-3% suodattimista ja öljyistä

Turboahtimien asennussarjat – Ford

(löytyi 8 tulosta)

Sijoituskriteerit
Kiinnityssarja, kuormaaja ELRING 877.100
Kiinnityssarja, kuormaaja ELRING 877.100
Valmistaja:   ELRING
Valmistajan numero:   877.100
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Asennussarja, ahdin AJUSA 014 TA 14089 000
Valmistaja:   AJUSA
Valmistajan numero:   JTC11014
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Asennussarja, ahdin AJUSA JTC11700
Valmistaja:   AJUSA
Valmistajan numero:   JTC11700
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kiinnityssarja, kuormaaja AJUSA JTC12394
Valmistaja:   AJUSA
Valmistajan numero:   JTC12394
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Asennussarja, ahdin REINZ 04-10055-01
Valmistaja:   VICTOR REINZ
Valmistajan numero:   04-10055-01
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Asennussarja, ahdin AJUSA JTC11554
Valmistaja:   AJUSA
Valmistajan numero:   JTC11554
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Asennussarja, ahdin ELRING 657.120
Valmistaja:   ELRING
Valmistajan numero:   657.120
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Asennussarja, ahdin ELRING 884.230
Valmistaja:   ELRING
Valmistajan numero:   884.230
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Turboahtimen asennussarja: komponentit

Turboahtimen asennussarja sisältää kaikki uuden turboahtimen asentamiseen tarvittavat osat. Niihin kuuluvat pultit, mutterit alaslaskuputkea ja jakoputkea varten sekä erilaiset tiivisteet jakoputkeen, alaslaskuputkeen ja öljylinjaan sekä kupariset tiivisterenkaat. Kun ostat turboahtimen asennussarjaa, sinun on varmistettava, että kyseessä on ajoneuvotyypistä riippuen 1,2 TSI-turboahtimen asennussarja, 1,4 TSI-turboahtimen asennussarja, Opel Astran K04-turboahtimen asennussarja, KKK-turboahtimen VW Passat 18 -asennussarja jne. Vain näin voit varmistaa, että ostat oikean turboahtimen asennussarjan. Tämä on ainoa tapa taata, että ostat oikean sarjan.

Turboahdin: toiminta

Monissa nykyaikaisissa ajoneuvoissa on nykyään turboahdin. Turboahtimen avulla moottorista on mahdollista saada suuri teho irti suhteellisen pienellä kuutiotilavuudella.

Sylintereiden pakokaasut pyörittävät turbiinia. Akselin toisella puolella toinen turbiini syöttää ilmaa sylintereihin, joissa on pieni ylipaine. Kun sylintereiden palotiloihin kerääntyy suurempi määrä ilmaa, polttoainetta voidaan ruiskuttaa enemmän. Tämä seos johtaa moottorin suurempaan tehoon. Tämä johtaa yli 20 000 kierroksen minuutissa oleviin turbiinin kierrosnopeuksiin. Ajan myötä tämä kuormitus voi johtaa turboahtimen kulumiseen. Turboahdin on vaihdettava.

Turboahtimen vika: oireet

Lukuisat oireet viittaavat turboahtimessa olevaan vikaan. Esimerkiksi moottoritilassa kuuluu toisinaan epätavallisia viheltäviä ääniä korkeammilla kierrosluvuilla. Nämä äänet ovat varma merkki turboakselin laakerivauriosta.

Jos kuluminen on jo pitkälle edennyt, suorituskyky heikkenee tietyillä moottorin kierrosluvuilla. Tällöin moottori saattaa jopa siirtyä hätäohjelmaan suuremmilla kuormituksilla. Jos turboahdin on vakavasti viallinen, moottorin öljynkulutus kasvaa voimakkaasti. Lisäksi pakokaasusta tulee tummaa tai mustaa savua. Turboahdin on vaihdettava heti ensimmäisten oireiden ilmaannuttua. Jos korjausta lykätään, syntyy kalliita seurannaisvahinkoja. Tämän jälkeen turboahtimesta tuleva öljy pääsee katalysaattoriin, mikä johtaa kokonaishäviöön. Tällöin koko pakoputki on vaihdettava. Tämä maksaa 2 000-4 000 euroa. Siksi on suositeltavaa vaihtaa turboahdin mahdollisimman pian.

Turboahdin: korjaus

Turboahtimen vaihtaminen vaatii useita vaiheita, jotka edellyttävät jonkin verran taitoa ja tietoa. Ensinnäkin moottorin kansi on irrotettava. Tämän jälkeen irrotetaan useita moottorin apulaitteita. Tämän jälkeen poistetaan pako- ja imusarja. Vasta näiden vaiheiden jälkeen turboahdin voidaan irrottaa ja tarkastaa. Turboahtimen korjaaminen on harvinaista. Useimmissa tapauksissa turboahdin menettää täysin toimintakykynsä, mikä tarkoittaa, että se on vaihdettava kokonaan.

Dieselmoottorilla varustetun henkilöauton turboahtimen korjauskustannukset ovat noin 150 euroa, bensiinimoottorilla varustetun henkilöauton noin 300 euroa ja dieselmoottorilla varustetun kuorma-auton noin 250 euroa.

Turboahtimen asennussarjojen valmistajat

Vakiintuneet valmistajat, kuten Ajusa, Elring, Evoron ja Reinz, ovat toimittaneet autonosia markkinoille jo vuosia. Näihin kuuluvat turboahtimen asennussarjojen lisäksi myös muut auton varaosat, jotka ovat laajasti sijoitettuja ja edustavat kattavaa valikoimaa.

Osta turboahtimen asennussarja verkosta edulliseen hintaan

Turboahtimen vaihtaminen on erittäin kallista. Varaosat maksavat huomattavasti enemmän kuin mekaanikon työtunnit. Ajoneuvosta riippuen turboahdin maksaa 1 000-2 500 euroa. Voit säästää kustannuksissa huomattavasti, jos ostat varaosat edullisesti netistä. Turboahtimen ja sen asennussarjan löydät verkkokaupastamme. Ensiluokkaisten valmistajien ja huippumerkkien osat täyttävät korkeimmat vaatimukset edulliseen hintaan. Takaamme lyhyet toimitusajat kahdesta neljään arkipäivään. Jos sinulla on kysyttävää, asiantunteva asiakaspalvelumme auttaa mielellään.

FAQs

Viallinen turboahdin - Kuinka paljon korjaus maksaa?

Viallisen turboahtimen voi tunnistaa selvistä oireista: viheltävästä äänestä korkeammilla kierrosluvuilla, tehon laskusta tietyillä kierrosluvuilla, suuremmasta moottoriöljyn kulutuksesta ja pakokaasun tummasta mustaan vaihtelevasta savusta.

Viallisen turboahtimen korjauskustannukset riippuvat vaurion laajuudesta. Jos toimiin ryhdytään heti ensimmäisten viallisen turboahtimen merkkien ilmaantuessa, vahinko ei ole aivan yhtä kallis kuin suuren vian tapauksessa. Jos vain turboahdin on vaihdettava, kustannukset vaihtelevat 150 ja 300 euron välillä. Jos kyseessä on suuri vaurio, kustannukset voivat hyvinkin olla 2 000-4 000 euroa.

Turboahdin on tukossa. Mikä se voisi olla?

Jos turboahdin on tukossa, vianetsintä voi olla hyvin aikaa vievää. Periaatteessa on mahdollista, että turboahdin ei kytkeydy kunnolla ja tukkeutuu siksi. Ongelmana voi olla viallinen ohjausyksikkö tai viallinen turboahdin. Ohitusventtiili - jos sellainen on - voi myös olla jumissa. Tällöin pakokaasut ohittavat turbon ja menevät suoraan pakokaasuun.