistään kolmannen kerran jälkeen varoitusviestiä ei voi enää jättää huomiotta. Tämän jälkeen ajoneuvon suorituskyky voi heikentyä merkittävästi tai moottori ei ehkä käynnisty lainkaan.
Mistä voit ostaa Ureanestettä?
Jotta SCR-järjestelmä toimisi kunnolla, Ureanestettä on aina oltava riittävästi, ja se on täytettävä säännöllisesti. AdBlue on saatavilla verkkokaupoista, mutta myös huoltoasemilta, rautakaupoista ja autotarvikeliikkeistä. Joskus myös alennusmyymälöissä.
Oikea Ureasuodatin on kuitenkin yhtä tärkeä; voit ostaa sen Motointegratorin verkkokaupasta. Ureanestettä voi täyttää itse, mutta ei koskaan dieselsäiliöön. Ureasäiliö sijaitsee erikseen, ja siinä on sininen suutin. Yksi Ureatäyte riittää noin 5 000-15 000 kilometrin ajomatkalle.
Mistä tunnistan viallisen Ureasuodattimen?
Useimmissa ajoneuvoissa on merkkivalo kojelaudassa. Tämä osoittaa, milloin komponentti on vaihdettava. Ureasuodattimen käyttöikä on määritetty kuorma-autosi käyttöoppaassa. Säännöllinen huolto ja tarvittaessa suodattimen vaihto on myös tarpeen. Tämä johtuu siitä, että Ureasuodattimet voivat myös tukkeutua ennenaikaisesti. Suurimmaksi osaksi tämä liittyy huonomman urealiuoksen käyttöön. Sen vuoksi Ureaöljyä ostaessasi on varmistettava, että se on laadukasta.
Laadukkaat Ureasuodattimet verkkokaupassa
Motointegratorin verkkokaupasta löydät kuorma-autoosi sopivan Ureasuodattimen. Ja tämä riippumatta siitä, onko kyseessä Volvo FH-, MAN TGS-, DAF- tai Iveco Stralis -mallit. Tarjoamme sinulle laajan valikoiman tuotemerkkejä ja korkeinta laatua. Voit valita yhteensä 5 miljoonasta autojen, kuorma-autojen ja moottoripyörien varaosasta ja tarvikkeesta. Takaamme nopean toimituksen ja asiantunteva asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään kaikissa kysymyksissä.