Joulukausi 2024

Ruiskutuspumppujen korjaussarjat – MAN

(löytyi 351 tulosta)

Kaikki tulokset kategorialle Ruiskutuspumppujen korjaussarjat.
Emme löytäneet mitään tuloksia ajoneuvolle MAN
Varaosat EVORON
Sijoituskriteerit
Asennuslevy, Common Rail -pumppu BOSCH F 01M 100 004
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   F 01M 100 004
1,92 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Common rail -suuttimen komponentit ENGITECH ENT250412
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT250412
1,23 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Tiivistesarja, ruiskutuspumppu ENGITECH ENT210036
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT210036
11,09 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Vaimennin, ruiskutuspumppu BOSCH 1 467 032 010
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 467 032 010
51,11 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kierrejousi, Common Rail -pumppu BOSCH F 00R 0P0 127
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   F 00R 0P0 127
1,76 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, polttoainepumppu ENGITECH ENT210001
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT210001
30,66 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, polttoainepumppu ENGITECH ENT210055
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT210055
24,13 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Levy, Common Rail-pumppu BOSCH F 00R 0P0 142
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   F 00R 0P0 142
3,62 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kumirengas BOSCH 1 460 225 083
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 460 225 083
1,57 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Magneettiventtiili BOSCH 0 281 002 646
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 281 002 646
162,92 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, Common-Rail BOSCH F 00N 202 418
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   F 00N 202 418
20,04 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Säätöakseli, ruiskutuspumppu BOSCH 1 463 161 596
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 463 161 596
5,82 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Tiiviste, ruiskutuspumppu BOSCH 1 460 225 051
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 460 225 051
2,74 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Säätöakseli, ruiskutuspumppu BOSCH 1 463 162 045
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 463 162 045
38,38 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Jakotukin runko, ruiskutuspumppu BOSCH 9 461 618 910
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   9 461 618 910
151,71 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Mikä on hätäpysäytyslaitteen tarkoitus?

Hätäpysäytyslaite on dieselmoottoreiden ruiskutusjärjestelmän osa, joka avaa tai sulkee polttoaineen syötön. Sitä tarvitaan, koska dieselmoottorit eivät sytytä polttoainetta sytytyskipinän avulla kuten bensiinimoottorit. Pelkkä puristus riittää aiheuttamaan polttoaine-ilmaseoksen räjähtämisen. Tämän vuoksi dieselmoottoreita kutsutaan myös puristussytytysmoottoreiksi, kun taas bensiinimoottorit vaativat kipinäsytytyksen.

Siksi dieselmoottoria ei voida sammuttaa samalla tavalla kuin bensiinimoottoria sammuttamalla sytytysvirta. Dieselmoottori sammuu vasta, kun polttoaineen syöttö katkaistaan, mikä tapahtuu sammutuslaitteella. Näin ollen viallisella sammutuslaitteella voi olla kaksi vaikutusta: moottori ei käynnisty tai moottori ei sammu.

Hätäpysäytyslaitteet ennen ja nyt

Vanhemmissa moottoriajoneuvoissa ja traktoreissa ruiskutusjärjestelmässä käytettiin mekaanisia sulkulaitteita. Kuljettajan käytössä oli pysäytysvipu, joka esti polttoainepumppua jatkamasta polttoaineen syöttämistä, kun sitä käytettiin esimerkiksi vaijerin vetämällä.

Ruiskutusjärjestelmän sähköiset hätäpysäytyslaitteet ovat kätevämpiä, ja niitä voidaan käyttää sytytysavaimella. Jos "sytytysvirta" kytketään pois päältä (jolloin puristussytytysmoottori ei saa ulkoista sytytystä), esimerkiksi Boschin jakajaruiskutusjärjestelmissä magneettiventtiili katkaisee polttoaineen syötön. Ruiskutusjärjestelmien sähköisistä hätäpysäytyslaitteista käytetään myös nimitystä "sulkulaitteet".

Ruiskutusjärjestelmien sähköisen sulkulaitteen toimivuus

Valmistajasta ja ruiskutusjärjestelmän tyypistä riippuen sulkulaite toimii eri tavalla polttoaineen syötön katkaisemiseksi. Monissa ruiskutusjärjestelmissä (esim. Boschin jakeluruiskutuspumppu) polttoaineen syöttö suljetaan venttiilillä, jossa jousi sulkee syöttöaukon venttiilin korkeapainekammioon. Tämän seurauksena jakajan mäntä ei voi enää syöttää polttoainetta. Vasta kun moottori käynnistetään sytytysavaimella, magneettikäämiin syntyy magneettikenttä, joka vetää ankkurin venttiilillä jousen vastaisesti puoleensa ja avaa näin tuloaukon korkeapainekammioon.

Toinen vaihtoehto ruiskutusjärjestelmien hätäpysäytyslaitteeksi on tyhjiötoiminto. Moottorin käydessä alipainetta käytetään alipainejärjestelmällä (alipainekannulla) ruiskutusjärjestelmän säätövarren vetämiseen nollatoimintoon, kun moottori sammutetaan. Jos moottori kytketään sytytysvirtakytkimestä asentoon "off", venttiili avautuu tätä tarkoitusta varten.

Ruiskutusjärjestelmien sulkulaitteen molemmissa toimintaperiaatteissa voi tietenkin esiintyä vikoja, jotka estävät moottorin sammumisen tai käynnistymisen. Motointegratorilta saat uuden ruiskutusjärjestelmien sulkulaitteen tai monia muita ruiskutusjärjestelmien varaosia edullisesti.

Ajonestolaitteen katkaisulaite

Uudemmissa ajoneuvoissa sähköistä katkaisulaitetta (ELAB) ei käytetä ainoastaan moottorin sammuttamiseen, vaan se voidaan yhdistää myös ajonestolaitteeseen ja dieselvarkaussuojaan. Vasta kun oikein koodattu avain virtalukossa peruuttaa ajonestolaitteen, katkaisulaite sallii polttoaineen syötön. Dieselvarkaudenestolaite ja katkaisulaite asennetaan polttoainejärjestelmään siten, että niihin on vaikea tai mahdoton päästä käsiksi ulkopuolelta. Ajonestimen vika voi olla syynä myös siihen, että moottori ei käynnisty.

Mitä vikoja ja puutteita esiintyy useammin katkaisulaitteessa?

Viasta riippuen on mahdollista, että moottori ei käynnisty (katkaisulaite estää polttoaineen syötön) tai että moottoria ei voida enää sammuttaa (hätäpysäytyslaite ei katkaise polttoaineen syöttöä).

Ruiskutusjärjestelmän katkaisulaitteen vika alipaineella

Vanhemmissa alipaineohjauksella varustetuissa moottoreissa alipainejärjestelmä saattaa vuotaa. Tällöin alipainesäiliön kalvo on usein viallinen, eikä säätötankoa vedetä nollatoimitukseen. Näin ollen moottori käy edelleen, vaikka se pitäisi sammuttaa. Alipaineen säätöön liittyy venttiili, joka voi myös olla viallinen. Varaosia sammutuslaitteen alipainejärjestelmään on saatavana Motointegratorin verkkokaupasta.

Sähköinen hätäpysäytyslaite viallinen

ELAB toimii jousen ja magneettiventtiilin avulla. Koska jousi pitää imuaukon aina suljettuna, polttoainetta ei voida syöttää, jos magneettiventtiili vikaantuu, jolloin moottori ei voi käynnistyä. Toisin on, jos jousi esimerkiksi katkeaa tai väsyy (materiaalin väsyminen). Vaikka magneettiventtiili kytkettäisiin pois päältä, viallinen jousi ei voi kuluttaa imukanavaa ja moottori jatkaa käyntiä.

Motointegratorilta saat myös sähköiset katkaisulaitteet (ELAB) lyhyen toimitusajan jälkeen. Valitse valmistajien, kuten BOSCH, DELPHI, DENSO, FAE tai VDO, joukosta ja vakuuta itsesi korkeasta asiakastyytyväisyydestä ja asiantuntevasta asiakaspalvelustamme.