-3% tuulilasinpyyhkimistä

Ruiskutussuuttimet – VW

(löytyi 195 tulosta)

Varaosat LEMFÖRDER
Sijoituskriteerit
Ruiskutussuutin BOSCH 0 986 435 241
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 986 435 241
260,81 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Injektori MEAT & DORIA 74299R
Valmistaja:   MEAT & DORIA
Valmistajan numero:   74299R
284,19 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin BOSCH 0 986 435 412
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 986 435 412
345,07 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutusventtiili VALEO 348259
Valmistaja:   VALEO
Valmistajan numero:   348259
71,03 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutusuuttimen istukka WUZETEM PL363PRD
Valmistaja:   WUZETEM
Valmistajan numero:   PL363PRD
45,96 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutusventtiili VALEO 348235
Valmistaja:   VALEO
Valmistajan numero:   348235
91,20 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutusventtiili VALEO 348225
Valmistaja:   VALEO
Valmistajan numero:   348225
45,15 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutusventtiili VALEO 348227
Valmistaja:   VALEO
Valmistajan numero:   348227
43,16 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutusventtiili MAGNETI MARELLI 805000000023
Valmistaja:   MAGNETI MARELLI
Valmistajan numero:   805000000023
63,84 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutusventtiili MAGNETI MARELLI 805000000037
Valmistaja:   MAGNETI MARELLI
Valmistajan numero:   805000000037
42,39 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin DELPHI 28573552-12B1
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   28573552-12B1
46,98 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutusuuttimen istukka WUZETEM PDLLA163P2291
Valmistaja:   WUZETEM
Valmistajan numero:   PDLLA163P2291
47,12 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Injektorin istuimet WUZETEM PL488PRD
Valmistaja:   WUZETEM
Valmistajan numero:   PL488PRD
47,26 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin DELPHI 28565330
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   28565330
244,61 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin DAXTONE DTX1141R
Valmistaja:   DAXTONE
Valmistajan numero:   DTX1141R
209,64 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Mihin ruiskutussuuttimia käytetään?

Ruiskutussuuttimien tehtävänä on varmistaa, että moottoriin ruiskutetaan aina oikea määrä polttoainetta käyttötilasta riippumatta. Oikea määrä jaetaan moottorin kullekin sylinterille. Samalla polttoaine sumutetaan. Näin varmistetaan, että se voidaan polttaa palotilassa optimaalisesti. Jotta tämä olisi mahdollista, ruiskutussuuttimien on moottorista riippuen säilytettävä tietyn etäisyyden lisäksi myös ihanteellinen ruiskutuskulma.

Suuttimet toimivat sähkömagneettisesti. Elektroniset impulssit ruiskutussuuttimien avaamista ja sulkemista varten lasketaan ja niitä ohjataan ohjausyksiköllä. Ruiskutussuuttimissa on erityinen rakenne. Ruiskutussuutin koostuu venttiilirungosta. Siinä on magneettikäämi ja niin sanotun suuttimen neulan ohjain. Tässä suutinneulassa on magneettinen ankkuri. Kun ohjausyksikkö kytkee magneettikäämiin jännitteen, suutinnaula voi nousta venttiilissä olevasta paikastaan. Tämä prosessi vapauttaa tarkkuusporan. Jos jännitettä ei enää ole, tämä reikä sulkeutuu uudelleen.

Kun ruiskutussuuttimet ovat auki, virtausnopeus, joka kulkee tarkkuusreiän läpi, on tarkasti määritelty. Tätä varten ohjausyksikkö laskee tämän polttoainemäärän. Samalla ohjausyksikkö laskee, kuinka kauan ruiskutussuuttimen on oltava auki. Näin varmistetaan, että ruiskutussuuttimien läpi ruiskutetaan aina täsmälleen tarvittava polttoainemäärä. Ruiskutussuuttimen rakenne, mukaan lukien venttiilin istukka ja tarkkuusporaus, takaa optimaalisen polttoaineen sumuttumisen.

Missä ruiskutussuutin sijaitsee ajoneuvossa?

Ruiskutussuutin sijaitsee aina ajoneuvon moottorissa. Jokaisella yksittäisellä sylinterillä on oma ruiskutussuutin. Ruiskutussuuttimet tekevät työnsä joko imukanavassa tai suoraan sylinterin palotilassa. Tässä yhteydessä puhutaan myös imusarjan ruiskutuksesta tai suoraruiskutuksesta. Nykyaikaisissa moottoreissa on kuitenkin myös imusarjan ruiskutuksen ja suoraruiskutuksen yhdistelmiä.

Diesel- ja bensiinimoottoreiden ruiskutussuuttimet

Jokaisessa ajoneuvossa on polttoaineen ruiskutuslaite. Moottorin jokaisella yksittäisellä sylinterillä on pääsääntöisesti oma ruiskutussuutin. Tämä suorittaa moottorissa tehtävän, jota voidaan verrata vesihanaan. Bensiinimoottorin tapauksessa sitä kutsutaan myös ruiskutusventtiiliksi, kun taas dieselmoottorin tapauksessa sitä kutsutaan injektoriksi.

Suuttimien tyypit

On erotettava toisistaan erityyppiset ruiskutussuuttimet

  • Rei'itetty suutin: Rei'itettyä suutinta käytetään vain moottoreissa, joissa on suoraruiskutus. Tähän tarkoitukseen on olemassa istukkareikä- ja umpireikäsuuttimia.
  • Pumppusuutin: Tässä suuttimessa ruiskutussuutin ja yksimäntäinen pumppu on yhdistetty. Tämä minimoi polttoaineen paineletkujen kautta koko järjestelmään kohdistuvat häiriöt.
  • Kääntösuutin: Tätä ruiskutussuutintyyppiä käytetään yleensä moottoreissa, joissa on esikammio tai pyörrekammio. Tappi sulkee ruiskutusaukon, kun ruiskutussuutin suljetaan.

Tarkista ja vaihda ruiskutussuuttimet

Ruiskutussuuttimet ovat kaikkein haavoittuvimpia komponentteja. Periaatteessa voidaan sanoa, että mitä tarkempi ruiskutussuuttimen tekniikka on, sitä alttiimpi se on. Ruiskutussuuttimen reiät ovat erittäin pieniä ja voivat sulkeutua nopeasti. Tämä voi johtua esimerkiksi huonosti suodatetusta polttoaineesta. Muita syitä ruiskutussuuttimien vikaantumiseen tai rajoitettuun toimintaan voivat olla seuraavat:

  • ruiskutussuuttimessa oleva suodatinseula on tukkeutunut saastuneesta polttoaineesta;
  • ohjausyksikköön johtava kaapeli on katkennut;
  • ulostuloaukko on tukossa;
  • neulaventtiili ei voi sulkeutua kunnolla, koska pienimmätkin epäpuhtaudet tukkivat sen;
  • käämissä on oikosulku.

Viallinen ruiskutussuutin on vaihdettava varaosaan mahdollisimman pian. Esimerkiksi palamatonta polttoainetta voi joutua joko hiukkassuodattimiin tai katalysaattoriin. Tämän seurauksena nämä voivat vaurioitua. Ruiskutussuuttimien vaihtoa varten kannattaa pääsääntöisesti käydä korjaamolla. Jos sinulla on vanhempi ajoneuvo, voit kokeilla ensin ruiskutussuuttimien puhdistamista. Käytä tähän ajoneuvon valmistajan erityisesti suosittelemaa ruiskutussuuttimien puhdistusainetta.

Suositut polttoainesuuttimien valmistajat

Ruiskutussuuttimet ovat erittäin herkkiä komponentteja, ja ne on vaihdettava hyvin usein varaosiin. Tästä syystä myös polttoainesuuttimien valmistajia on monia suosittuja. Näitä ovat mm:

  • BOSCH
  • VDO
  • MAGNETI MARELLI
  • DELPHI
  • DENSO
  • DIESEL REMAN
  • WUZETEM

Osta polttoainesuuttimia Motointegratorin verkkokaupasta

Tarvitsetko ajoneuvoosi uuden ruiskutussuuttimen? Silloin Motointegrator on oikea paikka sinulle. Meiltä saat paitsi edulliset hinnat myös tarvitsemiesi varaosien salamannopean toimituksen. Tarjoamme myös ilmaisen palautuslähetyksen. Toimitus tapahtuu sinulle 2-4 arkipäivän kuluessa. Asiantunteva asiakaspalvelumme on aina valmiina vastaamaan kaikkiin ruiskutussuuttimia koskeviin kysymyksiisi.