-4% autojen varaosista

Ruiskutuspumppujen korjaussarjat – Chevrolet – KUORMA-AUTOT

(löytyi 351 tulosta)

Kaikki tulokset kategorialle Ruiskutuspumppujen korjaussarjat.
Emme löytäneet mitään tuloksia ajoneuvolle Chevrolet
Varaosat VALEO
Sijoituskriteerit
Korjausosat, ruiskutuspumppu DENSO 098300-0160
Valmistaja:   DENSO
Valmistajan numero:   098300-0160
266,50 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Säätöakseli, ruiskutuspumppu BOSCH 1 463 162 225
Säätöakseli, ruiskutuspumppu BOSCH 1 463 162 225
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 463 162 225
28,70 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kierrejousi, ruiskutuspumppu BOSCH 1 464 651 452
Kierrejousi, ruiskutuspumppu BOSCH 1 464 651 452
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 464 651 452
3,39 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Magneettiventtiili BOSCH 0 281 002 646
Magneettiventtiili BOSCH 0 281 002 646
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 281 002 646
158,07 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Välilevy BOSCH 1 410 067 162
Välilevy BOSCH 1 410 067 162
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 410 067 162
3,89 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, Common Rail -pumppu BOSCH F 00N 201 977
Korjaussarja, Common Rail -pumppu BOSCH F 00N 201 977
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   F 00N 201 977
5,53 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Vipuvaimennin, ruiskutusjärjestelmä FEBI BILSTEIN 08429
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   08429
18,86 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, ruiskutuspumppu BOSCH 1 427 010 010
Korjaussarja, ruiskutuspumppu BOSCH 1 427 010 010
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 427 010 010
37,77 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Vipuvaimennin, ruiskutusjärjestelmä STAB-O-SHOC STABILUS 1968FW
Valmistaja:   STABILUS
Valmistajan numero:   1968FW
37,25 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, CR-pumppu ENGITECH ENT210020
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT210020
14,15 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Mäntä, Common Rail -järjestelmän pumppu BOSCH F 00R 0P0 182
Mäntä, Common Rail -järjestelmän pumppu BOSCH F 00R 0P0 182
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   F 00R 0P0 182
2,73 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoaineen säätömäntä, ruiskutuspumppu BOSCH 2 463 104 050
Polttoaineen säätömäntä, ruiskutuspumppu BOSCH 2 463 104 050
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   2 463 104 050
22,25 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
CR:n korjaussarja ENGITECH-Pumpe ENT210032
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT210032
10,88 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, Common Rail -pumppu BOSCH F 00N 201 976
Korjaussarja, Common Rail -pumppu BOSCH F 00N 201 976
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   F 00N 201 976
14,80 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Akselitiiviste, ruiskutuspumppu ENGITECH ENT220062
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT220062
2,28 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Mikä on hätäpysäytyslaitteen tarkoitus?

Hätäpysäytyslaite on dieselmoottoreiden ruiskutusjärjestelmän osa, joka avaa tai sulkee polttoaineen syötön. Sitä tarvitaan, koska dieselmoottorit eivät sytytä polttoainetta sytytyskipinän avulla kuten bensiinimoottorit. Pelkkä puristus riittää aiheuttamaan polttoaine-ilmaseoksen räjähtämisen. Tämän vuoksi dieselmoottoreita kutsutaan myös puristussytytysmoottoreiksi, kun taas bensiinimoottorit vaativat kipinäsytytyksen.

Siksi dieselmoottoria ei voida sammuttaa samalla tavalla kuin bensiinimoottoria sammuttamalla sytytysvirta. Dieselmoottori sammuu vasta, kun polttoaineen syöttö katkaistaan, mikä tapahtuu sammutuslaitteella. Näin ollen viallisella sammutuslaitteella voi olla kaksi vaikutusta: moottori ei käynnisty tai moottori ei sammu.

Hätäpysäytyslaitteet ennen ja nyt

Vanhemmissa moottoriajoneuvoissa ja traktoreissa ruiskutusjärjestelmässä käytettiin mekaanisia sulkulaitteita. Kuljettajan käytössä oli pysäytysvipu, joka esti polttoainepumppua jatkamasta polttoaineen syöttämistä, kun sitä käytettiin esimerkiksi vaijerin vetämällä.

Ruiskutusjärjestelmän sähköiset hätäpysäytyslaitteet ovat kätevämpiä, ja niitä voidaan käyttää sytytysavaimella. Jos "sytytysvirta" kytketään pois päältä (jolloin puristussytytysmoottori ei saa ulkoista sytytystä), esimerkiksi Boschin jakajaruiskutusjärjestelmissä magneettiventtiili katkaisee polttoaineen syötön. Ruiskutusjärjestelmien sähköisistä hätäpysäytyslaitteista käytetään myös nimitystä "sulkulaitteet".

Ruiskutusjärjestelmien sähköisen sulkulaitteen toimivuus

Valmistajasta ja ruiskutusjärjestelmän tyypistä riippuen sulkulaite toimii eri tavalla polttoaineen syötön katkaisemiseksi. Monissa ruiskutusjärjestelmissä (esim. Boschin jakeluruiskutuspumppu) polttoaineen syöttö suljetaan venttiilillä, jossa jousi sulkee syöttöaukon venttiilin korkeapainekammioon. Tämän seurauksena jakajan mäntä ei voi enää syöttää polttoainetta. Vasta kun moottori käynnistetään sytytysavaimella, magneettikäämiin syntyy magneettikenttä, joka vetää ankkurin venttiilillä jousen vastaisesti puoleensa ja avaa näin tuloaukon korkeapainekammioon.

Toinen vaihtoehto ruiskutusjärjestelmien hätäpysäytyslaitteeksi on tyhjiötoiminto. Moottorin käydessä alipainetta käytetään alipainejärjestelmällä (alipainekannulla) ruiskutusjärjestelmän säätövarren vetämiseen nollatoimintoon, kun moottori sammutetaan. Jos moottori kytketään sytytysvirtakytkimestä asentoon "off", venttiili avautuu tätä tarkoitusta varten.

Ruiskutusjärjestelmien sulkulaitteen molemmissa toimintaperiaatteissa voi tietenkin esiintyä vikoja, jotka estävät moottorin sammumisen tai käynnistymisen. Motointegratorilta saat uuden ruiskutusjärjestelmien sulkulaitteen tai monia muita ruiskutusjärjestelmien varaosia edullisesti.

Ajonestolaitteen katkaisulaite

Uudemmissa ajoneuvoissa sähköistä katkaisulaitetta (ELAB) ei käytetä ainoastaan moottorin sammuttamiseen, vaan se voidaan yhdistää myös ajonestolaitteeseen ja dieselvarkaussuojaan. Vasta kun oikein koodattu avain virtalukossa peruuttaa ajonestolaitteen, katkaisulaite sallii polttoaineen syötön. Dieselvarkaudenestolaite ja katkaisulaite asennetaan polttoainejärjestelmään siten, että niihin on vaikea tai mahdoton päästä käsiksi ulkopuolelta. Ajonestimen vika voi olla syynä myös siihen, että moottori ei käynnisty.

Mitä vikoja ja puutteita esiintyy useammin katkaisulaitteessa?

Viasta riippuen on mahdollista, että moottori ei käynnisty (katkaisulaite estää polttoaineen syötön) tai että moottoria ei voida enää sammuttaa (hätäpysäytyslaite ei katkaise polttoaineen syöttöä).

Ruiskutusjärjestelmän katkaisulaitteen vika alipaineella

Vanhemmissa alipaineohjauksella varustetuissa moottoreissa alipainejärjestelmä saattaa vuotaa. Tällöin alipainesäiliön kalvo on usein viallinen, eikä säätötankoa vedetä nollatoimitukseen. Näin ollen moottori käy edelleen, vaikka se pitäisi sammuttaa. Alipaineen säätöön liittyy venttiili, joka voi myös olla viallinen. Varaosia sammutuslaitteen alipainejärjestelmään on saatavana Motointegratorin verkkokaupasta.

Sähköinen hätäpysäytyslaite viallinen

ELAB toimii jousen ja magneettiventtiilin avulla. Koska jousi pitää imuaukon aina suljettuna, polttoainetta ei voida syöttää, jos magneettiventtiili vikaantuu, jolloin moottori ei voi käynnistyä. Toisin on, jos jousi esimerkiksi katkeaa tai väsyy (materiaalin väsyminen). Vaikka magneettiventtiili kytkettäisiin pois päältä, viallinen jousi ei voi kuluttaa imukanavaa ja moottori jatkaa käyntiä.

Motointegratorilta saat myös sähköiset katkaisulaitteet (ELAB) lyhyen toimitusajan jälkeen. Valitse valmistajien, kuten BOSCH, DELPHI, DENSO, FAE tai VDO, joukosta ja vakuuta itsesi korkeasta asiakastyytyväisyydestä ja asiantuntevasta asiakaspalvelustamme.