-4% autojen varaosista

Ruiskutussuuttimet – KUORMA-AUTOT

(löytyi 364 tulosta)

Kaikki tulokset kategorialle Ruiskutussuuttimet.
Emme löytäneet mitään tuloksia ajoneuvolle Tata

Ruiskutussuuttimien tehtävänä on varmistaa, että jokainen moottori saa ihanteellisen ja oikean annoksen polttoainetta ennen jokaista palamistahtia. Ruiskutussuuttimia käytetään myös dieselmoottoreissa. Tällöin niistä käytetään kuitenkin yleensä nimitystä injektorit. Riippumatta siitä, käytetäänkö niitä dieselmoottoreissa vai bensiinimoottoreissa, ruiskutussuuttimia pidetään hyvin usein tarvittavana varaosana.

Varaosat VALEO
Sijoituskriteerit
Suutinpidike BOSCH 0 432 193 558
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 432 193 558
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Ruiskutussuuttimen lisäosa VDO A2C59513998
Valmistaja:   VDO
Valmistajan numero:   A2C59513998
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Ruiskutussuutin VDO A2C59511316
Valmistaja:   VDO
Valmistajan numero:   A2C59511316
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Ruiskutussuuttimen kärki CR 7DIESEL 7D 739692
Valmistaja:   7DIESEL
Valmistajan numero:   7D 739692
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Suutinpidike DAXTONE DTX1112
Valmistaja:   DAXTONE
Valmistajan numero:   DTX1112
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Ruiskutussuuttimen lisäosa WUZETEM PDSLA156P736
Valmistaja:   WUZETEM
Valmistajan numero:   PDSLA156P736
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Ruiskutussuuttimen kärki CR 7DIESEL 7D 7384991
Valmistaja:   7DIESEL
Valmistajan numero:   7D 7384991
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Ruiskutussuuttimen kärki CR 7DIESEL 7D 73870
Valmistaja:   7DIESEL
Valmistajan numero:   7D 73870
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Ruiskutussuuttimen kärki CR 7DIESEL 7D 739703
Valmistaja:   7DIESEL
Valmistajan numero:   7D 739703
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Ruiskutussuuttimen kärki CR 7DIESEL 7D 73968
Valmistaja:   7DIESEL
Valmistajan numero:   7D 73968
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Pumppusuuttimen pää WUZETEM PDSLA152PV0203
Valmistaja:   WUZETEM
Valmistajan numero:   PDSLA152PV0203
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Suutinpidike DAXTONE DTX1092R
Valmistaja:   DAXTONE
Valmistajan numero:   DTX1092R
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Pumppu-suutinyksikkö WUZETEM PDSLA150P1043+160
Valmistaja:   WUZETEM
Valmistajan numero:   PDSLA150P1043+160
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Ruiskutussuuttimen kärki CR ENGITECH ENT250906
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT250906
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Ruiskutussuutin DAXTONE DTX1153R
Valmistaja:   DAXTONE
Valmistajan numero:   DTX1153R
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Mihin ruiskutussuuttimia käytetään?

Ruiskutussuuttimien tehtävänä on varmistaa, että moottoriin ruiskutetaan aina oikea määrä polttoainetta käyttötilasta riippumatta. Oikea määrä jaetaan moottorin kullekin sylinterille. Samalla polttoaine sumutetaan. Näin varmistetaan, että se voidaan polttaa palotilassa optimaalisesti. Jotta tämä olisi mahdollista, ruiskutussuuttimien on moottorista riippuen säilytettävä tietyn etäisyyden lisäksi myös ihanteellinen ruiskutuskulma.

Suuttimet toimivat sähkömagneettisesti. Elektroniset impulssit ruiskutussuuttimien avaamista ja sulkemista varten lasketaan ja niitä ohjataan ohjausyksiköllä. Ruiskutussuuttimissa on erityinen rakenne. Ruiskutussuutin koostuu venttiilirungosta. Siinä on magneettikäämi ja niin sanotun suuttimen neulan ohjain. Tässä suutinneulassa on magneettinen ankkuri. Kun ohjausyksikkö kytkee magneettikäämiin jännitteen, suutinnaula voi nousta venttiilissä olevasta paikastaan. Tämä prosessi vapauttaa tarkkuusporan. Jos jännitettä ei enää ole, tämä reikä sulkeutuu uudelleen.

Kun ruiskutussuuttimet ovat auki, virtausnopeus, joka kulkee tarkkuusreiän läpi, on tarkasti määritelty. Tätä varten ohjausyksikkö laskee tämän polttoainemäärän. Samalla ohjausyksikkö laskee, kuinka kauan ruiskutussuuttimen on oltava auki. Näin varmistetaan, että ruiskutussuuttimien läpi ruiskutetaan aina täsmälleen tarvittava polttoainemäärä. Ruiskutussuuttimen rakenne, mukaan lukien venttiilin istukka ja tarkkuusporaus, takaa optimaalisen polttoaineen sumuttumisen.

Missä ruiskutussuutin sijaitsee ajoneuvossa?

Ruiskutussuutin sijaitsee aina ajoneuvon moottorissa. Jokaisella yksittäisellä sylinterillä on oma ruiskutussuutin. Ruiskutussuuttimet tekevät työnsä joko imukanavassa tai suoraan sylinterin palotilassa. Tässä yhteydessä puhutaan myös imusarjan ruiskutuksesta tai suoraruiskutuksesta. Nykyaikaisissa moottoreissa on kuitenkin myös imusarjan ruiskutuksen ja suoraruiskutuksen yhdistelmiä.

Diesel- ja bensiinimoottoreiden ruiskutussuuttimet

Jokaisessa ajoneuvossa on polttoaineen ruiskutuslaite. Moottorin jokaisella yksittäisellä sylinterillä on pääsääntöisesti oma ruiskutussuutin. Tämä suorittaa moottorissa tehtävän, jota voidaan verrata vesihanaan. Bensiinimoottorin tapauksessa sitä kutsutaan myös ruiskutusventtiiliksi, kun taas dieselmoottorin tapauksessa sitä kutsutaan injektoriksi.

Suuttimien tyypit

On erotettava toisistaan erityyppiset ruiskutussuuttimet

  • Rei'itetty suutin: Rei'itettyä suutinta käytetään vain moottoreissa, joissa on suoraruiskutus. Tähän tarkoitukseen on olemassa istukkareikä- ja umpireikäsuuttimia.
  • Pumppusuutin: Tässä suuttimessa ruiskutussuutin ja yksimäntäinen pumppu on yhdistetty. Tämä minimoi polttoaineen paineletkujen kautta koko järjestelmään kohdistuvat häiriöt.
  • Kääntösuutin: Tätä ruiskutussuutintyyppiä käytetään yleensä moottoreissa, joissa on esikammio tai pyörrekammio. Tappi sulkee ruiskutusaukon, kun ruiskutussuutin suljetaan.

Tarkista ja vaihda ruiskutussuuttimet

Ruiskutussuuttimet ovat kaikkein haavoittuvimpia komponentteja. Periaatteessa voidaan sanoa, että mitä tarkempi ruiskutussuuttimen tekniikka on, sitä alttiimpi se on. Ruiskutussuuttimen reiät ovat erittäin pieniä ja voivat sulkeutua nopeasti. Tämä voi johtua esimerkiksi huonosti suodatetusta polttoaineesta. Muita syitä ruiskutussuuttimien vikaantumiseen tai rajoitettuun toimintaan voivat olla seuraavat:

  • ruiskutussuuttimessa oleva suodatinseula on tukkeutunut saastuneesta polttoaineesta;
  • ohjausyksikköön johtava kaapeli on katkennut;
  • ulostuloaukko on tukossa;
  • neulaventtiili ei voi sulkeutua kunnolla, koska pienimmätkin epäpuhtaudet tukkivat sen;
  • käämissä on oikosulku.

Viallinen ruiskutussuutin on vaihdettava varaosaan mahdollisimman pian. Esimerkiksi palamatonta polttoainetta voi joutua joko hiukkassuodattimiin tai katalysaattoriin. Tämän seurauksena nämä voivat vaurioitua. Ruiskutussuuttimien vaihtoa varten kannattaa pääsääntöisesti käydä korjaamolla. Jos sinulla on vanhempi ajoneuvo, voit kokeilla ensin ruiskutussuuttimien puhdistamista. Käytä tähän ajoneuvon valmistajan erityisesti suosittelemaa ruiskutussuuttimien puhdistusainetta.

Suositut polttoainesuuttimien valmistajat

Ruiskutussuuttimet ovat erittäin herkkiä komponentteja, ja ne on vaihdettava hyvin usein varaosiin. Tästä syystä myös polttoainesuuttimien valmistajia on monia suosittuja. Näitä ovat mm:

  • BOSCH
  • VDO
  • MAGNETI MARELLI
  • DELPHI
  • DENSO
  • DIESEL REMAN
  • WUZETEM

Osta polttoainesuuttimia Motointegratorin verkkokaupasta

Tarvitsetko ajoneuvoosi uuden ruiskutussuuttimen? Silloin Motointegrator on oikea paikka sinulle. Meiltä saat paitsi edulliset hinnat myös tarvitsemiesi varaosien salamannopean toimituksen. Tarjoamme myös ilmaisen palautuslähetyksen. Toimitus tapahtuu sinulle 2-4 arkipäivän kuluessa. Asiantunteva asiakaspalvelumme on aina valmiina vastaamaan kaikkiin ruiskutussuuttimia koskeviin kysymyksiisi.