-4% autojen varaosista

Pyörännavat – Fiat

(löytyi 13 tulosta)

Varaosat BOSCH
Sijoituskriteerit
Pyörännapa FEBI BILSTEIN 14967
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   14967
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Laippamutteri, vetoakseli HANS PRIES 104 127
Valmistaja:   HANS PRIES
Valmistajan numero:   104 127
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Pyörännapa FEBI BILSTEIN 49022
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   49022
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Pyörännapa FEBI BILSTEIN 28300
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   28300
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Pyörännapa FEBI BILSTEIN 40225
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   40225
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Pyörännapa TRICLO 902028
Valmistaja:   TRICLO
Valmistajan numero:   902028
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Pyörännapa BTA H5C009BTA
Valmistaja:   BTA
Valmistajan numero:   H5C009BTA
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Pyörännapa USA 513389AT
Valmistaja:   USA
Valmistajan numero:   513389AT
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Pyörännapa USA 513286AT
Valmistaja:   USA
Valmistajan numero:   513286AT
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Pyörännapa FEBI BILSTEIN 49542
Valmistaja:   FEBI BILSTEIN
Valmistajan numero:   49542
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Pyörännapa BTA H5C005BTA
Valmistaja:   BTA
Valmistajan numero:   H5C005BTA
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Pyörännapa BTA H5F008BTA
Valmistaja:   BTA
Valmistajan numero:   H5F008BTA
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Pyörännapa USA 513286AT ZAM
Valmistaja:   USA
Valmistajan numero:   513286AT ZAM
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Löydä Motointegratorista laadukkaat pyörännavat huippuvalmistajilta, kuten BETA, FAG, FEBI BILSTEIN, MEYLE ja VAICO. Palkittu verkkokauppamme tarjoaa yli 5 miljoonaa varaosaa ja lisävarusteita kaikkiin automerkkeihin. Löydä ajoneuvoosi sopiva pyörän napa laajan suodatinvalikoiman avulla.

Pyörien navat - rakenne ja toiminta

Pyörän napa on tärkeä osa pyörän jousitusta. Voimansiirtoakseli kulkee osan keskikohdan läpi ja on yhdistetty pyörän laakereihin, jotka on painettu tiukasti pyörän napaan. Näin pyörä voi liikkua vapaasti, mutta se on silti tukevasti kiinni ajoneuvossa.

Itse pyörän napa on suhteellisen pieni komponentti, joka on valmistettu korkealaatuisesta teräksestä tai alumiinista. Alumiiniset pyörännavat ovat erityisen suosittuja, koska ne ovat kevyitä. Alumiini ei myöskään ruostu, mikä pidentää entisestään pyörännavojen jo ennestään pitkää käyttöikää. Pyörännavat kestävät keskimäärin vähintään 100 000 km, joskus jopa pidempään. Pyörän jousituksen käyttöikä riippuu muun muassa ajotyylistä, yleisistä tieolosuhteista ja ajoneuvon keskimääräisestä kuormituksesta. Ajoneuvomallista riippuen on olemassa pyörän navat ja pyöränlaakerit, jotka voidaan vaihtaa erikseen vaurion sattuessa tai jotka on vaihdettava kokonaan yhdistettynä osana.

Se, mitä vanteita voit käyttää ajoneuvossasi, riippuu myös pyörän navasta. Kierreikien lukumäärä, halkaisija ja etäisyys toisistaan määräävät, mitkä vanteet voidaan asentaa autoosi.

Pyörän navat ja pyörän laakerit vaurioituvat

Pyörän navat ovat erittäin kestäviä. Vahinkoja esiintyy melko harvoin. Koska navat altistuvat suurille kuormituksille (voimakas tärinä, kitka ja suuret aksiaalivoimat), ne kuuluvat kuluviin osiin.

Äkilliset viat eivät kuitenkaan yleensä johdu kulumisesta ja korroosiosta vaan muista syistä. Aggressiivinen ajotyyli, esimerkiksi jyrkät liikkeellelähtöt, tiheä kaarreajaminen liian suurilla nopeuksilla ja voimakkaat jarrutukset, voivat johtaa navan vääntymiseen. Huonot tieolosuhteet, kuten kuopat ja syvät lätäköt, voivat myös aiheuttaa vikoja pyörän napoihin.

Useimmiten karkea ajo ei kuitenkaan aiheuta ongelmia navoissa vaan pyörän laakereissa ja tiivisteissä. Navojen ja laakereiden suojaamiseksi vältä ajelehtimista ja reunakiviä äläkä kuormita autoa liikaa.

Jos esimerkiksi tiiviste repeää, napa ja laakerit eivät enää ole riittävästi voideltuja. Tämä näkyy muun muassa vanteiden ylikuumenemisena. Jos napa tai laakeri on vaurioitunut, kuulet ajon aikana usein epätavallisia ääniä, kuten ärsyttävää huminaa kaarreajossa ja kovaäänistä koputusta tai jyrinää ajon aikana. Jos huomaat myös, että ajoneuvosi ei enää saavuta tavanomaista huippunopeutta, pyörän jousitus kannattaa tarkastuttaa erikoisliikkeessä.

Pyörän navan vaihtaminen turvallisesti ja oikein

Pyörän napojen, laakereiden ja vastaavien tarkastuksen sekä vaihdon on aina annettava asiantuntijan tai kokeneen mekaanikon tehtäväksi. Koska jarrulevy, jarruputket, jarrusatula ja ABS-anturi ovat pyörän jousitukseen asennettuja turvallisuuden kannalta tärkeitä osia, on erittäin tärkeää, että osat irrotetaan ja asennetaan oikein. Asennukseen tarvitaan myös nostolava ja joskus erikoistyökaluja.

Pyörännavan vaihtokustannukset riippuvat työstä ja ajoneuvomallista. Laakeri ja napa voidaan joutua vaihtamaan. Pääsääntöisesti voit odottaa maksavasi navan vaihtamisesta 250-500 euroa. On halvempaa, jos tilaat ne etukäteen verkosta ja teet ne vasta asennuksen. Motointegrator-verkkokaupasta löydät laadukkaat pyörännavat ajoneuvosi etu- tai taka-akselille. Lisäksi tarjoamme sinulle asennusta varten sopivat ruuvit, tiivisteet ja mutterit. Valitse ajoneuvo, malli ja valmistusvuosi, niin saat yleiskatsauksen autosi laadullisista pyörännavoista.

Tilaa auton pyörän navat verkossa Motointegratorilta

Etsitkö uutta pyörän napaa autoosi? Motointegratorista löydät etsimäsi. On tärkeää, että kiinnität huomiota vanteen ja navan pulttipiiriin ja valitset sopivan mallin etu- tai taka-akselille. Jos et ole varma, mikä pyörän napa on oikea ajoneuvoosi, ota yhteyttä asiantuntevaan asiakaspalveluumme. He neuvovat sinua kattavasti. Kaikki pyörännavat sekä kaikki muut edulliset autonosat, jotka voit tilata Motointegratorista, vakuuttavat korkeimmalla laadulla, huolellisella käsittelyllä ja pitkällä kestävyydellä. Tilatut varaosat ovat perillä 2-4 arkipäivän kuluessa salamannopean toimituksemme ansiosta. Motointegrator pitää erittäin tärkeänä korkeaa asiakastyytyväisyyttä. Tästä syystä tarjoamme ilmaisen palautuksen, jos osa ei vastoin odotuksia sovi.