-3% jousituksesta

Ruiskutussuuttimet – Iveco

(löytyi 40 tulosta)

Varaosat VALEO
Sijoituskriteerit
Ruiskutussuutin, suuttimen pidike BOSCH 0 434 250 063 DN0SD193
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 434 250 063
14,22 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutusuuttimen istukka ENGITECH ENT250636
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT250636
36,66 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin, rakosuutin BOSCH 0 433 175 203
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 433 175 203
43,61 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Injektori CR sähkömagneettinen DAXTONE DTX2018R
Injektori CR sähkömagneettinen DAXTONE DTX2018R
Valmistaja:   DAXTONE
Valmistajan numero:   DTX2018R
297,36 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin CR sähkömagneettinen DAXTONE DTX1052R
Valmistaja:   DAXTONE
Valmistajan numero:   DTX1052R
155,60 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin MEAT & DORIA 75112219
Valmistaja:   MEAT & DORIA
Valmistajan numero:   75112219
85,95 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin DENSO 093400-1310
Valmistaja:   DENSO
Valmistajan numero:   093400-1310
20,44 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin DAXTONE DTX1139R
Valmistaja:   DAXTONE
Valmistajan numero:   DTX1139R
213,02 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin BOSCH 0 986 435 227
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 986 435 227
232,99 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin BOSCH 0 986 435 501
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 986 435 501
327,22 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin CR sähkömagneettinen DAXTONE DTX2003R
Valmistaja:   DAXTONE
Valmistajan numero:   DTX2003R
203,39 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuuttimen kärki CR ENGITECH ENT250699
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT250699
33,49 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin ENGITECH ENT250663
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT250663
27,98 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
CR-suuttimen kärki MOTORPAL MODLLA139P2229
Valmistaja:   MOTORPAL
Valmistajan numero:   MODLLA139P2229
40,50 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutusventtiili DAXTONE DTX1776R
Ruiskutusventtiili DAXTONE DTX1776R
Valmistaja:   DAXTONE
Valmistajan numero:   DTX1776R
192,27 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Mihin ruiskutussuuttimia käytetään?

Ruiskutussuuttimien tehtävänä on varmistaa, että moottoriin ruiskutetaan aina oikea määrä polttoainetta käyttötilasta riippumatta. Oikea määrä jaetaan moottorin kullekin sylinterille. Samalla polttoaine sumutetaan. Näin varmistetaan, että se voidaan polttaa palotilassa optimaalisesti. Jotta tämä olisi mahdollista, ruiskutussuuttimien on moottorista riippuen säilytettävä tietyn etäisyyden lisäksi myös ihanteellinen ruiskutuskulma.

Suuttimet toimivat sähkömagneettisesti. Elektroniset impulssit ruiskutussuuttimien avaamista ja sulkemista varten lasketaan ja niitä ohjataan ohjausyksiköllä. Ruiskutussuuttimissa on erityinen rakenne. Ruiskutussuutin koostuu venttiilirungosta. Siinä on magneettikäämi ja niin sanotun suuttimen neulan ohjain. Tässä suutinneulassa on magneettinen ankkuri. Kun ohjausyksikkö kytkee magneettikäämiin jännitteen, suutinnaula voi nousta venttiilissä olevasta paikastaan. Tämä prosessi vapauttaa tarkkuusporan. Jos jännitettä ei enää ole, tämä reikä sulkeutuu uudelleen.

Kun ruiskutussuuttimet ovat auki, virtausnopeus, joka kulkee tarkkuusreiän läpi, on tarkasti määritelty. Tätä varten ohjausyksikkö laskee tämän polttoainemäärän. Samalla ohjausyksikkö laskee, kuinka kauan ruiskutussuuttimen on oltava auki. Näin varmistetaan, että ruiskutussuuttimien läpi ruiskutetaan aina täsmälleen tarvittava polttoainemäärä. Ruiskutussuuttimen rakenne, mukaan lukien venttiilin istukka ja tarkkuusporaus, takaa optimaalisen polttoaineen sumuttumisen.

Missä ruiskutussuutin sijaitsee ajoneuvossa?

Ruiskutussuutin sijaitsee aina ajoneuvon moottorissa. Jokaisella yksittäisellä sylinterillä on oma ruiskutussuutin. Ruiskutussuuttimet tekevät työnsä joko imukanavassa tai suoraan sylinterin palotilassa. Tässä yhteydessä puhutaan myös imusarjan ruiskutuksesta tai suoraruiskutuksesta. Nykyaikaisissa moottoreissa on kuitenkin myös imusarjan ruiskutuksen ja suoraruiskutuksen yhdistelmiä.

Diesel- ja bensiinimoottoreiden ruiskutussuuttimet

Jokaisessa ajoneuvossa on polttoaineen ruiskutuslaite. Moottorin jokaisella yksittäisellä sylinterillä on pääsääntöisesti oma ruiskutussuutin. Tämä suorittaa moottorissa tehtävän, jota voidaan verrata vesihanaan. Bensiinimoottorin tapauksessa sitä kutsutaan myös ruiskutusventtiiliksi, kun taas dieselmoottorin tapauksessa sitä kutsutaan injektoriksi.

Suuttimien tyypit

On erotettava toisistaan erityyppiset ruiskutussuuttimet

  • Rei'itetty suutin: Rei'itettyä suutinta käytetään vain moottoreissa, joissa on suoraruiskutus. Tähän tarkoitukseen on olemassa istukkareikä- ja umpireikäsuuttimia.
  • Pumppusuutin: Tässä suuttimessa ruiskutussuutin ja yksimäntäinen pumppu on yhdistetty. Tämä minimoi polttoaineen paineletkujen kautta koko järjestelmään kohdistuvat häiriöt.
  • Kääntösuutin: Tätä ruiskutussuutintyyppiä käytetään yleensä moottoreissa, joissa on esikammio tai pyörrekammio. Tappi sulkee ruiskutusaukon, kun ruiskutussuutin suljetaan.

Tarkista ja vaihda ruiskutussuuttimet

Ruiskutussuuttimet ovat kaikkein haavoittuvimpia komponentteja. Periaatteessa voidaan sanoa, että mitä tarkempi ruiskutussuuttimen tekniikka on, sitä alttiimpi se on. Ruiskutussuuttimen reiät ovat erittäin pieniä ja voivat sulkeutua nopeasti. Tämä voi johtua esimerkiksi huonosti suodatetusta polttoaineesta. Muita syitä ruiskutussuuttimien vikaantumiseen tai rajoitettuun toimintaan voivat olla seuraavat:

  • ruiskutussuuttimessa oleva suodatinseula on tukkeutunut saastuneesta polttoaineesta;
  • ohjausyksikköön johtava kaapeli on katkennut;
  • ulostuloaukko on tukossa;
  • neulaventtiili ei voi sulkeutua kunnolla, koska pienimmätkin epäpuhtaudet tukkivat sen;
  • käämissä on oikosulku.

Viallinen ruiskutussuutin on vaihdettava varaosaan mahdollisimman pian. Esimerkiksi palamatonta polttoainetta voi joutua joko hiukkassuodattimiin tai katalysaattoriin. Tämän seurauksena nämä voivat vaurioitua. Ruiskutussuuttimien vaihtoa varten kannattaa pääsääntöisesti käydä korjaamolla. Jos sinulla on vanhempi ajoneuvo, voit kokeilla ensin ruiskutussuuttimien puhdistamista. Käytä tähän ajoneuvon valmistajan erityisesti suosittelemaa ruiskutussuuttimien puhdistusainetta.

Suositut polttoainesuuttimien valmistajat

Ruiskutussuuttimet ovat erittäin herkkiä komponentteja, ja ne on vaihdettava hyvin usein varaosiin. Tästä syystä myös polttoainesuuttimien valmistajia on monia suosittuja. Näitä ovat mm:

  • BOSCH
  • VDO
  • MAGNETI MARELLI
  • DELPHI
  • DENSO
  • DIESEL REMAN
  • WUZETEM

Osta polttoainesuuttimia Motointegratorin verkkokaupasta

Tarvitsetko ajoneuvoosi uuden ruiskutussuuttimen? Silloin Motointegrator on oikea paikka sinulle. Meiltä saat paitsi edulliset hinnat myös tarvitsemiesi varaosien salamannopean toimituksen. Tarjoamme myös ilmaisen palautuslähetyksen. Toimitus tapahtuu sinulle 2-4 arkipäivän kuluessa. Asiantunteva asiakaspalvelumme on aina valmiina vastaamaan kaikkiin ruiskutussuuttimia koskeviin kysymyksiisi.