- Pusty
Ruiskutussuuttimien lisäosat – KUORMA-AUTOT
(löytyi 99 tulosta)
Valitse auto näyttääksesi vastaavia osia kategoriasta Ruiskutussuuttimien lisäosat.
Kaikki valmistajat
- Abarth
- Acura
- Aixam
- Alfa Romeo
- Andoria
- ARO
- Aston Martin
- Audi
- Austin
- Avia
- Bedford
- Bentley
- BMW
- Buick
- Cadillac
- Chery
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Cupra
- Dacia
- Daewoo
- DAF
- Daihatsu
- Dodge
- Elaris
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Ford USA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- LDV
- Lexus
- Lincoln
- Lotus
- MAN
- Maserati
- Maybach
- Mazda
- Mercedes-Benz
- MG
- Mini
Ruiskutussuuttimen lisäosa - tehtävä
Ruiskutussuuttimet sijaitsevat moottoritilan yläosassa sylinterinkannessa. Ne on liitetty suoraan ruiskutuskiskoon. Ruiskutussuuttimia kutsutaan myös injektoreiksi. Jotta ajoneuvosi moottori toimisi tasaisesti myös suurella kuormituksella, on välttämätöntä ruiskuttaa palotilaan optimaalisesti annosteltu bensiini- tai diesel-ilmaseos oikeaan aikaan. Tämän tärkeän tehtävän hoitavat ruiskutussuuttimet. Ne ruiskuttavat polttoaineseoksen palotilaan korkeassa paineessa.
Ruiskutusprosessien erottelu
- Vanhemmissa ajoneuvoissa polttoaineseos ruiskutetaan erilliseen kammioon. Tätä prosessia kutsutaan pyörrekammioruiskutukseksi tai esikammioruiskutukseksi.
- Kun ruiskutuspumppu ruiskuttaa polttoaineen suoraan palotilaan, puhutaan suoraruiskutuksesta. Tätä prosessia käytetään useimmissa ajoneuvoissa. Sille on ominaista, että erillistä palotilaa ei tarvita ja mahdolliset virtaushäviöt vähenevät.
Puristuspaine on korkeampi suoraruiskutuksessa. Tämän seurauksena ruiskutussuuttimiin kohdistuu huomattavasti suurempi rasitus, joka johtuu sen mekaanisesta toiminnasta sekä lämpökuormituksesta ja joskus huomattavista lämpötilaeroista. Siksi sinun kannattaa tilata oikea polttoaineen ruiskutussarja esimerkiksi Fordiin tai Mercedekseen ajoissa verkkokaupastamme. Motointegratorissa hyödyt laajasta valikoimasta laadukkaita varaosia ja lisävarusteita kaikkiin ajoneuvomerkkeihin. Myös edulliset hinnat ja nopeat toimitusajat tekevät sinuun vaikutuksen.
Näin ruiskutussuuttimet on rakennettu
Ruiskutussuuttimet koostuvat pääasiassa pumppuelementistä ja suutinelementistä. Pumppuosa sijaitsee yleensä sylinterin ulkopuolella, kun taas suutinosa työntyy palotilaan. Pumppu sisältää männän, jossa on lisäksi jousi. Kuormituksesta riippuen voidaan näin toteuttaa useita tuhansia pumppausprosesseja minuutissa.
Mitä sinun pitäisi tietää ruiskutussuuttimien kulumisesta?
Ruiskutussuuttimet kestävät yleensä jopa 150 000 kilometriä. Jos suutin on tukkeutunut, koska sen käyttöiän aikana on kertynyt liikaa jäämiä, ruiskutussuuttimen lisäosa on ehdottomasti vaihdettava. Neuvomme sinua mielellämme ja annamme arvokkaita vinkkejä ruiskutussuuttimien vaihtoon.
Muista, että erityisen paljon epäpuhtauksia vapautuu, kun moottori käynnistetään kylmänä. Nokihiukkaset kerrostuvat ja voivat tukkia ruiskutussuuttimet huomattavasti.
Miten tunnistaa vialliset ruiskutussuuttimet:
- Pakokaasusta tulee valkoista tai mustaa savua.
- Moottori ei käy tasaisesti.
- Moottoria käynnistettäessä kuuluu tuntuvia ääniä.
- Bensiinin tai dieselin kulutus kasvaa.
- Moottoria käynnistettäessä ilmenee käynnistysvaikeuksia.
Jos polttokammioon ruiskutetaan liian vähän tai liikaa bensiiniä tai dieseliä viallisen tai tukkeutuneen ruiskutussuuttimen vuoksi, seurauksena voi olla epäpuhdas palaminen. Tämä voi johtaa ongelmiin moottorin käynnistyksessä tai muihin poikkeavuuksiin. Tämän lisäksi likaantuminen voi lyhentää ajoneuvon moottorin käyttöikää. Pahimmassa tapauksessa tämä voi jopa johtaa moottorivaurioon ennemmin tai myöhemmin.
Motointegratorin asiantuntijoiden vinkki: Jos palaminen on heikkoa, voit odottaa ongelmia seuraavassa yleistarkastuksessa. Jos ajoneuvosi päästöarvot ovat riittämättömät, et saa katsastustarraa. Ryhdy varotoimiin ja vaihda ruiskutussuuttimet ajoissa.
Onko ruiskutussuutin viallinen? Näin se selviää:
Mahdollisen vian määrittämiseksi ruiskuttimissa kiinnitä letku vuotavaan öljyputkeen ja aseta vastakkainen pää lasipulloon. Käynnistä ajoneuvon moottori ja katso sitten, miten bensiiniä tai dieseliä vuotaa. Bensiinin pitäisi tulla ulos sykkien. Jos nestettä ei tule ulos tai jos se tulee ulos keskeytymättömänä virtana, sinun on vaihdettava ruiskutussarja.
Kun polttoainesuuttimien lisäosat vaihdetaan, on suositeltavaa puhdistaa EGR-venttiili ja imusarja. Tämä johtuu siitä, että epäpuhtaan palamisen yhteydessä myös sinne voi muodostua saostumia. Myös diesel- tai bensiinisuodatin on suositeltavaa vaihtaa tämän prosessin yhteydessä. Tämän jälkeen ajoneuvosi polttoainejärjestelmä on kuin uusi. Korjaus- tai huoltotöitä ei siis enää tarvitse tehdä näillä alueilla.
Tilaa polttoaineen ruiskutussuuttimien lisäosat verkosta
Tutustu valikoimaamme kuuluvien tuotemerkkien laajaan valikoimaan. Meillä on EGR-venttiilejä muun muassa seuraavilta valmistajilta: BOSCH DIESEL, ELRING, ENGITECH, FEBI BILSTEIN ja LUCAS. Tilaa meiltä edullisia ja laadukkaita autonosia. Tilauksesi on perillä noin 2-4 päivässä. Korkea asiakastyytyväisyys puhuu puolestaan. Jos et ole aivan varma, mikä polttoaineen ruiskusarja sopii parhaiten autoosi, anna ystävällisen asiakaspalvelumme neuvoa sinua yksilöllisesti. Yhdessä löydämme varmasti optimaalisen ratkaisun ajoneuvoosi.