Joulukausi 2024

Pumppusuutinyksikön osat – Fiat

(löytyi 11 tulosta)

Sijoituskriteerit
Tiivisterengas, suuttimen pidike ELRING 006.990
Valmistaja:   ELRING
Valmistajan numero:   006.990
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Tiivisterengas, ruiskutusjärjestelmä ENGITECH ENT250417
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT250417
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Elementti, common rail -ruiskutuslaite ENGITECH ENT250376
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT250376
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Tiiviste, ruiskutussuutin AJUSA AJU77002700
Tiiviste, ruiskutussuutin AJUSA AJU77002700
Valmistaja:   AJUSA
Valmistajan numero:   77002700
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Kokoonpanosarja, common rail -suuttimet ENGITECH ENT250529
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT250529
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Elementti, common rail -ruiskutuslaite VDO A2C59514036
Valmistaja:   VDO
Valmistajan numero:   A2C59514036
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Lämpösuojalevy, ruiskutusjärjestelmä ENGITECH ENT250060
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT250060
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Common rail -suuttimen komponentit BOSCH F 00V C01 352
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   F 00V C01 352
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Elementti, common rail -ruiskutuslaite ENGITECH ENT250074/1
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT250074/1
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Korjaussarja, Common-Rail ENGITECH ENT250488
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT250488
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Lämpösuojalevy, ruiskutusjärjestelmä ELRING 118.559
Valmistaja:   ELRING
Valmistajan numero:   118.559
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Pumppusuutinyksikön toiminta

Bosch kehitti Volkswagenille pumppusuutinjärjestelmän, jonka tarkoituksena on valmistaa seos dieselmoottoreissa suoraruiskutuksen avulla. Pumppusuutinyksikössä pumppu ja ruiskutusventtiili ovat yksi yksikkö. Ruiskutuspaine tuotetaan erikseen kussakin sylinterissä. Paine muodostuu automaattisesti. Pieni mäntä toimii toisen nokan toimesta rullakiekkovarsien ja tappien välityksellä. Paineen muodostuminen männän alla olevaan kammioon eli ruiskutusprosessi ajoitetaan magneettiventtiilin tai pietsotoimilaitteen avulla. Paineen nousu tapahtuu vain, kun venttiili on kiinni. Jos venttiili avataan nopeasti, ruiskutus päättyy välittömästi - palaminen on täydellistä ja puhdasta.

Pumppusuutinyksikön edut

Koska ruiskutuspaine saadaan aikaan nokka-akselin nokkien avulla, tähän tarvittava käyttövoima on kohdistettava vain ruiskutuksen kannalta tärkeälle alueelle. Komponenttien laajuus on siten paljon pienempi ja yksinkertaisempi. Korkean paineen ansiosta dieselpolttoaine, joka ruiskutetaan ruiskutusventtiilien kautta, saadaan hienojakoiseksi. Tämä puolestaan tarkoittaa pienempää tilavuuden ja pinta-alan suhdetta. Tämän seurauksena nokea muodostuu vähemmän. Yksikkösuuttimella varustettujen dieselajoneuvojen hyötysuhde on erittäin hyvä korkean ruiskutuspaineen ansiosta, ja ne tuottavat erittäin suuren vääntömomentin alhaisella kulutuksella keskinopeuksiin asti. Yksikkösuuttimien suuri mekaaninen kuormitus voi kuitenkin johtaa kulumiseen sylinterinkanteen asennetun paikoitusreiän alueella. Tämä aiheuttaa vuotoja. Tämän seurauksena vuotava polttoaine voi aiheuttaa moottorivaurioita laimentamalla öljyä tai johtaa moottorin ohjausjärjestelmän toimintahäiriöihin sekoittuessaan moottoriöljyyn..

Pumppusuutinyksikön viat

Pumppusuutinyksikön osat altistuvat jatkuvalle suurelle rasitukselle. Ruiskutusjärjestelmän vauriot eivät siis ole harvinaisia. Pumppusuutinyksikön viat voidaan tunnistaa selvistä oireista. Ensimmäinen merkki pumppusuutinyksikön vauriosta on moottorin huono käynnistyskäyttäytyminen - erityisesti käyttölämpötilassa tai pidemmän käynnistysajan jälkeen. Muita oireita ovat moottorin epätasainen käynti tai tyhjäkäynti, puuttuva tai alhainen öljynpaine, ajoneuvon pysähtyminen kaupunkiliikenteessä, tehon menetys, puristuksen heikkeneminen ja moottoriöljyn laimeneminen dieselöljyn sekoittumisen vuoksi.

Jos näitä vaikutuksia ilmenee, nopea toiminta on välttämätöntä. Jos ajoneuvon käyttöä jatketaan, moottori voi vaurioitua huomattavasti.

Viallisen pumppusuutinyksikön vaihto

Koska pumppusuutinyksikkö on ajoneuvon tärkeä osa, se on vaihdettava erikoistuneessa korjaamossa. Vain erikoisosaamista omaavat harrastemekaanikot voivat ehkä itse vaihtaa viallisen yksikkösuuttimen. Kaikissa muissa tapauksissa ajoneuvon omistajien, joilla on viallinen pumppusuutinyksikkö, tulisi käydä korjaamolla. Vaurion laajuudesta riippuen kustannukset voivat olla huomattavat. Totaalivahingon osalta jopa 2 000 euroa on mahdollista. Jos vaurio on vähäinen, esim. tiivisteiden osalta, yksikön korjaussarja voi auttaa. Tässä voit säästää rahaa ostamalla pumppusuutinyksikön korjaussarjan edullisesti verkosta. Tuskin on olemassa erikoiskorjaamoa, joka kieltäytyy hyväksymästä sitä, että asiakkaat ostavat varaosat itse ja antavat ne korjaamon käyttöön.

Pumppusuutinyksikköjen valmistajat

Markkinoilla on lukuisia pumppusuutinyksikön korjaussarjojen valmistajia. Tunnettuja pumppusuutinyksikön korjaussarjojen valmistaji ovat mm. Bosch, Elring, Engitech, Meat ja Doria. Verkkokaupassamme on premium-valmistajien ja huippumerkkien korjaussarjoja pumppusuutinyksiköille.

Osta pumppusuutinyksikön korjaussarja edullisesti verkosta

Jos pumppusuutinyksikössä ilmenee vika, on toimittava mahdollisimman nopeasti, jotta moottori ei vaurioidu pahoin tai jopa rikkoudu. Pumppusuutinyksikön vaihtamista tai korjaamista varten eri valmistajat tarjoavat kokonaisia korjaussarjoja. Palkitussa verkkokaupassamme, jossa on yli 5 miljoonaa autojen varaosaa ja tarviketta, löydät pumppusuutinyksikön korjaussarjoja sellaisilta valmistajilta kuten Doria, Bosch, Elring, Engitech ja Meat. Nopea toiminta on taattu, kun tilaat autovaraosien ja tarvikkeiden kaupastamme. Tilaa jo tänään ja hyödy laadukkaista autonosista edulliseen hintaan.