-4% autojen varaosista

Ruiskutuspumppujen korjaussarjat

(löytyi 95 tulosta)

Kaikki tulokset kategorialle Ruiskutuspumppujen korjaussarjat.
Emme löytäneet mitään tuloksia ajoneuvolle Mercedes-Benz VITO Tourer (W447) 109 CDI / 109 BlueTEC (447.701, 447.703, 447.705), teho: 88 hv/65 kW

Nykyaikaisia ruiskutusjärjestelmiä on saatavilla diesel- ja bensiinimoottoreihin. Polttoaineen kulutusta ja päästöjä koskevat suorituskykyvaatimukset ovat yhä vaativampia, ja moottorien kaikkien osien on toimittava täydellisesti niiden mukaisesti. Aikaisempiin kaasutinmoottoreihin tai dieselmoottoreihin verrattuna nykyään kaikki tarkistetaan, mitataan ja ohjataan moottorin ohjausyksiköstä, jossa käytetään suurta määrää antureita. Tähän kuuluu myös sulkulaite, joka ruiskutusjärjestelmän osana vastaa suurelta osin dieselmoottorin käynnistämisestä ja pysäyttämisestä. Siksi on tärkeää vaihtaa vialliset osat välittömästi. Motointegratorin verkkokaupasta saat uudet varaosat, kuten sulkulaitteen, edulliseen hintaan.

Varaosat VALEO
Sijoituskriteerit
Korjaussarja, Common-Rail MEAT & DORIA MD9212
Valmistaja:   MEAT & DORIA
Valmistajan numero:   9212
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Common rail -pumpun komponentti DENSO 294009-0032
Valmistaja:   DENSO
Valmistajan numero:   294009-0032
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Korjaussarja, virranjakaja ENGITECH ENT240002
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT240002
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Tiivisterengas, ruiskutusventtiili BOSCH 2 469 403 053
Tiivisterengas, ruiskutusventtiili BOSCH 2 469 403 053
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   2 469 403 053
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Elementti, jakajapumppu DELPHI DEL7183-225M
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   DEL7183-225M
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Jakelupumpun osat BOSCH 1 460 232 332
Jakelupumpun osat BOSCH 1 460 232 332
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 460 232 332
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Common rail -pumpun komponentti VDO A2C9310110080
Valmistaja:   VDO
Valmistajan numero:   A2C9310110080
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Elementti, jakajapumppu BOSCH 1 463 104 690
Elementti, jakajapumppu BOSCH 1 463 104 690
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 463 104 690
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Anturi, polttoainepaine MEAT & DORIA 9389
Valmistaja:   MEAT & DORIA
Valmistajan numero:   9389
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Elementti, jakelupumput ENGITECH ENT220079
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT220079
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Ruuvi BOSCH 1 463 445 004
Ruuvi BOSCH 1 463 445 004
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 463 445 004
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Ruiskutussuuttimen venttiili ENGITECH ENT230050
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT230050
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Elementti, jakajapumppu BOSCH 2 466 111 009
Elementti, jakajapumppu BOSCH 2 466 111 009
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   2 466 111 009
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Elementti, jakajapumppu DELPHI DEL7123-914J
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   DEL7123-914J
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Ruuvi, ruiskutusjärjestelmä BOSCH 1 463 456 344
Ruuvi, ruiskutusjärjestelmä BOSCH 1 463 456 344
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 463 456 344
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Mikä on hätäpysäytyslaitteen tarkoitus?

Hätäpysäytyslaite on dieselmoottoreiden ruiskutusjärjestelmän osa, joka avaa tai sulkee polttoaineen syötön. Sitä tarvitaan, koska dieselmoottorit eivät sytytä polttoainetta sytytyskipinän avulla kuten bensiinimoottorit. Pelkkä puristus riittää aiheuttamaan polttoaine-ilmaseoksen räjähtämisen. Tämän vuoksi dieselmoottoreita kutsutaan myös puristussytytysmoottoreiksi, kun taas bensiinimoottorit vaativat kipinäsytytyksen.

Siksi dieselmoottoria ei voida sammuttaa samalla tavalla kuin bensiinimoottoria sammuttamalla sytytysvirta. Dieselmoottori sammuu vasta, kun polttoaineen syöttö katkaistaan, mikä tapahtuu sammutuslaitteella. Näin ollen viallisella sammutuslaitteella voi olla kaksi vaikutusta: moottori ei käynnisty tai moottori ei sammu.

Hätäpysäytyslaitteet ennen ja nyt

Vanhemmissa moottoriajoneuvoissa ja traktoreissa ruiskutusjärjestelmässä käytettiin mekaanisia sulkulaitteita. Kuljettajan käytössä oli pysäytysvipu, joka esti polttoainepumppua jatkamasta polttoaineen syöttämistä, kun sitä käytettiin esimerkiksi vaijerin vetämällä.

Ruiskutusjärjestelmän sähköiset hätäpysäytyslaitteet ovat kätevämpiä, ja niitä voidaan käyttää sytytysavaimella. Jos "sytytysvirta" kytketään pois päältä (jolloin puristussytytysmoottori ei saa ulkoista sytytystä), esimerkiksi Boschin jakajaruiskutusjärjestelmissä magneettiventtiili katkaisee polttoaineen syötön. Ruiskutusjärjestelmien sähköisistä hätäpysäytyslaitteista käytetään myös nimitystä "sulkulaitteet".

Ruiskutusjärjestelmien sähköisen sulkulaitteen toimivuus

Valmistajasta ja ruiskutusjärjestelmän tyypistä riippuen sulkulaite toimii eri tavalla polttoaineen syötön katkaisemiseksi. Monissa ruiskutusjärjestelmissä (esim. Boschin jakeluruiskutuspumppu) polttoaineen syöttö suljetaan venttiilillä, jossa jousi sulkee syöttöaukon venttiilin korkeapainekammioon. Tämän seurauksena jakajan mäntä ei voi enää syöttää polttoainetta. Vasta kun moottori käynnistetään sytytysavaimella, magneettikäämiin syntyy magneettikenttä, joka vetää ankkurin venttiilillä jousen vastaisesti puoleensa ja avaa näin tuloaukon korkeapainekammioon.

Toinen vaihtoehto ruiskutusjärjestelmien hätäpysäytyslaitteeksi on tyhjiötoiminto. Moottorin käydessä alipainetta käytetään alipainejärjestelmällä (alipainekannulla) ruiskutusjärjestelmän säätövarren vetämiseen nollatoimintoon, kun moottori sammutetaan. Jos moottori kytketään sytytysvirtakytkimestä asentoon "off", venttiili avautuu tätä tarkoitusta varten.

Ruiskutusjärjestelmien sulkulaitteen molemmissa toimintaperiaatteissa voi tietenkin esiintyä vikoja, jotka estävät moottorin sammumisen tai käynnistymisen. Motointegratorilta saat uuden ruiskutusjärjestelmien sulkulaitteen tai monia muita ruiskutusjärjestelmien varaosia edullisesti.

Ajonestolaitteen katkaisulaite

Uudemmissa ajoneuvoissa sähköistä katkaisulaitetta (ELAB) ei käytetä ainoastaan moottorin sammuttamiseen, vaan se voidaan yhdistää myös ajonestolaitteeseen ja dieselvarkaussuojaan. Vasta kun oikein koodattu avain virtalukossa peruuttaa ajonestolaitteen, katkaisulaite sallii polttoaineen syötön. Dieselvarkaudenestolaite ja katkaisulaite asennetaan polttoainejärjestelmään siten, että niihin on vaikea tai mahdoton päästä käsiksi ulkopuolelta. Ajonestimen vika voi olla syynä myös siihen, että moottori ei käynnisty.

Mitä vikoja ja puutteita esiintyy useammin katkaisulaitteessa?

Viasta riippuen on mahdollista, että moottori ei käynnisty (katkaisulaite estää polttoaineen syötön) tai että moottoria ei voida enää sammuttaa (hätäpysäytyslaite ei katkaise polttoaineen syöttöä).

Ruiskutusjärjestelmän katkaisulaitteen vika alipaineella

Vanhemmissa alipaineohjauksella varustetuissa moottoreissa alipainejärjestelmä saattaa vuotaa. Tällöin alipainesäiliön kalvo on usein viallinen, eikä säätötankoa vedetä nollatoimitukseen. Näin ollen moottori käy edelleen, vaikka se pitäisi sammuttaa. Alipaineen säätöön liittyy venttiili, joka voi myös olla viallinen. Varaosia sammutuslaitteen alipainejärjestelmään on saatavana Motointegratorin verkkokaupasta.

Sähköinen hätäpysäytyslaite viallinen

ELAB toimii jousen ja magneettiventtiilin avulla. Koska jousi pitää imuaukon aina suljettuna, polttoainetta ei voida syöttää, jos magneettiventtiili vikaantuu, jolloin moottori ei voi käynnistyä. Toisin on, jos jousi esimerkiksi katkeaa tai väsyy (materiaalin väsyminen). Vaikka magneettiventtiili kytkettäisiin pois päältä, viallinen jousi ei voi kuluttaa imukanavaa ja moottori jatkaa käyntiä.

Motointegratorilta saat myös sähköiset katkaisulaitteet (ELAB) lyhyen toimitusajan jälkeen. Valitse valmistajien, kuten BOSCH, DELPHI, DENSO, FAE tai VDO, joukosta ja vakuuta itsesi korkeasta asiakastyytyväisyydestä ja asiantuntevasta asiakaspalvelustamme.