-4% autojen varaosista

Tukivarren laakerointi – Renault Trucks

(löytyi 8 tulosta)

Varaosat BOSCH
Sijoituskriteerit
Laakeri, tukivarsi MOOG CI-SB-7317
Valmistaja:   MOOG
Valmistajan numero:   CI-SB-7317
24,30 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, tukivarsi DELPHI TD644W oikea
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   TD644W
21,79 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, tukivarsi DELPHI TD643W vasen
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   TD643W
21,70 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, tukivarsi MEYLE 11-14 610 0034
Valmistaja:   MEYLE
Valmistajan numero:   11-14 610 0034
20,22 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ohjaustanko, pyörän jousitus SASIC 9001724
Valmistaja:   SASIC
Valmistajan numero:   9001724
28,25 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, tukivarsi TRW JBU605 oikea
Valmistaja:   TRW
Valmistajan numero:   JBU605
23,44 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, tukivarsi MOOG PE-SB-1137
Valmistaja:   MOOG
Valmistajan numero:   PE-SB-1137
11,48 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, tukivarsi TRW JBU748 vasen
Valmistaja:   TRW
Valmistajan numero:   JBU748
23,59 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Mikä silentblocksille on ominaista?

Ajoneuvossa käytetään sekä kumipuskureita että muita tärinänestoelementtejä. Silentblockeille on ominaista kaksi keskeistä seikkaa, jotka erottavat ne muista tärinäntorjuntaelementeistä.

  1. Vulkanointi valmistuksen aikana: Kun kumiosat vulkanoidaan, niiden sisältämät molekyylit eivät pääse liikkumaan vapaasti toistensa suhteen. Tämän seurauksena kumiosa on erityisen elastinen.
  2. Ei kääntölaakeria: Vaimennuskumeja ei voida asentaa sovelluksiin, joissa osien on käännyttävä, minkä vuoksi niitä ei voida käyttää yhdessä jousitusnivelten kanssa esimerkiksi pyöräntuennassa.

Silentblockeja käytetään erityisesti paikoissa, joissa ei tarvita nivellakereita. Tyypillinen käyttöalue on autojen vakaajat: Täällä vaimenninkumeja käytetään varmistamaan ajoneuvojen "vakaus". Ilman vakaajia ajoneuvo kaatuu suurella todennäköisyydellä kaarteessa. Vakaajatanko vaikuttaa tähän, sillä sen vankka rakenne ja yhteys pyöriin vähentää ajoneuvon vierintäkäyttäytymistä.

Missä vaimenninkumit sijaitsevat?

Vaimenninkumeja voidaan käyttää monenlaisissa sovelluksissa ja monenlaisissa muodoissa. On olemassa esimerkiksi hydraulisia vaimenninkumeja, joissa on nestettä. Niiden rooli on merkityksellinen moottorin tärinän vaimentamisen yhteydessä.

Jos kuitenkin puhutaan tunnetuimmista vaimenninkumeista, jotka todennäköisimmin joudutaan vaihtamaan, vaimenninkumit sijaitsevat tukivarren ja ajoneuvon alustan välissä. Siellä ne toimivat vakaajina kuvatussa muodossa. Tukivarret yhdistävät ohjausjärjestelmän, pyörät mukaan lukien, ajoneuvon runkoon eli alustaan. Tämä liitos vaatii vakauttamista mutkissa ilman nivellinjoja. Vaimenninkumit täyttävät tämän tehtävän asianmukaisesti.

Miksi komponentteja kutsutaan silentblockeiksi?

Silentblocksin nimi tulee Paulstrasta. Tämä yritys loi oman patentoidun tekniikan vaihtoehtona tavanomaisille kumipuskureille, mikä erotti sen markkinoilta: Silentblock. Tämän vuoksi Silentblock kantaa nimeä Paulstra, vaikka lukuisilla valmistajilla on nykyään lupa valmistaa ja myydä Silentblockeja tällä valmistusmenetelmällä.

Vialliset vaimenninkumit? Miten se tunnistetaan.

Vaikka vaimenninkumi on muita kumityynyjä lujempi ja kestävämpi, se ei kuitenkaan vähennä käytön aiheuttamaa kulumista. Hallitut ohjausliikkeet ja ennakoiva ajotapa ehkäisevät kulumista. Ennemmin tai myöhemmin silentblock kuitenkin pettää kulumisen vuoksi. On arvioitu, että tämä vika voi ilmetä noin 100 000 ajokilometrin jälkeen (poikkeuksia on tietysti aiemminkin ja paljon myöhemmin). Onnettomuuksien seurauksena, joissa ohjausvarsi ja/tai alusta vaurioituvat, vika on joka tapauksessa hyvin todennäköinen.

Kulumiseen liittyvän vian merkit näkyvät ajokäyttäytymisessä. Kiinnitä huomiota siihen

  • esiintyyko voimakasta ja nykivää tärinää vaihteenvaihdon aikana;
  • onko ajoneuvon tärinä havaittavissa käynnistyksen ja kiihdytyksen yhteydessä;
  • tai täriseekö ohjauspyörä epätavallisen voimakkaasti.

Ennen kuin tukivarsi tai alusta vaurioituu yhä huonomman puskurin vuoksi tai ajomukavuus heikkenee niin paljon, että onnettomuusvaara on olemassa, äänettömät lohkot on tarkistettava ja tarvittaessa vaihdettava.

Vaimenninkumien vaihtaminen - selitetty askel askeleelta

Äänettömät lohkot vaihdetaan irrottamalla tukivarsi. Tämä toimenpide ei toimi ilman nostinta. Voit joko vaihtaa vaimenninkumit itse itsepalvelukorjaamossa tai antaa ne kokonaan erikoishenkilöstön vaihdettavaksi. Tukivarren irrottaminen ja sen jälkeen vaimenninkumien vaihtaminen tapahtuu vaiheittain seuraavasti:

  1. Irrota rengas.
  2. Löysää ruuvit, jotka yhdistävät tukivarren pyörään.
  3. Paina vaimenninkumi ulos tukivarresta. (Vaikea vaihe, joka vaatii erityisen puristustyökalun).
  4. Paina nyt uusi vaimenninkumi tukivarteen.
  5. Toista prosessi päinvastoin: Asenna tukivarsi kiristämällä sitä. Tärkeää: Nosta etupyörää, jotta se kevenee ja pääsee luonnolliseen ajoasentoon, ennen kuin asennat tukivarren.

Koska vaimenninkumien vaihtaminen vastaa ajoneuvon ohjaukseen puuttumista, ajoneuvo on vietävä korjaamolle viimeistään vaihdon jälkeen. Siellä rata tarkastetaan ja säädetään tarvittaessa.

Osta vaimenninkumit Motointegratorilta

Motointegrator tarjoaa laajan valikoiman vaimenninkumeja monenlaisiin ajoneuvojen rakennussovelluksiin. Näihin kuuluvat seuraavat tunnetut tuotemerkit:

  • FORTUNE LINE
  • HANS PRIES
  • HUTCHINSON
  • IMPERGOM
  • LEMFOERDER

Meiltä löydät oikean komponentin tarkoituksiisi tarkkojen hakutoimintojen avulla. Pidämme erittäin tärkeänä nopeaa toimitusta 2-4 päivän kuluessa. Jos sinulla on kysyttävää, ota rohkeasti yhteyttä asiakaspalveluumme.