Joulukausi 2024

Ruiskutussuuttimet – Mercedes-Benz

(löytyi 98 tulosta)

Sijoituskriteerit
Suuttimen kärki ENGITECH ENT250961
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT250961
10,46 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin WUZETEM PDSLA154P1320
Valmistaja:   WUZETEM
Valmistajan numero:   PDSLA154P1320
46,74 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, ruiskutussuutin WUZETEM PDPL381PRD
Valmistaja:   WUZETEM
Valmistajan numero:   PDPL381PRD
36,48 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin BOSCH 0 986 435 053
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 986 435 053
242,75 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Suuttimet, common rail DAXTONE DTX1062R
Valmistaja:   DAXTONE
Valmistajan numero:   DTX1062R
148,57 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Common rail -ruiskutuslaite BOSCH 0 445 115 065
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 445 115 065
380,39 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin BOSCH 0 986 435 107
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 986 435 107
266,76 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Suuttimen kärki ENGITECH ENT250630
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT250630
29,74 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Suuttimen kärki ENGITECH ENT250986
Suuttimen kärki ENGITECH ENT250986
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT250986
34,43 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin, bensiini BOSCH 0 437 502 054
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 437 502 054
52,72 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Suuttimet, common rail DAXTONE DTX1050R
Valmistaja:   DAXTONE
Valmistajan numero:   DTX1050R
152,78 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin, rakosuutin BOSCH 0 433 175 314
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 433 175 314
41,09 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin, suuttimen pidike BOSCH 0 434 250 120
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 434 250 120
10,32 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin, rakosuutin BOSCH 0 433 175 298 DSLA154P1034
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 433 175 298
43,93 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin, rakosuutin BOSCH 0 433 175 342 DSLA 156 P 1155+
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 433 175 342
32,83 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Mihin ruiskutussuuttimia käytetään?

Ruiskutussuuttimien tehtävänä on varmistaa, että moottoriin ruiskutetaan aina oikea määrä polttoainetta käyttötilasta riippumatta. Oikea määrä jaetaan moottorin kullekin sylinterille. Samalla polttoaine sumutetaan. Näin varmistetaan, että se voidaan polttaa palotilassa optimaalisesti. Jotta tämä olisi mahdollista, ruiskutussuuttimien on moottorista riippuen säilytettävä tietyn etäisyyden lisäksi myös ihanteellinen ruiskutuskulma.

Suuttimet toimivat sähkömagneettisesti. Elektroniset impulssit ruiskutussuuttimien avaamista ja sulkemista varten lasketaan ja niitä ohjataan ohjausyksiköllä. Ruiskutussuuttimissa on erityinen rakenne. Ruiskutussuutin koostuu venttiilirungosta. Siinä on magneettikäämi ja niin sanotun suuttimen neulan ohjain. Tässä suutinneulassa on magneettinen ankkuri. Kun ohjausyksikkö kytkee magneettikäämiin jännitteen, suutinnaula voi nousta venttiilissä olevasta paikastaan. Tämä prosessi vapauttaa tarkkuusporan. Jos jännitettä ei enää ole, tämä reikä sulkeutuu uudelleen.

Kun ruiskutussuuttimet ovat auki, virtausnopeus, joka kulkee tarkkuusreiän läpi, on tarkasti määritelty. Tätä varten ohjausyksikkö laskee tämän polttoainemäärän. Samalla ohjausyksikkö laskee, kuinka kauan ruiskutussuuttimen on oltava auki. Näin varmistetaan, että ruiskutussuuttimien läpi ruiskutetaan aina täsmälleen tarvittava polttoainemäärä. Ruiskutussuuttimen rakenne, mukaan lukien venttiilin istukka ja tarkkuusporaus, takaa optimaalisen polttoaineen sumuttumisen.

Missä ruiskutussuutin sijaitsee ajoneuvossa?

Ruiskutussuutin sijaitsee aina ajoneuvon moottorissa. Jokaisella yksittäisellä sylinterillä on oma ruiskutussuutin. Ruiskutussuuttimet tekevät työnsä joko imukanavassa tai suoraan sylinterin palotilassa. Tässä yhteydessä puhutaan myös imusarjan ruiskutuksesta tai suoraruiskutuksesta. Nykyaikaisissa moottoreissa on kuitenkin myös imusarjan ruiskutuksen ja suoraruiskutuksen yhdistelmiä.

Diesel- ja bensiinimoottoreiden ruiskutussuuttimet

Jokaisessa ajoneuvossa on polttoaineen ruiskutuslaite. Moottorin jokaisella yksittäisellä sylinterillä on pääsääntöisesti oma ruiskutussuutin. Tämä suorittaa moottorissa tehtävän, jota voidaan verrata vesihanaan. Bensiinimoottorin tapauksessa sitä kutsutaan myös ruiskutusventtiiliksi, kun taas dieselmoottorin tapauksessa sitä kutsutaan injektoriksi.

Suuttimien tyypit

On erotettava toisistaan erityyppiset ruiskutussuuttimet

  • Rei'itetty suutin: Rei'itettyä suutinta käytetään vain moottoreissa, joissa on suoraruiskutus. Tähän tarkoitukseen on olemassa istukkareikä- ja umpireikäsuuttimia.
  • Pumppusuutin: Tässä suuttimessa ruiskutussuutin ja yksimäntäinen pumppu on yhdistetty. Tämä minimoi polttoaineen paineletkujen kautta koko järjestelmään kohdistuvat häiriöt.
  • Kääntösuutin: Tätä ruiskutussuutintyyppiä käytetään yleensä moottoreissa, joissa on esikammio tai pyörrekammio. Tappi sulkee ruiskutusaukon, kun ruiskutussuutin suljetaan.

Tarkista ja vaihda ruiskutussuuttimet

Ruiskutussuuttimet ovat kaikkein haavoittuvimpia komponentteja. Periaatteessa voidaan sanoa, että mitä tarkempi ruiskutussuuttimen tekniikka on, sitä alttiimpi se on. Ruiskutussuuttimen reiät ovat erittäin pieniä ja voivat sulkeutua nopeasti. Tämä voi johtua esimerkiksi huonosti suodatetusta polttoaineesta. Muita syitä ruiskutussuuttimien vikaantumiseen tai rajoitettuun toimintaan voivat olla seuraavat:

  • ruiskutussuuttimessa oleva suodatinseula on tukkeutunut saastuneesta polttoaineesta;
  • ohjausyksikköön johtava kaapeli on katkennut;
  • ulostuloaukko on tukossa;
  • neulaventtiili ei voi sulkeutua kunnolla, koska pienimmätkin epäpuhtaudet tukkivat sen;
  • käämissä on oikosulku.

Viallinen ruiskutussuutin on vaihdettava varaosaan mahdollisimman pian. Esimerkiksi palamatonta polttoainetta voi joutua joko hiukkassuodattimiin tai katalysaattoriin. Tämän seurauksena nämä voivat vaurioitua. Ruiskutussuuttimien vaihtoa varten kannattaa pääsääntöisesti käydä korjaamolla. Jos sinulla on vanhempi ajoneuvo, voit kokeilla ensin ruiskutussuuttimien puhdistamista. Käytä tähän ajoneuvon valmistajan erityisesti suosittelemaa ruiskutussuuttimien puhdistusainetta.

Suositut polttoainesuuttimien valmistajat

Ruiskutussuuttimet ovat erittäin herkkiä komponentteja, ja ne on vaihdettava hyvin usein varaosiin. Tästä syystä myös polttoainesuuttimien valmistajia on monia suosittuja. Näitä ovat mm:

  • BOSCH
  • VDO
  • MAGNETI MARELLI
  • DELPHI
  • DENSO
  • DIESEL REMAN
  • WUZETEM

Osta polttoainesuuttimia Motointegratorin verkkokaupasta

Tarvitsetko ajoneuvoosi uuden ruiskutussuuttimen? Silloin Motointegrator on oikea paikka sinulle. Meiltä saat paitsi edulliset hinnat myös tarvitsemiesi varaosien salamannopean toimituksen. Tarjoamme myös ilmaisen palautuslähetyksen. Toimitus tapahtuu sinulle 2-4 arkipäivän kuluessa. Asiantunteva asiakaspalvelumme on aina valmiina vastaamaan kaikkiin ruiskutussuuttimia koskeviin kysymyksiisi.