-3% vaimennuksesta ja jousituksesta

Työsylinterit – VW

(löytyi 8 tulosta)

Varaosat CONTINENTAL
Sijoituskriteerit
Kytkimen käyttö SACHS 6283000045
Valmistaja:   SACHS
Valmistajan numero:   6283 000 045
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kytkimen käyttö ATE 24.2522-1706.3
Valmistaja:   ATE
Valmistajan numero:   24.2522-1706.3
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kytkimen käyttö LPR LPR8105
Valmistaja:   LPR
Valmistajan numero:   8105
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kytkimen käyttö BOSCH 0 986 486 546
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 986 486 546
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kytkimen käyttö ABE F8W000ABE
Valmistaja:   ABE
Valmistajan numero:   F8W000ABE
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kytkimen käyttö ABE F8W001ABE
Valmistaja:   ABE
Valmistajan numero:   F8W001ABE
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Työsylinteri, kytkin ABE F8W003ABE
Valmistaja:   ABE
Valmistajan numero:   F8W003ABE
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kytkimen käyttö VALEO 804796
Valmistaja:   VALEO
Valmistajan numero:   804796
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Motointegrator-verkkokaupasta löydät laadukkaat työsylinterit huippumerkeiltä, kuten ABE, BLUE PRINT, FEBI BILSTEIN ja SACHS. Valitse autosi ajoneuvo, malli ja valmistusvuosi, niin näyttöön tulee valikoima sopivia työsylintereitä.

Työsylinterin toiminta ja tehtävä

Ajoneuvosi kytkin on hydraulinen järjestelmä. Kun kytkinpoljinta painetaan, hydraulipaine muodostuu pääsylinterissä olevan pysäytystangon (päämäntä ) kautta. Tämä paine siirretään hydrauliikkalinjan kautta työsylinteriin (toissijainen mäntä), joka puolestaan siirtää sen niin sanottuun tapettiin (vapautusvipu ). Tämä aktivoi automaattikytkimen ja kytkin avautuu. Kun otat jalan pois kytkimeltä, järjestelmän paine laskee ja kytkin sulkeutuu.

Työsylinterien rakenne

Pää- ja työsylinterit ovat rakenteeltaan hyvin samankaltaisia. Molemmat sylinterit koostuvat tukevasta kotelosta, jonka sisällä on mäntä ja holkki. Kytkimen työsylinteri on liitetty kytkimen pääsylinteriin liitännän kautta. Erilaiset tiivisteet takaavat häiriöttömän toiminnan. Sylinterin sisällä oleva mäntä on kiinnitetty jousiin, jotta ruuvipyörä voi liikkua ulos- ja sisäänajossa. Tarvittaessa työsylinteri voidaan tyhjentää tyhjennysventtiilin kautta. Näin käy esimerkiksi silloin, kun järjestelmässä oleva hydrauliikka- tai jarruneste on vaihdettava. Hydraulinesteenä käytetään yleensä jarrunestettä. Usein kytkin on jopa suoraan yhteydessä auton jarrujärjestelmän jarrunestesäiliöön.

Samoin järjestelmä on tyhjennettävä, kun pää- ja työsylinterit on vaihdettu uusiin varaosiin.

Optimaalisen voimansiirron varmistamiseksi työsylinteri on keskimäärin isompi kuin pääsylinteri. Suuremman halkaisijansa ansiosta se voimistaa kytkinpolkimelle kohdistuvan voiman moninkertaisesti. Tämä periaate perustuu fysikaaliseen yhtälöön p = F/A ja vastaavasti F = p*A.

Viat ja niiden oireet työsylinterissä

Työsylinteri on yksi auton kuluvista osista. Se altistuu sekä voimakkaalle mekaaniselle että kemialliselle rasitukselle. Tästä syystä pää- ja apusylinterit on huollettava ja kunnossapidettävä säännöllisesti ja vaihdettava välittömästi, jos niissä ilmenee vikoja. Tyypillisiä työsylinterin vaurioita ja vikoja ovat kuluminen, korroosio ja vuodot letkuissa ja tiivisteissä.

Nämä viat voivat johtua eri syistä. Jarruneste on hygroskooppista, eli se vetää puoleensa vettä. Jos kytkimen hydraulijärjestelmässä on kuitenkin vettä, riittävää painetta ei voida enää rakentaa. Mahdollinen seuraus: "astut tyhjyyteen", kun painat kytkinpoljinta. Samanlainen vaikutus ilmenee, jos tiiviste on vaurioitunut. Voit tunnistaa tämän siitä, että jarrunesteen määrä paisuntasäiliössä on alhainen. Ajoneuvon alle voi muodostua lätäkkö. Jarrunesteessä oleva vesi voi myös aiheuttaa korroosiota sylinterin seinämiin.

Jos hydraulineste on muulla tavoin saastunut, myös männänvarret voivat vaurioitua. Tämä tarkoittaa, että mäntiä voidaan liikuttaa vain rajoitetusti ja ne voivat juuttua.

Vaihda työsylinteri

Jos huomaat, että "potkaiset kytkintä tyhjäkäynnille" tai että kytkin on erityisen vaisu, käy korjaamolla tai tarkista kytkin itse. Jos kytkin ei toimi, et pysty vaihtamaan vaihteita kunnolla, mikä voi johtaa komponenttien vakavaan kulumiseen, kulumiseen ja ylikuumenemiseen.

Korjaamolla tarkastetaan ensin hydraulinesteen paisuntasäiliö. Jos se on riittävästi täytetty ja kaikki tiivisteet ovat ehjiä, seuraava vaihe on tarkistaa työsylinteri. Jos vika löytyy, sylinteri vaihdetaan varaosaan. Työsylinterin irrottaminen ja asentaminen on suhteellisen yksinkertaista. Ainoastaan kaksi kiinnitysruuvia ja hydrauliikkalinja on löysättävä. Yleensä pääsylinterin ja hydrauliikkalinjojen vaihtamisen yhteydessä vaihdetaan myös pääsylinteri ja hydrauliikkalinjat. Pää- ja työsylinteriin kohdistuu yleensä yhtä suuri rasitus, joten on suositeltavaa vaihtaa molemmat osat samalla kertaa.

Jos teetät vaihdon erikoisliikkeessä, sinun on varauduttava maksamaan noin 250 euroa puhtaasta työajasta. Lisäksi tulevat varaosien kustannukset.

Voit säästää rahaa tilaamalla laadukkaan työsylinterin ja uuden pääsylinterin Motointegratorilta. Löydät oikean osan käyttämällä käytännöllistä hakua ja/tai erilaisia suodattimia. Ihannetapauksessa sinulla pitäisi olla käden ulottuvilla avainnumero, mallinumero, moottorin numero, vaihteiston numero ja mahdollisesti vanhan pääsylinterin varaosanumero. Tämä tekee etsinnästä helppoa. Jos sinulla on vielä kysyttävää eri komponenteista, asiantunteva asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään.

Osta työsylinterit Motointegratorilta

Motointegratorin palkitussa verkkokaupassa on laaja valikoima varaosia ja tarvikkeita kaikkiin automerkkeihin. Korkeimman laadun lisäksi tarjoamme edullisia hintoja, salamannopean 2-4 arkipäivän toimituksen ja ilmaisen palautuslähetyksen. Kytkimen työsylinterien ja kytkimen pääsylinterien lisäksi valikoimassamme on myös muita voimansiirron varaosia vetoakseleista ja nivelistä erilaisiin voimansiirron osiin, laakereihin, vauhtipyöriin ja kytkinlevyihin.