-4% autojen varaosista

Starttimoottori – KUORMA-AUTOT

(löytyi 616 tulosta)

Kuorma-auton käynnistin on yksi käynnistysjärjestelmän tärkeimmistä osista. Jos käynnistin pettää, edessäsi on valtava ongelma: kuorma-autosi. Manuaalivaihteistolla varustetun henkilöauton voi edelleen käynnistää työntämällä, mutta tämä kuorma-auton hätäratkaisu on mahdollinen vain kirjaimellisesti vahvan tiimin avulla. Automaattivaihteistolla varustetuissa ajoneuvoissa tämä työntötaktiikka on alusta alkaen tuomittu epäonnistumaan.

Varaosat NGK
Sijoituskriteerit
Vapaakytkin, startti DT Spare Parts 5.47120
Valmistaja:   DT SPARE PARTS
Valmistajan numero:   5.47120
94,14 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Vapaakytkin, startti CQ CQ2010022
Valmistaja:   CQ
Valmistajan numero:   CQ2010022
Materiaali:  Teräs
18,65 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Startti DENSO DSN2152
Valmistaja:   DENSO
Valmistajan numero:   DSN2152
202,23 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Magneettikytkin, startti CQ CQ2030019
Valmistaja:   CQ
Valmistajan numero:   CQ2030019
63,33 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
2,80 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Starttimoottori, käynnistin DT Spare Parts 2.22010
Valmistaja:   DT SPARE PARTS
Valmistajan numero:   2.22010
382,12 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Hammaspyörä, startti PRESTOLITE ELECTRIC 861162
Valmistaja:   PRESTOLITE ELECTRIC
Valmistajan numero:   861162
13,55 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Vapaakytkin, startti BOSCH 1 006 209 798
Vapaakytkin, startti BOSCH 1 006 209 798
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 006 209 798
44,20 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Startti BOSCH 0 001 330 068
Startti BOSCH 0 001 330 068
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 001 330 068
1.567,24 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Rele, startti DT Spare Parts 2.22108
Valmistaja:   DT SPARE PARTS
Valmistajan numero:   2.22108
119,30 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Vapaakytkin, startti CQ CQ2010622
Valmistaja:   CQ
Valmistajan numero:   CQ2010622
Materiaali:  Teräs
19,11 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Magneettikytkin, startti DT Spare Parts 1.21398
Valmistaja:   DT SPARE PARTS
Valmistajan numero:   1.21398
37,69 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Starttimoottori, käynnistin PRESTOLITE ELECTRIC LTD 857472
Valmistaja:   PRESTOLITE ELECTRIC
Valmistajan numero:   857472GB
259,04 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Startti LETRIKA MS 193
Valmistaja:   LETRIKA
Valmistajan numero:   MS 193
281,59 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Startti PRESTOLITE ELECTRIC M81R3001
Valmistaja:   PRESTOLITE ELECTRIC
Valmistajan numero:   M81R3001
191,60 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Mutta miten viallinen kuorma-auton käynnistin syntyy? Miltä käynnistinkokoonpano näyttää ja miten tämä auton osa toimii? Mitkä oireet viittaavat vialliseen kuorma-auton käynnistimeen? Kannattaako se korjata vai onko järkevämpää vaihtaa koko varaosa? Ja mitä maksaa uusi kuorma-auton käynnistin Mercedekselle, MANille ja muille?

Tässä artikkelissa Motointegratorin autoalan ammattilaiset vastaavat näihin kysymyksiin ja kertovat, miten voit säästää todellista rahaa käynnistinremontissa.

Kuorma-auton käynnistin - rakenne ja toiminta

Kuorma-auton käynnistin on periaatteessa pelkkä sähkömoottori. Lisäksi käynnistin koostuu yksiraiteisesta järjestelmästä, vapaarattaasta sekä hammasrattaasta ja - mallista riippuen - niin sanotusta vasta-akselivaihteesta.

Heti kun käännät virta-avaimen, käynnistät kaksi prosessia. Ensinnäkin käynnistysmoottori kytketään akkuun magneettikytkimen kautta, jolloin se saa virtaa. Sitten käynnistimen hammaspyörä tarttuu moottorin hammasrattaaseen. Sähkömoottori saa käynnistinpyörän liikkeelle ja saa ajoneuvon moottorin käyntiin itsestään rengasvaihteen välityksellä. Dieselmoottorin tapauksessa polttomoottorin on saavutettava noin 50-200 kierrosta minuutissa, jotta se voi toimia itsenäisesti.

Jos painat kaasupoljinta heti käynnistyksen jälkeen, moottori saavuttaa paljon korkeamman kierrosluvun kuin käynnistin pystyy käsittelemään. Käynnistimen suojaamiseksi vaurioilta tässä tilanteessa kuorma-auton käynnistin on varustettu vapaapyörällä. Tämä erottaa hammaspyörän hammaspyörän hammasrattaasta tietyn kierroksen jälkeen.

Tärkeää: Käynnistin vaatii huomattavan paljon virtaa. Käynnistimen tyypistä riippuen kuorma-auto tarvitsee noin 250 ampeeria. Koska käynnistimessä ei ole jäähdytysripoja, käynnistysvaiheessa syntyy erittäin korkeita lämpötiloja. Siksi on tärkeää, että käynnistintä käytetään vain lyhyen aikaa.

Kuorma-auton viallisen käynnistysmoottorin merkit

Käynnistimen käyttöikä on periaatteessa suunniteltu vastaamaan hyötyajoneuvon käyttöikää. Ja: käynnistin hajoaa harvoin päivästä toiseen. Jokainen käynnistin kuluu kuitenkin jatkuvasti. Voit tunnistaa viallisen kuorma-auton käynnistimen seuraavista oireista:

1. Kuorma-auton käynnistysmoottori pyörii / ei kytkeydy

Jos painat virta-avainta tai käynnistyspainiketta ja käynnistin tuntuu, mutta moottori ei käynnisty, kyse voi olla viallisesta käynnistimestä. Tällaisissa tapauksissa sinun on aina tarkistettava ensin akku. Jos tämä virhelähde on suljettu pois, ongelma on todennäköisesti käynnistinmoottorissa. Vian syyt voivat vaihdella: Kuluneesta tai likaisesta hammaspyörästä ja/tai ketjupyörästä aina rikkinäiseen sähkömoottoriin, magneettikytkimeen tai vapaapyörään.

2. Käynnistin "raksuttaa

Jos kuorma-auton käynnistyksen yhteydessä kuuluu selvä naksahtava ääni, mutta moottori ei käynnisty, kuorma-auton käynnistimen magneettikytkin voi olla rikki. Hätäratkaisuksi riittää usein, että yksi henkilö lyö kevyesti käynnistinkoteloa vasaralla tai puukahvalla, kun toinen henkilö käynnistää kuorma-auton. Tämä temppu voi kuitenkin toimia vain kerran. Et voi välttää sen vaihtamista uuteen kuorma-auton käynnistimeen.

3. Kuorma-auto ei käynnisty lainkaan

Käännät virta-avainta ja ... mitään ei tapahdu. Vaikka akku on ladattu täyteen. Vika löytyy usein sähkönsyöttökaapeleista. Syynä siihen, että kuorma-autosi ei käynnisty, on syöpynyt maakaapeli. Anna asiantuntijoiden tarkastaa kuorma-auton sähköjohdot. Tässä tarvitaan paljon taitotietoa. Virtalähteen virheellinen käsittely voi johtaa kalliisiin ja vaarallisiin seurannaisvahinkoihin (esim. kaapelipalo). Vinkki: Toinen syy tähän ongelmaan voi olla myös rikkinäinen sytytyskytkin, joka voidaan pienellä asiantuntemuksella siltailla käynnistimen kohdalta.

Jos voit sulkea kaikki nämä virhelähteet pois, sinun kannattaa ostaa uusi kuorma-auton käynnistin verkosta ja asentaa se.

Vaihda tai korjaa kuorma-auton käynnistin?

Käynnistin on mahdollista korjata, mutta se on hyvin aikaa vievää. Tämän seurauksena työvoimakustannukset ovat vastaavasti korkeat ja kuorma-auton menetetty aika on huomattava. Tässä tapauksessa Motointegratorin moottoriajoneuvoasiantuntijat neuvovat ostamaan uuden - tai vanhojen ajoneuvojen tapauksessa käytetyn - käynnistimen. Kuorma-auton käynnistimen vaihtaminen ei yleensä ole kovin suuri vaiva. Useimmissa ajoneuvomalleissa kuorma-auton käynnistin on helposti saatavilla.

Voit vähentää uuden kuorma-auton käynnistimen hintaa melkoisesti autovaraosien verkkokaupassamme. Tarjoamme korkealaatuisia kuorma-auton käynnistimiä hämmästyttävän edulliseen hintaan.