-4% autojen varaosista

Turboahtimet

(löytyi 1448 tulosta)

Kaikki tulokset kategorialle Turboahtimet.
Emme löytäneet mitään tuloksia ajoneuvolle Ford USA F-150 4.9 XL, teho: 144 hv/106 kW

Ajoneuvossa turboahtimen tarkoituksena on lisätä suorituskykyä. Olipa kyseessä sitten diesel- tai bensiinimoottori, se on kuitenkin hyvin usein myös vian syy. Turboahdin voi toimia ajoneuvossa kunnolla ja tuottaa enemmän tehoa vain, jos moottori-, pakokaasu- ja polttoainejärjestelmät toimivat täydellisesti yhteen. Löydät tähän oikeat varaosat myymälästämme.

Varaosat BOSCH
Sijoituskriteerit
Turboahdin KKK 53039900189
Valmistaja:   3K
Valmistajan numero:   53039900189
802,90 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Turboahdin GARRETT 782097-5001S
Valmistaja:   GARRETT
Valmistajan numero:   782097-5001S
937,50 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Turboahdin, ahtaminen IHI 9V203
Valmistaja:   IHI
Valmistajan numero:   9V203
892,59 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Turboahdin, ahtaminen KKK 53039880430
Valmistaja:   3K
Valmistajan numero:   53039880430
1.051,01 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Turboahdin, ahtaminen KKK 54399880060
Valmistaja:   3K
Valmistajan numero:   54399880060
854,66 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ahdin MAHLE 40009100
Valmistaja:   MAHLE
Valmistajan numero:   40009100
1.161,33 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Turboahdin KKK 53039880114
Valmistaja:   3K
Valmistajan numero:   53039880114
644,76 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laturi, lataus EVORON EVTC0377
Laturi, lataus EVORON EVTC0377
Valmistaja:   EVORON
Valmistajan numero:   EVTC0377
840,67 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ahdin EVORON EVTC0317
Valmistaja:   EVORON
Valmistajan numero:   EVTC0317
433,13 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laturi, lataus GARRETT 727463-5006S
Laturi, lataus GARRETT 727463-5006S
Valmistaja:   GARRETT
Valmistajan numero:   727463-5006S
1.120,47 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Turboahdin, ahtaminen GARRETT 792460-5008S
Valmistaja:   GARRETT
Valmistajan numero:   792460-5008S
1.534,93 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ahdin 3K 53039880017/R
Valmistaja:   3K
Valmistajan numero:   53039880017/R
602,75 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laturi, lataus EVORON EVTC0397
Laturi, lataus EVORON EVTC0397
Valmistaja:   EVORON
Valmistajan numero:   EVTC0397
312,25 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laturi, lataus GARRETT 822751-5002S
Laturi, lataus GARRETT 822751-5002S
Valmistaja:   GARRETT
Valmistajan numero:   822751-5002S
1.428,47 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Pakokaasuturboahdin GARRETT 454231-5013
Pakokaasuturboahdin GARRETT 454231-5013
Valmistaja:   GARRETT
Valmistajan numero:   454231-5013
718,87 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Mihin turboahdinta käytetään?

Turboahtimilla on selkeästi määritelty tehtävä. Käytännössä niitä kutsutaan myös pakokaasuturboiksi, ja niiden tarkoituksena on lisätä polttomoottoreiden tehoa. Tätä varten niiden on puristettava moottoriin syötettyä palamisilmaa. Suuremman moottoritehon lisäksi turboahdin voi parantaa päästöarvoja ja vähentää polttoaineen kulutusta.

Turboahdin käyttää pakokaasun energiaa. Yhdessä raikkaan lisäilman kanssa moottori ahdetaan ja näin teho kasvaa. Se koostuu yleensä kahdesta turbiinista, turbiinipyörästä ja niin sanotusta kompressoripyörästä. Molemmat pyörät on yhdistetty toisiinsa akselilla. Ne on kuitenkin asennettu kahteen toisistaan erilliseen koteloon.

Se, että pakokaasujen energia käytetään turbiinin käyttövoimana, on myös ympäristön kannalta edullista, koska pakokaasuja pääsee ulos vähemmän. Tähän tarkoitukseen käytetty kompressori sijaitsee turboahtimen akselilla turbiinia vastapäätä. Se imee palamisilman ja lähettää sen sitten puristettuna moottoriin. Moottorin ja turboahtimen välillä ei kuitenkaan ole mekaanista kytkentää.

Missä turboahdin sijaitsee ajoneuvossa?

Turboahdin sijaitsee ajoneuvossa moottorin välittömässä läheisyydessä. Turboahtimen turbiinipyörä sijaitsee yleensä moottorin pakosarjassa, tarkemmin sanottuna pakosarjassa. Kuumat pakokaasut synnyttävät korkean paineen ja saavat siten turbiinin liikkeelle. Tämä alkaa pyöriä jopa 300 000 kierrosta minuutissa. Akselin toisessa päässä, jossa kompressoripyörä sijaitsee, se pyörii täsmälleen samalla nopeudella. Kompressoripyörä on liitetty moottorin imuputkeen.

Onko jokaisessa ajoneuvossa turboahdin?

Nykyajan ajoneuvojen sukupolvessa turboahdin on vakiovaruste bensiini- ja dieselmoottoreissa. Nykyään ei asenneta enää vain yhtä suurta turboahtimesta, vaan kaksi pienempää. Nämä jakavat sylintereiden pakokaasuvirran. Konkreettisesti tämä tarkoittaa sitä, että esimerkiksi kuusisylinterisen moottorin kaksi turboahdinta käyttävät kumpikin kolmen sylinterin pakokaasuvirtaa.

Turboahtimien tyypit

Autoteollisuudessa käytetään erilaisia turboahtimia. Nämä ovat:

  • Single-turbo: Single-turbot ovat yleensä suorituskykyisempiä. Tämä pätee erityisesti suuremmalla tehoalueella.
  • Twin-turbo: Twin-turbo on turboahdin, joka lisätään moottoriin toisena turboahtimena. Yleensä jokainen sylinteririvi saa oman turboahtimen.
  • Twin-Scroll Turbo: Twin-Scroll Turboa käytetään aina, kun tarvitaan parempaa suorituskykyä korkeissa lämpötiloissa.
  • Variable geometry turbo: Tässä turboahtimessa on aerodynaamisesti muotoiltujen ohjainsiipien rengas turbiinin sisääntulossa turbiinikotelosta. Tämä takaa huipputehon.
  • Variable Twin Scroll Turbo: Tässä turboahtimessa yhdistyvät twin scroll -turbon ja muuttuvan geometrian turbon edut. Tätä varten tarvitaan kuitenkin ylimääräinen venttiili. Tämä muunnos soveltuu erityisesti bensiinimoottoreihin.
  • Sähköinen turbo: Sähköistä turboahdinta käytetään aina, kun turboviive on vältettävä. Yleensä tämä tapahtuu silloin, kun normaalisti asennettu turboahdin ei ole kovin tehokas.

Viallisen turboahtimen vaihto

Käytäntö on osoittanut, että turboahtimessa on hyvin vähän vikoja; tavanomainen kuluminen on usein syynä vaihtoon. Turboahtimen vaurioita voi kuitenkin syntyä myös seuraavista syistä:

  • Kompressoriin tai turbiiniin on päässyt vieraita esineitä.
  • Riittämätön öljynpaine tai viallinen suodatinjärjestelmä aiheuttaa riittämättömän öljynsyötön.
  • Öljyssä on likapartikkeleita.
  • Pakokaasujen lämpötilat ovat liian korkeat sytytys- tai ruiskutusjärjestelmässä olevien vikojen vuoksi.
  • Voimakas saastuminen turbiinissa.

On monia syitä, jotka voivat johtaa turboahtimen vikaan. Siksi on melko vaikeaa tunnistaa syy suoraan. Jos turboahdin on viallinen, ota yhteys erikoiskorjaamoon tai ammattilaiseen.

Suositut turboahtimen valmistajat

Kuten monien muidenkin valikoimissamme olevien varaosien kohdalla, myös turboahtimelle on olemassa joitakin tunnettuja ja suosittuja valmistajia. Nämä ovat seuraavat:

  • Mahle
  • Hitachi
  • Febi Bilstein
  • Hella
  • Garrett
  • Stark

Osta turboahtimia Motointegratorin verkkokaupasta

Jos etsit uutta turboahdinta, löydät varmasti etsimäsi. Motointegratorilla takaamme salamannopean toimituksen. Valitse turboahdin yli viiden miljoonan varaosan ja lisävarusteen joukosta ja hyödy halvoista autonosista lähes kaikkiin automerkkeihin ja -malleihin.