-3% vaimennuksesta ja jousituksesta

Starttimoottori – KUORMA-AUTOT

(löytyi 617 tulosta)

Kuorma-auton käynnistin on yksi käynnistysjärjestelmän tärkeimmistä osista. Jos käynnistin pettää, edessäsi on valtava ongelma: kuorma-autosi. Manuaalivaihteistolla varustetun henkilöauton voi edelleen käynnistää työntämällä, mutta tämä kuorma-auton hätäratkaisu on mahdollinen vain kirjaimellisesti vahvan tiimin avulla. Automaattivaihteistolla varustetuissa ajoneuvoissa tämä työntötaktiikka on alusta alkaen tuomittu epäonnistumaan.

Sijoituskriteerit
Magneettikytkin, startti CQ CQ2030019
Valmistaja:   CQ
Valmistajan numero:   CQ2030019
61,39 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Starttimoottori, käynnistin DT Spare Parts 2.22010
Valmistaja:   DT SPARE PARTS
Valmistajan numero:   2.22010
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Startti PRESTOLITE ELECTRIC 861049
Valmistaja:   PRESTOLITE ELECTRIC
Valmistajan numero:   861049
285,25 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Startti LETRIKA MS 334
Valmistaja:   LETRIKA
Valmistajan numero:   MS 334
312,82 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Startti LETRIKA MS 66
Valmistaja:   LETRIKA
Valmistajan numero:   MS 66
362,69 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Startti LETRIKA MS 36
Valmistaja:   LETRIKA
Valmistajan numero:   MS 36
658,09 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Startti LETRIKA MS 139
Valmistaja:   LETRIKA
Valmistajan numero:   MS 139
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Startti PRESTOLITE ELECTRIC M85R3004SE
Valmistaja:   PRESTOLITE ELECTRIC
Valmistajan numero:   M85R3004SE
285,58 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Startti PRESTOLITE ELECTRIC M85R3001SE
Valmistaja:   PRESTOLITE ELECTRIC
Valmistajan numero:   M85R3001SE
281,66 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Startti PRESTOLITE ELECTRIC M90R3553SE
Valmistaja:   PRESTOLITE ELECTRIC
Valmistajan numero:   M90R3553SE
345,04 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Startti PRESTOLITE ELECTRIC M90R3554SE
Valmistaja:   PRESTOLITE ELECTRIC
Valmistajan numero:   M90R3554SE
324,47 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Startti LETRIKA MS 765
Valmistaja:   LETRIKA
Valmistajan numero:   MS 765
572,72 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Startti LETRIKA MS 775
Valmistaja:   LETRIKA
Valmistajan numero:   MS 775
322,00 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Startti LETRIKA MS 79
Valmistaja:   LETRIKA
Valmistajan numero:   MS 79
320,30 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Startti PRESTOLITE ELECTRIC M93R3104SE
Valmistaja:   PRESTOLITE ELECTRIC
Valmistajan numero:   M93R3104SE
211,16 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Mutta miten viallinen kuorma-auton käynnistin syntyy? Miltä käynnistinkokoonpano näyttää ja miten tämä auton osa toimii? Mitkä oireet viittaavat vialliseen kuorma-auton käynnistimeen? Kannattaako se korjata vai onko järkevämpää vaihtaa koko varaosa? Ja mitä maksaa uusi kuorma-auton käynnistin Mercedekselle, MANille ja muille?

Tässä artikkelissa Motointegratorin autoalan ammattilaiset vastaavat näihin kysymyksiin ja kertovat, miten voit säästää todellista rahaa käynnistinremontissa.

Kuorma-auton käynnistin - rakenne ja toiminta

Kuorma-auton käynnistin on periaatteessa pelkkä sähkömoottori. Lisäksi käynnistin koostuu yksiraiteisesta järjestelmästä, vapaarattaasta sekä hammasrattaasta ja - mallista riippuen - niin sanotusta vasta-akselivaihteesta.

Heti kun käännät virta-avaimen, käynnistät kaksi prosessia. Ensinnäkin käynnistysmoottori kytketään akkuun magneettikytkimen kautta, jolloin se saa virtaa. Sitten käynnistimen hammaspyörä tarttuu moottorin hammasrattaaseen. Sähkömoottori saa käynnistinpyörän liikkeelle ja saa ajoneuvon moottorin käyntiin itsestään rengasvaihteen välityksellä. Dieselmoottorin tapauksessa polttomoottorin on saavutettava noin 50-200 kierrosta minuutissa, jotta se voi toimia itsenäisesti.

Jos painat kaasupoljinta heti käynnistyksen jälkeen, moottori saavuttaa paljon korkeamman kierrosluvun kuin käynnistin pystyy käsittelemään. Käynnistimen suojaamiseksi vaurioilta tässä tilanteessa kuorma-auton käynnistin on varustettu vapaapyörällä. Tämä erottaa hammaspyörän hammaspyörän hammasrattaasta tietyn kierroksen jälkeen.

Tärkeää: Käynnistin vaatii huomattavan paljon virtaa. Käynnistimen tyypistä riippuen kuorma-auto tarvitsee noin 250 ampeeria. Koska käynnistimessä ei ole jäähdytysripoja, käynnistysvaiheessa syntyy erittäin korkeita lämpötiloja. Siksi on tärkeää, että käynnistintä käytetään vain lyhyen aikaa.

Kuorma-auton viallisen käynnistysmoottorin merkit

Käynnistimen käyttöikä on periaatteessa suunniteltu vastaamaan hyötyajoneuvon käyttöikää. Ja: käynnistin hajoaa harvoin päivästä toiseen. Jokainen käynnistin kuluu kuitenkin jatkuvasti. Voit tunnistaa viallisen kuorma-auton käynnistimen seuraavista oireista:

1. Kuorma-auton käynnistysmoottori pyörii / ei kytkeydy

Jos painat virta-avainta tai käynnistyspainiketta ja käynnistin tuntuu, mutta moottori ei käynnisty, kyse voi olla viallisesta käynnistimestä. Tällaisissa tapauksissa sinun on aina tarkistettava ensin akku. Jos tämä virhelähde on suljettu pois, ongelma on todennäköisesti käynnistinmoottorissa. Vian syyt voivat vaihdella: Kuluneesta tai likaisesta hammaspyörästä ja/tai ketjupyörästä aina rikkinäiseen sähkömoottoriin, magneettikytkimeen tai vapaapyörään.

2. Käynnistin "raksuttaa

Jos kuorma-auton käynnistyksen yhteydessä kuuluu selvä naksahtava ääni, mutta moottori ei käynnisty, kuorma-auton käynnistimen magneettikytkin voi olla rikki. Hätäratkaisuksi riittää usein, että yksi henkilö lyö kevyesti käynnistinkoteloa vasaralla tai puukahvalla, kun toinen henkilö käynnistää kuorma-auton. Tämä temppu voi kuitenkin toimia vain kerran. Et voi välttää sen vaihtamista uuteen kuorma-auton käynnistimeen.

3. Kuorma-auto ei käynnisty lainkaan

Käännät virta-avainta ja ... mitään ei tapahdu. Vaikka akku on ladattu täyteen. Vika löytyy usein sähkönsyöttökaapeleista. Syynä siihen, että kuorma-autosi ei käynnisty, on syöpynyt maakaapeli. Anna asiantuntijoiden tarkastaa kuorma-auton sähköjohdot. Tässä tarvitaan paljon taitotietoa. Virtalähteen virheellinen käsittely voi johtaa kalliisiin ja vaarallisiin seurannaisvahinkoihin (esim. kaapelipalo). Vinkki: Toinen syy tähän ongelmaan voi olla myös rikkinäinen sytytyskytkin, joka voidaan pienellä asiantuntemuksella siltailla käynnistimen kohdalta.

Jos voit sulkea kaikki nämä virhelähteet pois, sinun kannattaa ostaa uusi kuorma-auton käynnistin verkosta ja asentaa se.

Vaihda tai korjaa kuorma-auton käynnistin?

Käynnistin on mahdollista korjata, mutta se on hyvin aikaa vievää. Tämän seurauksena työvoimakustannukset ovat vastaavasti korkeat ja kuorma-auton menetetty aika on huomattava. Tässä tapauksessa Motointegratorin moottoriajoneuvoasiantuntijat neuvovat ostamaan uuden - tai vanhojen ajoneuvojen tapauksessa käytetyn - käynnistimen. Kuorma-auton käynnistimen vaihtaminen ei yleensä ole kovin suuri vaiva. Useimmissa ajoneuvomalleissa kuorma-auton käynnistin on helposti saatavilla.

Voit vähentää uuden kuorma-auton käynnistimen hintaa melkoisesti autovaraosien verkkokaupassamme. Tarjoamme korkealaatuisia kuorma-auton käynnistimiä hämmästyttävän edulliseen hintaan.