-4% autojen varaosista

Sylinteri- ja putkisarjat – KUORMA-AUTOT

(löytyi 98 tulosta)

Kaikki tulokset kategorialle Sylinteri- ja putkisarjat.
Emme löytäneet mitään tuloksia ajoneuvolle VW VOLKSBUS 17.280 OT, teho: 280 hv/202 kW

Sylinterit ovat polttomoottorin sydän. Täällä polttoaine muutetaan tehoksi, joka tunnetaan hevosvoimana tai kilowatteina. Bensiinimoottoreissa sylinterissä olevan männän on vaihdettava suuntaa 200 kertaa sekunnissa suurimmalla nopeudella ja kuluttaa sylinterin seinämiä tai juoksupintoja jokaisella ylös- tai alaspäin suuntautuvalla liikkeellä. Varsinkin kuorma-autojen korkealla kilometrimäärällä männänrenkaat eivät enää pysty kompensoimaan sylinterin juoksupintojen tai sylinterivuorauslevyjen kulunutta materiaalia, ja moottori menettää tehoa. Kuorma-autojen moottorit ovat erityisen kalliita, minkä vuoksi monet valmistajat varustavat moottorin jo vaihdettavilla sylinterivuorilla. Näin kuluneet sylinteripinnat voidaan korvata uusilla, ja moottori saa takaisin ennalta määritetyn tehon. Motointegratorista löydät uusia sylinteri- ja vaippasarjoja moniin erilaisiin kuorma-autojen moottoreihin, jos niissä on "märkä vaippa".

Varaosat NGK
Sijoituskriteerit
Korjaussarja, mäntä/sylinteriputki KOLBENSCHMIDT 40368964
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   40368964
363,33 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, mäntä/sylinteriputki MAHLE 209 72 90
Valmistaja:   MAHLE
Valmistajan numero:   209 72 90
218,28 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, mäntä/sylinteriputki MAHLE 038 63 90
Valmistaja:   MAHLE
Valmistajan numero:   038 63 90
285,43 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Sylinteriputkisarja NÜRAL 88-136500-10
Valmistaja:   NÜRAL
Valmistajan numero:   88-136500-10
135,21 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, mäntä/sylinteriputki KOLBENSCHMIDT 41088960
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   41088960
301,03 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, mäntä/sylinteriputki KOLBENSCHMIDT 94931960
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   94931960
151,64 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, mäntä/sylinteriputki KOLBENSCHMIDT 41479960
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   41479960
298,69 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, mäntä/sylinteriputki KOLBENSCHMIDT 40310960
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   40310960
282,87 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, mäntä/sylinteriputki KOLBENSCHMIDT 99339960
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   99339960
166,74 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, mäntä/sylinteriputki KOLBENSCHMIDT 40836960
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   40836960
321,98 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, mäntä/sylinteriputki NÜRAL 88-428600-00
Valmistaja:   NÜRAL
Valmistajan numero:   88-428600-00
255,42 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, mäntä/sylinteriputki MAHLE 037 AY 00107 090
Valmistaja:   MAHLE
Valmistajan numero:   037 AY 00107 090
437,73 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, mäntä/sylinteriputki KOLBENSCHMIDT 40733960
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   40733960
382,39 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, mäntä/sylinteriputki KOLBENSCHMIDT 41478960
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   41478960
258,41 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, mäntä/sylinteriputki KOLBENSCHMIDT 41120960
Valmistaja:   KOLBENSCHMIDT
Valmistajan numero:   41120960
387,67 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Kuivan ja märän sylinterivuorauksen ero

Henkilöautot on useimmiten varustettu kuivilla sylinterivuorilla. Sitä vastoin moottoreiden huomattavasti suuremman ajokilometrimäärän ja korkeampien kustannusten vuoksi monet kuorma-autojen moottorit valmistetaan märkätiivisteillä. Selitämme mielellämme eron.

Kuivat sylinterivuoraukset

Kuivat sylinterivuoraukset" ovat moottorin lohkoon pysyvästi valettuja tai kutistekalvoon asennettuja vuorauksia. Niitä asennetaan pääasiassa moottorilohkoihin, joita ei voida porata enempää tai joissa on oltava erityinen vakaus. Kuivavuorauslevyt ovat vain muutaman millimetrin paksuisia, eivätkä ne ole suoraan kosketuksissa jäähdytysnesteen kanssa. Jos sylinterin kuivien vaippojen vaipat ovat kuluneet, niiden vaihtaminen on erittäin kallista. Kuivia vuorauksia ei yleensä enää kannata uusia.

Kuivien vuorausten edut:

- Koska ne on integroitu kiinteästi moottorilohkoon, ylimääräisiä tiivistystoimenpiteitä ei tarvita

- Materiaalia säästyy pienen seinämäpaksuuden ansiosta

- erittäin korkea sovitustarkkuus

- erittäin kulutusta kestävä

- sylinterilohkon vakauden parantaminen

Niiden suurin haittapuoli on niiden huono vaihdettavuus.

Märät sylinterin vaipat

Vaihdettavia sylinterivuoria kutsutaan "märiksi sylinterivuoriksi". Niiden seinämä on 7-15 mm:n paksumpi kuin kuivien vuorausten. Jäähdytysneste virtaa vaippojen ympärillä, mikä johtaa parempaan lämmöntuottoon. Vastineeksi ne on kuitenkin tiivistettävä tarkemmin, jotta öljy ei pääse kampiakselin kammioon. Itse vuoraukset ovat kuitenkin vakaampia suuremman seinämäpaksuutensa ansiosta.

Märän sylinterivuorauksen edut:

- helpompi ja halvempi korvata

- Lämpötilaltaan vakaampi suoran kosketuksen ansiosta jäähdytysnesteen kanssa

- Suuri vakaus paksumman seinämän ansiosta

Märillä sylinterivuorauslevyillä on myös haittoja. Moottorilohko on vähemmän vakaa. Öljyn tiivistäminen vettä vastaan on monimutkaisempaa. Sylinterinkannen tiiviste voi vuotaa nopeammin.

Motointegratorista saat kohtuuhintaan sylinteri- ja vaippasarjan kuorma-autoon sekä monia muita moottorin korjaukseen tarvittavia osia.

Mistä tunnistat vialliset sylinteriputket?

Jos sylinterin vaipat ovat kuluneet liikaa, männänrenkaat eivät enää pysty tiivistämään palotilaa täysin. Huomaat tehon vähenevän ja polttoaineen kulutuksen kasvavan. Jos öljyä pääsee sylinterien palotilaan, pakoputkesta nousee savua ja samalla myös öljynkulutus kasvaa. Koska mainittuihin oireisiin voi olla monia muita syitä, puristustesti antaa tietoa mäntien, männänrenkaiden ja sylinterin vaippojen kunnosta.

Milloin sylinterivuoraukset kuluvat ennenaikaisesti?

On monia syitä, miksi kulumisraja saavutetaan odotettua aikaisemmin. Yhtäältä huolto on merkittävä tekijä, toisaalta myös moottorin kuormituksella on merkitystä.

Huollon puute lisää moottorin kulumista

Hyvällä kunnossapidolla on suuri vaikutus siihen, kuinka nopeasti tai hitaasti kuluminen etenee. Tähän kuuluu esimerkiksi säännöllinen öljyn ja suodattimen vaihto moottorille hyväksytyllä moottoriöljyllä. Vääränlainen öljy, jonka viskositeettiarvot poikkeavat toisistaan, voi vahingoittaa moottoria tai kuluttaa sitä ennenaikaisesti. Sama pätee, jos moottoriöljyn vaihtoväli ylittyy. Toisaalta moottoriöljyn voitelukyky heikkenee ja toisaalta öljynsuodatin tukkeutuu materiaalin kulumisen vuoksi. Öljynsuodattimen liitäntä on varustettu ohitusventtiilillä, jotta öljyvirtaus ohitetaan tukkeutuneen öljynsuodattimen ohi vaaditun öljynpaineen ylläpitämiseksi. Öljyvirtaan ei kuitenkaan suodateta enää materiaalin kulumista. Löydä uudet moottoriöljyt ja öljynsuodattimet kuorma-autoihin Motointegratorin palkitusta verkkokaupasta.

Virheellinen toiminta

Erittäin yleinen virhe, ei vain kuorma-autoissa, on antaa moottorin lämmetä kylmänä vuodenaikana. Tämä käyttövirhe tehdään hyvin usein, kun oletetaan, että lämmin moottori kuluu vähemmän, kun lähdet ajamaan. Periaatteessa kylmää moottoria tai moottoria, jonka moottoriöljy on kylmää, ei saa kuormittaa täyteen. Tämä ei kuitenkaan tarkoita normaalia ajoa keskinopeusalueella. Moottorin lämpeneminen ilman kuormitusta pitkittyy siinä määrin, että pitkä vaihe kylmällä öljyllä on moottorille haitallisempi kuin välittömästi ajaminen. Vain täysiä kierroksia tai täyskaasua on vältettävä kylmänä.

Älä sekoita seisovan kuorma-auton moottorin käyntiä ja lämpenemisvaihetta keskenään. Kuorma-autoissa on ilmajarru sekä jousijarru käsijarruna. Erityisesti yöllä jarrujärjestelmästä poistuu ilmaa, joka on ensin korvattava käynnissä olevalla kompressorilla, ennen kuin jousiakku voidaan edes avata ja kuorma-auto on ajokunnossa. Ilmajarrujärjestelmän varaosia sekä kuorma-autojen sylinteri- ja vaippasarjaa on saatavana Motointegratorilta ensiluokkaisilta valmistajilta, kuten KOLBENSCHMIDT, MAHLE tai GOETZE.