-3% vaimennuksesta ja jousituksesta

Ruiskutussuuttimet – Hyundai – KUORMA-AUTOT

(löytyi 64 tulosta)

Sijoituskriteerit
Ruiskutusuuttimen istukka ENGITECH ENT250901
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT250901
34,46 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin WUZETEM PL340PRD
Valmistaja:   WUZETEM
Valmistajan numero:   PL340PRD
42,65 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin, Common Rail, sähkömagneettinen BOSCH 0 445 110 257
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 445 110 257
266,26 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin, Common Rail, sähkömagneettinen BOSCH 0 445 110 279
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 445 110 279
250,00 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin BOSCH 0 433 171 982
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 433 171 982
49,83 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin, suutin BOSCH 0 433 171 931
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 433 171 931
39,55 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin BOSCH 0 445 110 410
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 445 110 410
208,04 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin, Common Rail, sähkömagneettinen BOSCH 0 445 110 274
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 445 110 274
249,39 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin ENGITECH ENT250666
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT250666
30,64 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
CR Injector electromag. DELPHI DELR03701D
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   R03701D
226,47 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
CR Injector electromag. DELPHI DEL28229873
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   28229873
242,88 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutusuuttimen istukka MOTORPAL MODLLA156P1114
Valmistaja:   MOTORPAL
Valmistajan numero:   MODLLA156P1114
38,50 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin BOSCH 0 280 157 175
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 280 157 175
30,30 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuuttimen kärki BOSCH 0 433 172 065
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 433 172 065
42,76 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruiskutussuutin MOTORPAL MODLLA156P1368
Valmistaja:   MOTORPAL
Valmistajan numero:   MODLLA156P1368
29,42 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Mihin ruiskutussuuttimia käytetään?

Ruiskutussuuttimien tehtävänä on varmistaa, että moottoriin ruiskutetaan aina oikea määrä polttoainetta käyttötilasta riippumatta. Oikea määrä jaetaan moottorin kullekin sylinterille. Samalla polttoaine sumutetaan. Näin varmistetaan, että se voidaan polttaa palotilassa optimaalisesti. Jotta tämä olisi mahdollista, ruiskutussuuttimien on moottorista riippuen säilytettävä tietyn etäisyyden lisäksi myös ihanteellinen ruiskutuskulma.

Suuttimet toimivat sähkömagneettisesti. Elektroniset impulssit ruiskutussuuttimien avaamista ja sulkemista varten lasketaan ja niitä ohjataan ohjausyksiköllä. Ruiskutussuuttimissa on erityinen rakenne. Ruiskutussuutin koostuu venttiilirungosta. Siinä on magneettikäämi ja niin sanotun suuttimen neulan ohjain. Tässä suutinneulassa on magneettinen ankkuri. Kun ohjausyksikkö kytkee magneettikäämiin jännitteen, suutinnaula voi nousta venttiilissä olevasta paikastaan. Tämä prosessi vapauttaa tarkkuusporan. Jos jännitettä ei enää ole, tämä reikä sulkeutuu uudelleen.

Kun ruiskutussuuttimet ovat auki, virtausnopeus, joka kulkee tarkkuusreiän läpi, on tarkasti määritelty. Tätä varten ohjausyksikkö laskee tämän polttoainemäärän. Samalla ohjausyksikkö laskee, kuinka kauan ruiskutussuuttimen on oltava auki. Näin varmistetaan, että ruiskutussuuttimien läpi ruiskutetaan aina täsmälleen tarvittava polttoainemäärä. Ruiskutussuuttimen rakenne, mukaan lukien venttiilin istukka ja tarkkuusporaus, takaa optimaalisen polttoaineen sumuttumisen.

Missä ruiskutussuutin sijaitsee ajoneuvossa?

Ruiskutussuutin sijaitsee aina ajoneuvon moottorissa. Jokaisella yksittäisellä sylinterillä on oma ruiskutussuutin. Ruiskutussuuttimet tekevät työnsä joko imukanavassa tai suoraan sylinterin palotilassa. Tässä yhteydessä puhutaan myös imusarjan ruiskutuksesta tai suoraruiskutuksesta. Nykyaikaisissa moottoreissa on kuitenkin myös imusarjan ruiskutuksen ja suoraruiskutuksen yhdistelmiä.

Diesel- ja bensiinimoottoreiden ruiskutussuuttimet

Jokaisessa ajoneuvossa on polttoaineen ruiskutuslaite. Moottorin jokaisella yksittäisellä sylinterillä on pääsääntöisesti oma ruiskutussuutin. Tämä suorittaa moottorissa tehtävän, jota voidaan verrata vesihanaan. Bensiinimoottorin tapauksessa sitä kutsutaan myös ruiskutusventtiiliksi, kun taas dieselmoottorin tapauksessa sitä kutsutaan injektoriksi.

Suuttimien tyypit

On erotettava toisistaan erityyppiset ruiskutussuuttimet

  • Rei'itetty suutin: Rei'itettyä suutinta käytetään vain moottoreissa, joissa on suoraruiskutus. Tähän tarkoitukseen on olemassa istukkareikä- ja umpireikäsuuttimia.
  • Pumppusuutin: Tässä suuttimessa ruiskutussuutin ja yksimäntäinen pumppu on yhdistetty. Tämä minimoi polttoaineen paineletkujen kautta koko järjestelmään kohdistuvat häiriöt.
  • Kääntösuutin: Tätä ruiskutussuutintyyppiä käytetään yleensä moottoreissa, joissa on esikammio tai pyörrekammio. Tappi sulkee ruiskutusaukon, kun ruiskutussuutin suljetaan.

Tarkista ja vaihda ruiskutussuuttimet

Ruiskutussuuttimet ovat kaikkein haavoittuvimpia komponentteja. Periaatteessa voidaan sanoa, että mitä tarkempi ruiskutussuuttimen tekniikka on, sitä alttiimpi se on. Ruiskutussuuttimen reiät ovat erittäin pieniä ja voivat sulkeutua nopeasti. Tämä voi johtua esimerkiksi huonosti suodatetusta polttoaineesta. Muita syitä ruiskutussuuttimien vikaantumiseen tai rajoitettuun toimintaan voivat olla seuraavat:

  • ruiskutussuuttimessa oleva suodatinseula on tukkeutunut saastuneesta polttoaineesta;
  • ohjausyksikköön johtava kaapeli on katkennut;
  • ulostuloaukko on tukossa;
  • neulaventtiili ei voi sulkeutua kunnolla, koska pienimmätkin epäpuhtaudet tukkivat sen;
  • käämissä on oikosulku.

Viallinen ruiskutussuutin on vaihdettava varaosaan mahdollisimman pian. Esimerkiksi palamatonta polttoainetta voi joutua joko hiukkassuodattimiin tai katalysaattoriin. Tämän seurauksena nämä voivat vaurioitua. Ruiskutussuuttimien vaihtoa varten kannattaa pääsääntöisesti käydä korjaamolla. Jos sinulla on vanhempi ajoneuvo, voit kokeilla ensin ruiskutussuuttimien puhdistamista. Käytä tähän ajoneuvon valmistajan erityisesti suosittelemaa ruiskutussuuttimien puhdistusainetta.

Suositut polttoainesuuttimien valmistajat

Ruiskutussuuttimet ovat erittäin herkkiä komponentteja, ja ne on vaihdettava hyvin usein varaosiin. Tästä syystä myös polttoainesuuttimien valmistajia on monia suosittuja. Näitä ovat mm:

  • BOSCH
  • VDO
  • MAGNETI MARELLI
  • DELPHI
  • DENSO
  • DIESEL REMAN
  • WUZETEM

Osta polttoainesuuttimia Motointegratorin verkkokaupasta

Tarvitsetko ajoneuvoosi uuden ruiskutussuuttimen? Silloin Motointegrator on oikea paikka sinulle. Meiltä saat paitsi edulliset hinnat myös tarvitsemiesi varaosien salamannopean toimituksen. Tarjoamme myös ilmaisen palautuslähetyksen. Toimitus tapahtuu sinulle 2-4 arkipäivän kuluessa. Asiantunteva asiakaspalvelumme on aina valmiina vastaamaan kaikkiin ruiskutussuuttimia koskeviin kysymyksiisi.