Joulukausi 2024

Ruiskutuspumppujen korjaussarjat – Chevrolet – KUORMA-AUTOT

(löytyi 243 tulosta)

Kaikki tulokset kategorialle Ruiskutuspumppujen korjaussarjat.
Emme löytäneet mitään tuloksia ajoneuvolle Chevrolet
Varaosat EVORON
Sijoituskriteerit
Elementti, jakajapumppu ENGITECH ENT220019/1
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT220019/1
20,81 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Tiivisterengas DELPHI 9167-415P
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   DEL9167-415P
23,80 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Ruuvi BOSCH F 002 D13 579
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   F 002 D13 579
4,92 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Common rail -pumpun komponentti DELPHI DEL28213847
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   DEL28213847
18,14 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Jakelupumpun osat ENGITECH ENT220044
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT220044
3,98 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Jakelupumpun osat BOSCH F 002 D12 477
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   F 002 D12 477
6,69 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Tiivisterengas BOSCH 1 460 210 313
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 460 210 313
1,10 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Tiiviste, ruiskutuspumppu REINZ 70-18389-20
Valmistaja:   VICTOR REINZ
Valmistajan numero:   70-18389-20
1,05 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Common rail -pumpun komponentti DELPHI DEL7135-693
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   DEL7135-693
40,85 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Tiiviste BOSCH 1 460 105 310
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 460 105 310
2,05 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, virranjakaja ENGITECH ENT240003
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT240003
12,50 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Common rail -pumpun komponentit VDO A2C8333430080
Valmistaja:   VDO
Valmistajan numero:   A2C8333430080
74,86 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Varaosasarja, ruiskutuspumppu BOSCH 1 467 045 032
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 467 045 032
21,47 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kumirengas BOSCH 1 460 225 078
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 460 225 078
5,13 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Kumirengas BOSCH H 146 600 080
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   H 146 600 080
8,66 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Mikä on hätäpysäytyslaitteen tarkoitus?

Hätäpysäytyslaite on dieselmoottoreiden ruiskutusjärjestelmän osa, joka avaa tai sulkee polttoaineen syötön. Sitä tarvitaan, koska dieselmoottorit eivät sytytä polttoainetta sytytyskipinän avulla kuten bensiinimoottorit. Pelkkä puristus riittää aiheuttamaan polttoaine-ilmaseoksen räjähtämisen. Tämän vuoksi dieselmoottoreita kutsutaan myös puristussytytysmoottoreiksi, kun taas bensiinimoottorit vaativat kipinäsytytyksen.

Siksi dieselmoottoria ei voida sammuttaa samalla tavalla kuin bensiinimoottoria sammuttamalla sytytysvirta. Dieselmoottori sammuu vasta, kun polttoaineen syöttö katkaistaan, mikä tapahtuu sammutuslaitteella. Näin ollen viallisella sammutuslaitteella voi olla kaksi vaikutusta: moottori ei käynnisty tai moottori ei sammu.

Hätäpysäytyslaitteet ennen ja nyt

Vanhemmissa moottoriajoneuvoissa ja traktoreissa ruiskutusjärjestelmässä käytettiin mekaanisia sulkulaitteita. Kuljettajan käytössä oli pysäytysvipu, joka esti polttoainepumppua jatkamasta polttoaineen syöttämistä, kun sitä käytettiin esimerkiksi vaijerin vetämällä.

Ruiskutusjärjestelmän sähköiset hätäpysäytyslaitteet ovat kätevämpiä, ja niitä voidaan käyttää sytytysavaimella. Jos "sytytysvirta" kytketään pois päältä (jolloin puristussytytysmoottori ei saa ulkoista sytytystä), esimerkiksi Boschin jakajaruiskutusjärjestelmissä magneettiventtiili katkaisee polttoaineen syötön. Ruiskutusjärjestelmien sähköisistä hätäpysäytyslaitteista käytetään myös nimitystä "sulkulaitteet".

Ruiskutusjärjestelmien sähköisen sulkulaitteen toimivuus

Valmistajasta ja ruiskutusjärjestelmän tyypistä riippuen sulkulaite toimii eri tavalla polttoaineen syötön katkaisemiseksi. Monissa ruiskutusjärjestelmissä (esim. Boschin jakeluruiskutuspumppu) polttoaineen syöttö suljetaan venttiilillä, jossa jousi sulkee syöttöaukon venttiilin korkeapainekammioon. Tämän seurauksena jakajan mäntä ei voi enää syöttää polttoainetta. Vasta kun moottori käynnistetään sytytysavaimella, magneettikäämiin syntyy magneettikenttä, joka vetää ankkurin venttiilillä jousen vastaisesti puoleensa ja avaa näin tuloaukon korkeapainekammioon.

Toinen vaihtoehto ruiskutusjärjestelmien hätäpysäytyslaitteeksi on tyhjiötoiminto. Moottorin käydessä alipainetta käytetään alipainejärjestelmällä (alipainekannulla) ruiskutusjärjestelmän säätövarren vetämiseen nollatoimintoon, kun moottori sammutetaan. Jos moottori kytketään sytytysvirtakytkimestä asentoon "off", venttiili avautuu tätä tarkoitusta varten.

Ruiskutusjärjestelmien sulkulaitteen molemmissa toimintaperiaatteissa voi tietenkin esiintyä vikoja, jotka estävät moottorin sammumisen tai käynnistymisen. Motointegratorilta saat uuden ruiskutusjärjestelmien sulkulaitteen tai monia muita ruiskutusjärjestelmien varaosia edullisesti.

Ajonestolaitteen katkaisulaite

Uudemmissa ajoneuvoissa sähköistä katkaisulaitetta (ELAB) ei käytetä ainoastaan moottorin sammuttamiseen, vaan se voidaan yhdistää myös ajonestolaitteeseen ja dieselvarkaussuojaan. Vasta kun oikein koodattu avain virtalukossa peruuttaa ajonestolaitteen, katkaisulaite sallii polttoaineen syötön. Dieselvarkaudenestolaite ja katkaisulaite asennetaan polttoainejärjestelmään siten, että niihin on vaikea tai mahdoton päästä käsiksi ulkopuolelta. Ajonestimen vika voi olla syynä myös siihen, että moottori ei käynnisty.

Mitä vikoja ja puutteita esiintyy useammin katkaisulaitteessa?

Viasta riippuen on mahdollista, että moottori ei käynnisty (katkaisulaite estää polttoaineen syötön) tai että moottoria ei voida enää sammuttaa (hätäpysäytyslaite ei katkaise polttoaineen syöttöä).

Ruiskutusjärjestelmän katkaisulaitteen vika alipaineella

Vanhemmissa alipaineohjauksella varustetuissa moottoreissa alipainejärjestelmä saattaa vuotaa. Tällöin alipainesäiliön kalvo on usein viallinen, eikä säätötankoa vedetä nollatoimitukseen. Näin ollen moottori käy edelleen, vaikka se pitäisi sammuttaa. Alipaineen säätöön liittyy venttiili, joka voi myös olla viallinen. Varaosia sammutuslaitteen alipainejärjestelmään on saatavana Motointegratorin verkkokaupasta.

Sähköinen hätäpysäytyslaite viallinen

ELAB toimii jousen ja magneettiventtiilin avulla. Koska jousi pitää imuaukon aina suljettuna, polttoainetta ei voida syöttää, jos magneettiventtiili vikaantuu, jolloin moottori ei voi käynnistyä. Toisin on, jos jousi esimerkiksi katkeaa tai väsyy (materiaalin väsyminen). Vaikka magneettiventtiili kytkettäisiin pois päältä, viallinen jousi ei voi kuluttaa imukanavaa ja moottori jatkaa käyntiä.

Motointegratorilta saat myös sähköiset katkaisulaitteet (ELAB) lyhyen toimitusajan jälkeen. Valitse valmistajien, kuten BOSCH, DELPHI, DENSO, FAE tai VDO, joukosta ja vakuuta itsesi korkeasta asiakastyytyväisyydestä ja asiantuntevasta asiakaspalvelustamme.