Joulukausi 2024

Raidetangon päät TEN CAR – KUORMA-AUTOT

(löytyi 17 tulosta)

Kaikki tulokset kategorialle Raidetangon päät.
Emme löytäneet mitään tuloksia ajoneuvolle Iveco

Raidetangot pitävät ajoneuvon raiteillaan ajon aikana ja ovat tärkeä osa ohjausjärjestelmää. Raidetangon päät sijaitsevat raidetangon molemmissa päissä. Ne on ruuvattu kiinni vetotankoon liitoselementtinä muuhun ohjauslaitteistoon. Vaikka itse raidetanko on lähes tuhoutumaton, raidetangon päiden viat ja kuluminen ovat yleisempiä. Motointegratorista löydät oikeat varaosat nopealla toimituksella. Löydät myös kaiken tarvittavan tiedon vioista ja raidetangon päiden vaihdosta.

Varaosat EVORON
Sijoituskriteerit
Raidetangon pää TEN CAR K159TC
Valmistaja:   TEN CAR
Valmistajan numero:   K159TC
19,31 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Raidetangon pää TEN CAR K 134
Valmistaja:   TEN CAR
Valmistajan numero:   K 134
22,60 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Raidetangon pää TEN CAR K181TC
Valmistaja:   TEN CAR
Valmistajan numero:   K181TC
26,67 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Raidetangon pää TEN CAR K170
Valmistaja:   TEN CAR
Valmistajan numero:   K170
23,37 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Raidetangon pää TEN CAR K167
Valmistaja:   TEN CAR
Valmistajan numero:   K167
16,72 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Raidetangon pää TEN CAR K196TC
Valmistaja:   TEN CAR
Valmistajan numero:   K196TC
82,41 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Raidetangon pää TEN CAR K199TC
Valmistaja:   TEN CAR
Valmistajan numero:   K199TC
18,39 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Raidetangon pää TEN CAR K185TC
Valmistaja:   TEN CAR
Valmistajan numero:   K185TC
23,02 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Raidetangon pää TEN CAR K133
Valmistaja:   TEN CAR
Valmistajan numero:   K133
37,75 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Raidetangon pää TEN CAR K155
Valmistaja:   TEN CAR
Valmistajan numero:   K155
32,82 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Raidetangon pää TEN CAR K145
Valmistaja:   TEN CAR
Valmistajan numero:   K145
18,70 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Raidetangon pää TEN CAR K179TC
Valmistaja:   TEN CAR
Valmistajan numero:   K179TC
25,17 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Pallonivel, ohjaus TEN CAR K206TC
Valmistaja:   TEN CAR
Valmistajan numero:   K206TC
28,31 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Raidetangon pää TEN CAR K165
Valmistaja:   TEN CAR
Valmistajan numero:   K165
16,72 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Raidetangon pää TEN CAR K166
Valmistaja:   TEN CAR
Valmistajan numero:   K166
23,37 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Raidetatangon pään tehtävä ja toiminta

Sitä käytetään ohjauspyörän kääntämiseen. Kääntymisliike välittyy ohjauspyörään ohjauspylvään kautta. Ohjausvaihteiston tekniikasta riippuen vain yksi liike tapahtuu ohjauspylvään vivun (kellokampi) kautta moniosaiselle raidetankorakenteelle tai suoraan ohjausvaihteiston ulommista päistä raidetankoihin. Tässä rakenteessa raidetanko on ruuvattu ohjausvaihteessa olevaan kierteeseen, kun taas ulkopuolella on joustava liitos vetotangon pään avulla. Jos kyseessä on moniosainen raidetanko, jossa on ohjauspylväsvipu, raidetankojen päädyt voivat sijaita kaikissa raidetankopäissä.

Kyseessä on pallotappi, joka painetaan vastakappaleeseen. Sen päälle asennetaan pölyholkki. Tämä estää likahiukkasten ja roiskeveden pääsyn palloniveleen. Lisäksi sisällä oleva rasva on pysyvästi suojattu. Liikuteltava liitos raidetangonpään muodossa on toisaalta tarpeen, jotta pyöriä voidaan kääntää. Toisaalta ohjausvaihde on yleensä kiinnitetty laipioon eli koriin eli alustan kautta ripustettuun massaan. Raidetangonpää taas on kiinnitetty jousituksen alapuolella olevaan olka-akseliin eli jousittamattomaan massaan. Näistä syistä raideangonpään on kompensoitava aksiaali- ja pystysuuntaiset liikkeet yhtä lailla.

Mikä on yleisin raidetangonpään vaurio?

Monissa tapauksissa kulunut raidetangonpää on seurausta haljenneesta pölykotelosta. Voitelurasva on huuhtoutunut pois, likahiukkaset voivat tunkeutua sisään ja pahentaa kulumista. Raidetangonpää, joka on kulunut ehjästä kumiholkista huolimatta, esiintyy yleensä vain erityisen ankarissa käyttöolosuhteissa.

Mitä seurauksia viallisista raidetangonpäistä on - mitä tapahtuu?

Jos raidetangonpää on kulunut, pyörässä on pelivaraa. Tämä heikentää ohjaustarkkuutta, ja rengas kirjaimellisesti työntyy ulos raidastaan, kun sen pito maassa heikkenee. Tämä aiheuttaa renkaiden kulumista toiselta puolelta. Lisäksi pyörän laakerit joutuvat paljon suuremman rasituksen kohteeksi. Vaarallisissa tilanteissa, kuten liukkailla teillä tai vesiliirto, ajoneuvo voi äkillisesti väistää. Silloin vaarassa ovat ajoneuvon matkustajat ja muut tienkäyttäjät.

Mitä tehdä, jos raidetangonpää pettää?

Näistä syistä raidetangonpäät on tarkistettava säännöllisesti. Jos raidetangonpää on kulunut, se on vaihdettava välittömästi.

Raiddetaanko vain toinen vai molemmat raidetangon päät?

Vaikka vain yksi raidetangonpää olisi kulunut, molemmat raidetangonpäät olisi vaihdettava samalla kertaa. Molempien puolten kuormitukset ovat lähes samat. Siksi on vain ajan kysymys, milloin myös toinen pää pettää. Silloin ajoneuvo on vietävä takaisin korjaamolle ja raideväliä on säädettävä uudelleen. Lopputulos on, että molempien pallonivelten vaihtaminen säästää vältettävissä olevia kustannuksia.

Miten raidetangonpäät tarkistetaan?

Ensin tehdään silmämääräinen tarkastus ja tarkastetaan pölysuojus tarkasti. Ei kuitenkaan voida sulkea pois sitä mahdollisuutta, että hienoja halkeamia jää huomaamatta. On myös otettava huomioon, että pölykengät on valmistettu kumista. Tämä tarkoittaa, että pehmittimet karkaavat ajan myötä ja kumiholkki kovettuu ja huokostuu. Tämä lisää vaurioitumisriskiä.

Silmämääräisen tarkastuksen jälkeen avustajan on liikutettava ohjauspyörää nopeasti edestakaisin lyhyin liikkein. Näin saadaan nopeasti selville vetotangon pään pelti. Varmuuden vuoksi kokenut mekaanikko tarttuu vetotangon päähän samalla, kun ohjausta liikutetaan edestakaisin, jotta hän voi myös tuntea, että se on kulunut.

Huomioitava, jos renkaat ovat kuluneet väsyneiden raidetangonpäiden vuoksi

Kuten jo mainittiin, renkaiden kulutuspinnat kuluvat toiselta puolelta, kun raidetangonpäät ovat kuluneet. Kun raidetangonpäät on vaihdettu, rengasraide on säädettävä uudelleen, kuten on myös kuvattu. Tätä varten on kuitenkin vaihdettava myös kuluneet renkaat.

Tilaa laadukkaat ja edulliset raidetangonpäät netistä

Laadukkaat tuotteet ovat erityisen tärkeitä raidetangon päissä, jotta ne eivät voi yhtäkkiä deformoitua tai jopa rikkoutua - mikä vaarantaisi hengen. Lisäksi laadukkaat raidetangonpäät pidentävät käyttöikää huomattavasti, joten ne ovat keskipitkällä ja pitkällä aikavälillä joka tapauksessa edullisempi vaihtoehto. Siksi tarjoamme vain tunnettujen valmistajien raidetangonpäitä. Voimme kuitenkin tarjota tavanomaiset edulliset hintamme. Kun tilausprosessi on saatettu onnistuneesti päätökseen ja se on turvattu nykyisten standardien mukaisesti, lähetys tapahtuu välittömästi.