-4% autojen varaosista

Ruiskutuspumput – KUORMA-AUTOT

(löytyi 128 tulosta)

Kaikki tulokset kategorialle Ruiskutuspumput.
Emme löytäneet mitään tuloksia ajoneuvolle Mitsubishi

Polttomoottoreissa polttoaineen, eli bensiinin tai dieselin, on päästävä moottorin polttokammioihin korkeassa paineessa. Tämän tehtävän suorittaa ajoneuvosi ruiskutuspumppu. Ruiskutuspumppu on moottorin kestävä osa, jotta se voi suorittaa tämän tehtävän mahdollisimman pitkään ilman toimintahäiriöitä. Verkkokaupassamme on noin 5 miljoonaa varaosaa, mukaan lukien CAV-ruiskutuspumput, dieselruiskutuspumput ja REMAN- tai Bosch-ruiskutuspumput. Jokainen, joka tilaa meiltä ruiskutuspumpun, hyötyy suuresta varaosavalikoimasta kaikkiin automerkkeihin. Tarjoamme myös huippulaatua eri premium-valmistajilta, toimituksen 2-4 arkipäivän kuluessa ja asiantuntevaa asiakaspalvelua.

Varaosat VALEO
Sijoituskriteerit
Korkeapainepumppu BOSCH BX 0 986 437 104
Korkeapainepumppu BOSCH BX 0 986 437 104
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 986 437 104
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Korkeapainepumppu BOSCH 0 261 520 283
Korkeapainepumppu BOSCH 0 261 520 283
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 261 520 283
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Korkeapainepumppu VEMO V10-25-0011
Valmistaja:   VEMO
Valmistajan numero:   V10-25-0011
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Elementti, ruiskutusyksikkö DELPHI DEL7207-0131AS
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   DEL7207-0131AS
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Elementti, ruiskutusyksikkö BOSCH 1 410 157 548
Elementti, ruiskutusyksikkö BOSCH 1 410 157 548
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 410 157 548
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Elementti, ruiskutusyksikkö BOSCH 1 410 157 549
Elementti, ruiskutusyksikkö BOSCH 1 410 157 549
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 410 157 549
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Elementti, ruiskutusyksikkö BOSCH 1 410 157 546
Elementti, ruiskutusyksikkö BOSCH 1 410 157 546
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 410 157 546
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Korkeapainepumppu HITACHI 2503071
Valmistaja:   HITACHI
Valmistajan numero:   2503071
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Elementti, ruiskutusyksikkö BOSCH 1 410 157 421
Elementti, ruiskutusyksikkö BOSCH 1 410 157 421
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 410 157 421
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Aluslevy BOSCH 1 410 067 812
Aluslevy BOSCH 1 410 067 812
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 410 067 812
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Korkeapainepumppu HITACHI 2503061
Valmistaja:   HITACHI
Valmistajan numero:   2503061
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Korkeapainepumppu MEAT & DORIA 78665R
Valmistaja:   MEAT & DORIA
Valmistajan numero:   78665R
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Bensiinin korkeapainepumppu MEAT & DORIA MD78543E
Valmistaja:   MEAT & DORIA
Valmistajan numero:   78543E
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Bensiinin korkeapainepumppu MEAT & DORIA MD78582
Valmistaja:   MEAT & DORIA
Valmistajan numero:   78582
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Bensiinin korkeapainepumppu HANS PRIES 630 659
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   630 659
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Millaisia ruiskutuspumppuja on olemassa?

Periaatteessa erotetaan toisistaan seuraavat ruiskutuspumpputyypit:

  • Yksittäiset ruiskutuspumput, joissa on yksi pumppu sylinteriä kohti
  • Jakajaruiskutuspumput, joissa on virtaussuuntaan asennettu jakelukappale
  • Riviruiskutuspumput, joissa yksittäiset pumput on sijoitettu koteloon

Miten ruiskutuspumput toimivat?

Nykyiset pumput ovat tehokkaita ruiskutuspumppuja, joiden on suoritettava useita tehtäviä tarkasti, jotta ajoneuvo pysyy liikkeessä. Ruiskutuspumppujen on:

  • mitattava polttoaine oikein
  • ruiskutettava se oikeaan aikaan
  • puristettava sitä moottoriin tarkasti määritellyksi ajaksi
  • syötettävä sitä käyttölämpötilan ja moottorin kierrosluvun mukaan

Ilman tätä tärkeää komponenttia mikään ajoneuvo ei toimisi. Vain toimivan ruiskutuspumpun avulla moottoriin voidaan syöttää polttoainetta, jota se tarvitsee polttomoottorilla varustetun ajoneuvon käyttämiseen. Ruiskutuspumppujen rakentamisessa ratkaisevia ovat materiaalin suuri lujuus, tasainen käynti ja ilmatiiviisti suljettu pumppukotelo. Yhdessä ne takaavat pitkän käyttöiän ja moottorin häiriöttömän toiminnan.

Missä ruiskutuspumppu sijaitsee?

Näiden tehtävien suorittamiseksi ruiskutuspumppu on sijoitettu polttoainesäiliön ja moottorin väliin, ja siinä on pumppu, joka syöttää polttoaineen säiliöstä ruiskutuspumppuun. On myös ruiskutuspumppuja, joissa ei ole tilavuuden säätöä ja jotka syöttävät polttoainetta jatkuvasti. Ylikuumenemisen estämiseksi ylimääräinen polttoaine johdetaan takaisin säiliöön niin sanotun paluulinjan avulla. Ruiskutuspumppu asennetaan suoraan moottoriin etäisyyksien minimoimiseksi.

Mistä tunnistat viallisen ruiskutuspumpun?

Ajoneuvon omistajat voivat tunnistaa ruiskutuspumpun vian erilaisista poikkeavuuksista. Klassisia oireita ovat:

  • Moottorivian ilmaiseminen valolla
  • Moottorin suorituskyky laskee yhtäkkiä
  • Moottori nykii ajon aikana
  • Moottori käy epätasaisesti
  • Polttoaineen kulutus kasvaa yhtäkkiä merkittävästi

Jos tällaisia poikkeavuuksia on havaittavissa, on syytä käydä välittömästi korjaamolla ja tarkastuttaa ruiskutuspumput.

Mitkä ovat viallisten ruiskutuspumppujen syyt?

Ajoneuvossa, jossa ajetaan paljon kilometrejä, ruiskutuspumput tekevät kovaa työtä pitkällä aikavälillä. Erityisesti jatkuvasti korkea paine ja jatkuva kitka voivat rasittaa pumppuja ja johtaa kulumisen merkkeihin. Kuitenkin myös virheellinen ajotapa voi jossain vaiheessa aiheuttaa pumppujen kulumista. Muita syitä ruiskutuspumppujen vioittumiseen voi olla liian vähän tai vääränlaista polttoainetta säiliössä tai riittämätön öljyn saanti.

Mitä tapahtuu, jos ruiskutuspumppu on rikki?

Jos ruiskutuspumppu ei enää pysty hoitamaan tehtäväänsä, koska se on viallinen, se on vaihdettava välittömästi. Asiantuntijan on päätettävä, voidaanko viallinen ruiskutuspumppu korjata. Jos haluat vaihtaa pumpun itse, löydät Motointegratorin verkkokaupastamme sopivan ruiskutuspumpun jokaiseen ajoneuvoon mallista ja merkistä riippumatta, esimerkiksi korkealaatuisen Boschin ruiskutuspumpun. Jos sinulla on käsityötaidot ja hyvät ruiskutuspumppujen korjausohjeet, voit korjata minkä tahansa ruiskutuspumpun ilman korjaamolla käyntiä. Vaihto vaatii yleensä seuraavat vaiheet:

  • Paineista pumppu ja jakajaputki ajoneuvon diagnostiikan avulla
  • Irrota jäähdytysletkut ja imusarja
  • Irrota akku
  • Paljasta ruiskutuspumppu (tarvittaessa)
  • Irrota pistoke, irrota syöttöjohto ja korkeapaineletku
  • Irrota kiinnitysmutterit, irrota ruiskutuspumppu
  • Aseta uusi ruiskutuspumppu paikalleen ja liitä se
  • Säädä ruiskutuspumppu
  • Suorita vuototesti (moottorin ollessa käynnissä)

Uuden ruiskutuspumpun testaamiseksi on järkevää tehdä koeajo. Tällöin on kiinnitettävä erityistä huomiota tavanomaisiin oireisiin, jotka viittaavat vialliseen pumppuun. Ajon päätteeksi on myös tarkistettava uudelleen kaikkien letkujen kireys. Tarkastus kannattaa tehdä myös uudelleen muutaman päivän kuluttua vaihdosta, jotta voidaan varmistua siitä, että kaikki on tiukasti kiinni.

Mitä pitää huomioida ruiskutuspumppua ostaessa?

Jos tarvitset uuden pumpun, oston yhteydessä on tärkeää tietää useita yksityiskohtia, kuten ajoneuvon merkki, malli, määritellyt suorituskykyominaisuudet eli kW tai hv sekä valmistusvuosi. Näiden perusteella määräytyy viime kädessä se, mikä ruiskutuspumppu sopii kyseiseen ajoneuvoon. Verkkokaupassamme asiakkailla on mahdollisuus käyttää hakusuodattimia oikean tuotteen löytämiseksi nopeasti. Jos tilaat vahingossa väärän ruiskutuspumpun, sinulla on mahdollisuus palauttaa se. Korkea asiakastyytyväisyys, joka näkyy muun muassa erittäin hyvinä asiakasarvioina, tekee yhden asian selväksi, nimittäin sitoutumisemme. Me Motointegratorilla täytämme tehtävän lähettää asiakkaille oikea tuote ja toimitamme kiireellisesti tarvittavan ruiskutuspumpun mahdollisimman nopeasti ja edullisin ehdoin koko Suomeen ja Eurooppaan.