-7€ autojen varaosista -10€ autojen varaosista -15€ autojen varaosista

Ruiskutuspumppujen korjaussarjat – MAN

(löytyi 351 tulosta)

Kaikki tulokset kategorialle Ruiskutuspumppujen korjaussarjat.
Emme löytäneet mitään tuloksia ajoneuvolle MAN
Varaosat VALEO
Sijoituskriteerit
Ruiskutussuutin BOSCH 9 430 084 714
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   9 430 084 714
28,94 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, virranjakaja BOSCH 1 467 045 046
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 467 045 046
23,56 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Elementti, jakajapumppu ENGITECH ENT220019/1
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT220019/1
20,61 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Mäntä, Common Rail-pumppu BOSCH F 00R 0P0 182
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   F 00R 0P0 182
2,73 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, ruiskutusjärjestelmä BOSCH F 00V C09 305
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   F 00V C09 305
1,92 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Vipuvaimennin, ruiskutusjärjestelmä FEBI BILSTEIN 08429
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   08429
18,86 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Tiivisterengas BOSCH 1 460 225 079
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 460 225 079
1,75 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Tiiviste BOSCH 1 460 225 053
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 460 225 053
3,33 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, Common Rail-pumppu ENGITECH ENT210002
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT210002
32,05 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoainepumpun osa VDO 2802002010180
Valmistaja:   VDO
Valmistajan numero:   2802002010180
91,06 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kumirengas BOSCH 1 460 210 321
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 460 210 321
0,90 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Säätöventtiili, ruiskutuspumppu BOSCH 2 460 362 002
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   2 460 362 002
13,60 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, Common Rail-pumppu ENGITECH ENT210011
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT210011
15,40 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kumirengas BOSCH 1 460 210 008
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 460 210 008
0,62 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Laakeri, common rail -korkeapainepumppu DELPHI 9307-308A
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   DEL9307-308A
36,59 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Mikä on hätäpysäytyslaitteen tarkoitus?

Hätäpysäytyslaite on dieselmoottoreiden ruiskutusjärjestelmän osa, joka avaa tai sulkee polttoaineen syötön. Sitä tarvitaan, koska dieselmoottorit eivät sytytä polttoainetta sytytyskipinän avulla kuten bensiinimoottorit. Pelkkä puristus riittää aiheuttamaan polttoaine-ilmaseoksen räjähtämisen. Tämän vuoksi dieselmoottoreita kutsutaan myös puristussytytysmoottoreiksi, kun taas bensiinimoottorit vaativat kipinäsytytyksen.

Siksi dieselmoottoria ei voida sammuttaa samalla tavalla kuin bensiinimoottoria sammuttamalla sytytysvirta. Dieselmoottori sammuu vasta, kun polttoaineen syöttö katkaistaan, mikä tapahtuu sammutuslaitteella. Näin ollen viallisella sammutuslaitteella voi olla kaksi vaikutusta: moottori ei käynnisty tai moottori ei sammu.

Hätäpysäytyslaitteet ennen ja nyt

Vanhemmissa moottoriajoneuvoissa ja traktoreissa ruiskutusjärjestelmässä käytettiin mekaanisia sulkulaitteita. Kuljettajan käytössä oli pysäytysvipu, joka esti polttoainepumppua jatkamasta polttoaineen syöttämistä, kun sitä käytettiin esimerkiksi vaijerin vetämällä.

Ruiskutusjärjestelmän sähköiset hätäpysäytyslaitteet ovat kätevämpiä, ja niitä voidaan käyttää sytytysavaimella. Jos "sytytysvirta" kytketään pois päältä (jolloin puristussytytysmoottori ei saa ulkoista sytytystä), esimerkiksi Boschin jakajaruiskutusjärjestelmissä magneettiventtiili katkaisee polttoaineen syötön. Ruiskutusjärjestelmien sähköisistä hätäpysäytyslaitteista käytetään myös nimitystä "sulkulaitteet".

Ruiskutusjärjestelmien sähköisen sulkulaitteen toimivuus

Valmistajasta ja ruiskutusjärjestelmän tyypistä riippuen sulkulaite toimii eri tavalla polttoaineen syötön katkaisemiseksi. Monissa ruiskutusjärjestelmissä (esim. Boschin jakeluruiskutuspumppu) polttoaineen syöttö suljetaan venttiilillä, jossa jousi sulkee syöttöaukon venttiilin korkeapainekammioon. Tämän seurauksena jakajan mäntä ei voi enää syöttää polttoainetta. Vasta kun moottori käynnistetään sytytysavaimella, magneettikäämiin syntyy magneettikenttä, joka vetää ankkurin venttiilillä jousen vastaisesti puoleensa ja avaa näin tuloaukon korkeapainekammioon.

Toinen vaihtoehto ruiskutusjärjestelmien hätäpysäytyslaitteeksi on tyhjiötoiminto. Moottorin käydessä alipainetta käytetään alipainejärjestelmällä (alipainekannulla) ruiskutusjärjestelmän säätövarren vetämiseen nollatoimintoon, kun moottori sammutetaan. Jos moottori kytketään sytytysvirtakytkimestä asentoon "off", venttiili avautuu tätä tarkoitusta varten.

Ruiskutusjärjestelmien sulkulaitteen molemmissa toimintaperiaatteissa voi tietenkin esiintyä vikoja, jotka estävät moottorin sammumisen tai käynnistymisen. Motointegratorilta saat uuden ruiskutusjärjestelmien sulkulaitteen tai monia muita ruiskutusjärjestelmien varaosia edullisesti.

Ajonestolaitteen katkaisulaite

Uudemmissa ajoneuvoissa sähköistä katkaisulaitetta (ELAB) ei käytetä ainoastaan moottorin sammuttamiseen, vaan se voidaan yhdistää myös ajonestolaitteeseen ja dieselvarkaussuojaan. Vasta kun oikein koodattu avain virtalukossa peruuttaa ajonestolaitteen, katkaisulaite sallii polttoaineen syötön. Dieselvarkaudenestolaite ja katkaisulaite asennetaan polttoainejärjestelmään siten, että niihin on vaikea tai mahdoton päästä käsiksi ulkopuolelta. Ajonestimen vika voi olla syynä myös siihen, että moottori ei käynnisty.

Mitä vikoja ja puutteita esiintyy useammin katkaisulaitteessa?

Viasta riippuen on mahdollista, että moottori ei käynnisty (katkaisulaite estää polttoaineen syötön) tai että moottoria ei voida enää sammuttaa (hätäpysäytyslaite ei katkaise polttoaineen syöttöä).

Ruiskutusjärjestelmän katkaisulaitteen vika alipaineella

Vanhemmissa alipaineohjauksella varustetuissa moottoreissa alipainejärjestelmä saattaa vuotaa. Tällöin alipainesäiliön kalvo on usein viallinen, eikä säätötankoa vedetä nollatoimitukseen. Näin ollen moottori käy edelleen, vaikka se pitäisi sammuttaa. Alipaineen säätöön liittyy venttiili, joka voi myös olla viallinen. Varaosia sammutuslaitteen alipainejärjestelmään on saatavana Motointegratorin verkkokaupasta.

Sähköinen hätäpysäytyslaite viallinen

ELAB toimii jousen ja magneettiventtiilin avulla. Koska jousi pitää imuaukon aina suljettuna, polttoainetta ei voida syöttää, jos magneettiventtiili vikaantuu, jolloin moottori ei voi käynnistyä. Toisin on, jos jousi esimerkiksi katkeaa tai väsyy (materiaalin väsyminen). Vaikka magneettiventtiili kytkettäisiin pois päältä, viallinen jousi ei voi kuluttaa imukanavaa ja moottori jatkaa käyntiä.

Motointegratorilta saat myös sähköiset katkaisulaitteet (ELAB) lyhyen toimitusajan jälkeen. Valitse valmistajien, kuten BOSCH, DELPHI, DENSO, FAE tai VDO, joukosta ja vakuuta itsesi korkeasta asiakastyytyväisyydestä ja asiantuntevasta asiakaspalvelustamme.