-3% jousituksesta

Tasauspyörästön laakerit – KUORMA-AUTOT

(löytyi 13 tulosta)

Kaikki tulokset kategorialle Tasauspyörästön laakerit.
Emme löytäneet mitään tuloksia ajoneuvolle Ford

Tasauspyörästön laakeri on tasauspyörästön olennainen osa, ja se on jokaisessa henkilöautossa. Ajat sitten Ferrarilla tai Fiat Pandalla. Ilman tätä auton osaa - erityisesti kaarreajossa - pyörien eri vääntömomentit eivät ole tasapainossa. Tavallisesti "diff" on yksi pitkäikäisimmistä varaosista, vaikka säännöllinen huolto on myös täällä tarpeen. Tasauspyörästön hammaspyörä on jatkuvassa liikkeessä ja kuluu jonkin verran. Yleisin vaurion aiheuttaja on henkilöauton tasauspyörästön laakeri.

Sijoituskriteerit
Tiivistesarja, tasauspyörästö CORTECO 19535954
Valmistaja:   CORTECO
Valmistajan numero:   19535954
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, tasauspyörästö TEDGUM 00289589
Valmistaja:   TEDGUM
Valmistajan numero:   00289589
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, tasauspyörästö TEDGUM TED50810
Valmistaja:   TEDGUM
Valmistajan numero:   TED50810
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Differentiaaliasennus USA 52124994AB ZAM
Valmistaja:   USA
Valmistajan numero:   52124994AB ZAM
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Differentiaaliasennus YAMATO J51050AYMT
Valmistaja:   YAMATO
Valmistajan numero:   J51050AYMT
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Differentiaaliasennus USA 04578845AB ZAM
Valmistaja:   USA
Valmistajan numero:   04578845AB ZAM
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Differentiaaliasennus YAMATO J51052AYMT
Valmistaja:   YAMATO
Valmistajan numero:   J51052AYMT
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Differentiaaliasennus YAMATO J52031BYMT
Valmistaja:   YAMATO
Valmistajan numero:   J52031BYMT
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kiinnitys, vetopyörästö DORMAN DOR523-071
Valmistaja:   DORMAN
Valmistajan numero:   DOR523-071
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, tasauspyörästö AKUSAN TM 0001
Valmistaja:   AKUSAN
Valmistajan numero:   TM 0001
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, tasauspyörästö REINHOCH RH22-2000
Valmistaja:   REINHOCH
Valmistajan numero:   RH22-2000
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Differentiaaliasennus USA 68092607AA ZAM
Valmistaja:   USA
Valmistajan numero:   68092607AA ZAM
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laakeri, tasauspyörästö YAMATO J54042AYMT
Valmistaja:   YAMATO
Valmistajan numero:   J54042AYMT
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Tämän oppaan pääaiheet ovat, miksi näin on ja miten voit tunnistaa rikkoutuneen tasauspyörästön laakerin. Lisäksi Motointegratorin autoalan ammattilaiset kertovat yksityiskohtaisesti tasauspyörästön toiminnasta, rakenteesta ja korjauskustannuksista.

Tasauspyörästön rakenne ja toiminta laakerit mukaan luettuina

Tasauspyörästö - jota kutsutaan myös tasauspyörästöksi - sijaitsee lähes kaikissa moottoriajoneuvoissa takavetoisten pyörien välissä. Ajoneuvoissa, joissa on neliveto, etuakselille asennetaan ylimääräinen tasauspyörästö. Jos ajat etuvetoisella autolla, diffuusori sijaitsee suoraan manuaali- tai automaattivaihteistossa. Tässä artikkelissa keskitytään takavetoisten autojen tasauspyörästön laakerointiin.

Taka-akselin tärkein osa on tasauspyörästön kori (tasauspyörästön kotelo). Siinä on yleensä kaksi tai neljä viistehammaspyörää, jotka on asennettu koriin pyörimään. Tasauspyörästön koria pyörittää niin sanottu hammas- tai rengasvaihde. Tämä on puolestaan kytketty vetoakseliin.

Kun ajat suoraan eteenpäin, tasauspyörästön kotelossa olevat viistehammaspyörät ovat paikallaan toisiinsa nähden. Tasauspyörästö aktivoituu vain ajettaessa mutkissa tai lähdettäessä liikkeelle erilaisilla tienpinnoilla. Kaarteessa sisempi pyörä pyörii hitaammin kuin ulompi pyörä. Tasauspyörästön korissa viistehammaspyörät pyörivät nyt eri nopeuksilla. Sisempi viistopyörä pyörii hitaammin saman verran kuin ulompi viistopyörä pyörii nopeammin. Sama vaikutus ilmenee myös, jos ajoneuvon toinen puoli on esimerkiksi soralla ja toinen asfaltilla. Myös tasauspyörästö tasaa pyörien välistä vääntömomenttieroa liikkeelle lähdettäessä.

Auton tasauspyörästön viallinen laakeri

Rikkinäinen tasauspyörästö vaikuttaa negatiivisesti auton käsiteltävyyteen. Sitä on vaikeampi hallita, erityisesti kaarreajossa. Jos vaurio on edennyt pitkälle, tasauspyörästö siirtää moottorin käyttövoiman vain toiselle pyörälle. Lisäksi häiritsevät äänet, kuten ulvominen, humina tai kolina ajon aikana, viittaavat vikaan. Rikkoutuneen tasauspyörästön ääni muuttuu nopeuden kasvaessa. Hankausääni voi olla merkki tasauspyörästön sisällä olevan metallin kulumisesta. Jos näin on, tarkista, ettei tasauspyörästöstä vuoda öljyä.

Tärkeää:

Henkilöauton takatasauspyörästön rikkoutuessa pääepäiltyjä ovat tasauspyörästön laakerit. Itse vaihteisiin vaikuttaa vain se, että tasauspyörästön öljytaso on liian alhainen.

Auton tasauspyörästön laakereiden täydellinen korjaus tai vaihto?

Heti kun huomaat merkkejä viallisesta tasauspyörästöstä, käy mahdollisimman pian lähimmässä autokorjaamossa. Pahimmassa tapauksessa rikkoutunut tasauspyörästö voi aiheuttaa pyörän lukkiutumisen. Jos tämä tapahtuu sinulle suurella nopeudella moottoritiellä, sillä voi olla vakavia seurauksia.

Tasauspyörästön laakerien vaihtaminen autoon itse tulisi tehdä vain asianmukaisilla erikoistyökaluilla ja tarvittavalla osaamisella. Myöskään akselivedon purkaminen ei ole helppoa. Tätä varten ajoneuvo on nostettava nostolavalle ja irrotettava useita auton osia. Ennen kuin ryhdyt tällaisiin rajuihin toimenpiteisiin, tarkista kuitenkin ensin tasauspyörästön kireys ja tasauspyörästön hammaspyörän laakereiden liikkumavara. Esimerkiksi vialliset öljytiivisteet voidaan vaihtaa ulkopuolelta joihinkin ajoneuvomalleihin. Tasauspyörästöä ei tarvitse purkaa tätä varten, mikä vähentää vaivaa huomattavasti.

Jos vika on kuitenkin itse tasauspyörästössä, tasauspyörästö on poistettava.

Viallisen tasauspyörästön korjauskustannukset

Edes Motointegratorin autoalan ammattilaiset eivät voi kaunistella asiaa: rikkoutunut tasauspyörästö on kallis tapaus. Korjaamosta ja alueesta riippuen suuri osa korjauskustannuksista voi kohdistua työtunteihin. Keskimäärin kaksi mekaanikkoa käyttää tasauspyörästön korjaamiseen kahdesta neljään tuntia.

Uusi tasauspyörästö maksaa 1000-2000 euroa. Vanhojen ajoneuvojen osalta kannattaa tutustua käytettyjen varaosien markkinoihin tai jopa mennä romuttamolle ostamaan samanlainen korvaava tasauspyörästö. Toisaalta tasauspyörästön laakereista ei pidä tinkiä. Vinkkimme on ostaa uudet laakerit auton tasauspyörästön vaihteisiin edullisesti verkosta.

Tässä kohtaa autojen varaosien verkkokauppamme astuu kuvaan. Tarjoamme sopivia tasauspyörästön laakereita lukuisiin automalleihin erittäin edulliseen hintaan. Lisäksi valikoimastamme löydät muita tasauspyörästön varaosia, kuten yksittäisiä akselitiivisteitä ja tiivistesarjoja. Toimitamme myös uudet tasauspyörästön laakerit kotiisi 2-4 arkipäivän kuluessa. Jos sinulla on kysyttävää, ota yhteyttä toimivaltaiseen asiakaspalveluumme