-3% vaimennuksesta ja jousituksesta

Sylinterinkannen tiivisteet – Ford

(löytyi 8 tulosta)

Sijoituskriteerit
Tiiviste, sylinterinkansi ELRING 025.040
Valmistaja:   ELRING
Valmistajan numero:   025.040
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Tiiviste, sylinterinkansi CURTY-PAYEN AB5340
Valmistaja:   PAYEN
Valmistajan numero:   AB5340
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Tiiviste, sylinterinkansi CURTY-PAYEN AE5320
Valmistaja:   PAYEN
Valmistajan numero:   AE5320
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Tiiviste, sylinterinkansi CURTY-PAYEN BJ440
Valmistaja:   PAYEN
Valmistajan numero:   BJ440
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Sylinterinkannen tiiviste 4MAX 0220-01-0054
Valmistaja:   4MAX
Valmistajan numero:   0220-01-0054
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Tiivistesarja, sylinterinkansi MULTILAYER STEEL AJUSA 52448900
Valmistaja:   AJUSA
Valmistajan numero:   52448900
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Tiiviste, sylinterinkansi REINZ 61-24840-20
Valmistaja:   VICTOR REINZ
Valmistajan numero:   61-24840-20
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Sylinterinkannen tiiviste VICTOR REINZ 61-31010-00
Valmistaja:   VICTOR REINZ
Valmistajan numero:   61-31010-00
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Viallinen sylinterinkannen tiiviste - tyypilliset merkit:

  • Tarkastuksessa jäähdytysnesteessä havaitaan öljyä.
  • Jäähdytysnesteen päälle muodostuu vaahtoa.
  • Öljytulpan päälle muodostuu voitelukalvo.
  • Pakokaasuissa voidaan havaita vettä.
  • Moottori ei käy tasaisesti.
  • Moottoritilassa on öljyvuoto.
  • Huomaat jäähdytynesteen häviämisen (lätäkkö auton alla).
  • Paisuntasäiliössä oleva jäähdytysneste on väriltään ruskeaa.

Ehkä olet myös huomannut jäähdytysjärjestelmän paineen nousseen? Tämä voi johtua siitä, että auton pakokaasut ovat päässeet jäähdytysjärjestelmään. Silloin paine nousee niin, että moottoria ei voida enää jäähdyttää riittävästi. Seurauksena on ylikuumeneminen. Ensimmäisiä merkkejä tästä ilmiöstä ovat kuplien muodostuminen jäähdytysnestesäiliöön. On myös mahdollista, että jäähdyttimen korkista pääsee ilmaa ulos äänekkäästi sihisevällä äänellä. Jos jäähdyttimen letkut kovettuvat, tämä on usein myös merkki jäähdytysjärjestelmän ylipaineesta.

Nämä vahingot on otettava huomioon

Jos vettä pääsee palotilaan sylinterinkannen tiivisteen vian vuoksi, on mahdollista, että syntyy niin sanottu vesivasara. Tämä tarkoittaa, että mäntä osuu palotilassa olevaan veteen. Sitä ei voi enää puristaa. Tämän seurauksena moottorin yksittäiset osat voivat taipua. Lisäksi jäähdytysteho heikkenee. Yksi laukaiseva tekijä on öljyn tukkimat jäähdytysnesteletkut. Jos nämä oireet jäävät huomiotta, on suuri vaara, että moottori ylikuumenee. Lisäksi vesikiertoon voi päästä puristuskaasuja, moottorin suorituskyky voi laskea nopeasti tai polttomoottori voi käydä kaiken kaikkiaan epätasaisesti.

Syiden tutkiminen: Miten syntyy viallinen sylinterinkannen tiiviste?

Sylinterinkannen tiivisteet on yleensä suunniteltu kestämään auton koko käyttöiän. Liiallinen lämpörasitus, joka johtuu esimerkiksi termostaatin viasta, rikkoutuneesta vesipumpusta tai huonolaatuisen jäähdyttimen tiivisteen käytöstä, voi johtaa ylikuumenemiseen. Sama pätee hektiseen tai nopeaan ajotyyliin. Lämpörasituksen lisäksi sylinterinkannen tiivisteelle voi kuitenkin aiheutua pysyviä vaurioita myös talven pitkien seisonta-aikojen tai sylinterinkannen tiivisteen virheellisen asennuksen vuoksi.

Viallinen sylinterinkannen tiiviste - mitä tehdä?

Jos sylinterinkannen tiiviste on rikki, sinun on aina toimittava nopeasti. Vain korjaamalla vika välittömästi voit estää mahdolliset seurannaisvahingot ja niihin liittyvät korkeat korjauskustannukset. Moottorivaurion vaarantamisen sijaan kannattaa ostaa autoosi uusi sylinterinkannen tiiviste palkitusta verkkokaupastamme Motointegratorista. Hyödynnä tilaisuutta ja tilaa samalla myös oikeat työkalut, kuten työkalut nokka- ja kampiakselien asentamiseen. Verkkokaupastamme löydät myös nämä työkalut ja pienosat edulliseen hintaan ja parhaalla laadulla.

Sylinterikannen tiivisteen vaihto ja kustannukset

Sylinterinkannen tiiviste on parasta vaihtaa luotettavalla korjaamolla. Pienetkin virheet asennuksen aikana tai epäasianmukainen irrotus voivat aiheuttaa kalliita seurauksia.

Motointegratorin asiantuntijan vinkki:

Jos mahdollista, vaihda molemmat sylinterinkannen tiivisteet samalla kertaa. Näin säästät pitkällä aikavälillä korjauskustannuksilta tällä alueella.

Sylinterinkannen tiivisteiden vaihto maksaa työstä riippuen noin 600-1 800 euroa. Jos tilaat tiivisteen itse etukäteen netistä, voit säästää tässä paljon rahaa. Jos sylinterinkannen tiiviste on vääntynyt, tiivistepinta on hiottava ennen sen asentamista uudelleen. Muuten täydellistä tiivistystä ei voida taata edes sopivalla varaosalla.

Jos jäähdytysnesteessä on viallisen sylinterinkannen tiivisteen aiheuttamia öljyjäämiä, koko jäähdytysnestekierto on myös puhdistettava perusteellisesti.

Tilaa sylinterinkannen tiivisteet verkosta edulliseen hintaan

Joskus on järkevää vaihtaa jakohihna samaan aikaan kuin tiivisteet. Kun sylinterinkannen tiiviste poistetaan, myös jakohihna poistetaan.

Asiantuntevat ajoneuvoalan ammattilaisemme auttavat sinua mielellään kaikissa sylinterinkannen tiivisteisiin, jakohihnoihin ja lisävarusteisiin liittyvissä kysymyksissä. Hanki nyt ajoneuvoosi täydellisesti sopivat varaosat ja lisävarusteet palkitusta verkkokaupastamme. Hyödy erinomaisesta palvelusta, salamannopeasta toimituksesta, edullisista hinnoista ja monista muista eduista.

Motointegratorista löydät noin 5 miljoonaa tuotetta monilta eri tuotemerkeiltä. Sylinterinkannen tiivisteiden kategorian parhaita valmistajia ovat Reinz, Lema, Goetze, Elring, 4Max ja Corteco.