Joulukausi 2024

Pumppusuutinyksikön osat – Nissan – KUORMA-AUTOT

(löytyi 14 tulosta)

Pumppusuutinyksikkö on komponentti, joka toimii korkeassa paineessa. Pumppusuutinyksikön korjaussarjaa käytetään, kun yksikön osat ovat viallisia. Pumppusuutinyksiköstä Bosch käyttää omaa lyhennettään: UIS (Unit Injector System).

Pumppusuutinruiskutuksessa kunkin sylinterin suutin ja polttoaineen ruiskutuspumppu on yhdistetty yhdeksi komponentiksi. Korkea paine - noin 2 050 baaria - tuotetaan erikseen kunkin sylinterin ruiskutuselementissä. Pumppu on asennettu sylinterikanteen, ja moottorin nokka-akseli pyörittää pumpun mäntiä keinuvarsilla. Polttoaine syötetään ja palautetaan sylinterinkanteen integroitujen kanavien kautta. Ohjausyksikkö saa antureiden kautta tietoja, kuten moottorin kierrosluku, kaasupolkimen asento, nokka-akselin asento, imusarjan lämpötila, jäähdytysnesteen lämpötila ja imusarjan paine. Ohjausyksikkö käsittelee näitä tietoja ja määrittää näin tarvittavan polttoainemäärän ja ruiskutuksen aloituksen.

Prosessissa komponentti toimii korkealla paineella. Männät tai kotelon osat voivat vaurioitua nopeasti. Pumppusuutinyksikön korjaussarja voi auttaa vaihdossa.

Sijoituskriteerit
Korjaussarja, Common-Rail ENGITECH ENT250472
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT250472
40,76 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, ruiskutussuutin DELPHI 7135-646
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   7135-646
100,70 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Venttiilisarja, Common Rail -suuttimet BOSCH F 00V C01 353
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   F 00V C01 353
53,49 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Elementti, common rail -ruiskutuslaite DELPHI DEL28538389
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   28538389
64,87 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Elementti, common rail -ruiskutuslaite ENGITECH ENT250171
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT250171
6,31 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Elementti, common rail -ruiskutuslaite ENGITECH ENT250249
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT250249
16,57 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Säätöventtiili, turboahdin ENGITECH ENT250234
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT250234
10,67 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Korjaussarja, ruiskutussuutin Common Rail BOSCH F 00V C01 329
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   F 00V C01 329
59,68 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Lämpösuojalevy, ruiskutusjärjestelmä ELRING 331.680
Valmistaja:   ELRING
Valmistajan numero:   331.680
1,21 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Tiivisterengas, suuttimen pidike ENGITECH ENT250059/1
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT250059/1
1,22 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Elementti, yhteinen kisko BOSCH 1 987 972 087
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   1 987 972 087
1,68 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Elementti, yhteinen kisko ENGITECH ENT250548
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT250548
4,57 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Elementti, common rail -ruiskutuslaite ENGITECH ENT250223
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT250223
4,44 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Common rail -suuttimen komponentit ENGITECH ENT250134
Valmistaja:   ENGITECH
Valmistajan numero:   ENT250134
2,19 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Pumppusuutinyksikön toiminta

Bosch kehitti Volkswagenille pumppusuutinjärjestelmän, jonka tarkoituksena on valmistaa seos dieselmoottoreissa suoraruiskutuksen avulla. Pumppusuutinyksikössä pumppu ja ruiskutusventtiili ovat yksi yksikkö. Ruiskutuspaine tuotetaan erikseen kussakin sylinterissä. Paine muodostuu automaattisesti. Pieni mäntä toimii toisen nokan toimesta rullakiekkovarsien ja tappien välityksellä. Paineen muodostuminen männän alla olevaan kammioon eli ruiskutusprosessi ajoitetaan magneettiventtiilin tai pietsotoimilaitteen avulla. Paineen nousu tapahtuu vain, kun venttiili on kiinni. Jos venttiili avataan nopeasti, ruiskutus päättyy välittömästi - palaminen on täydellistä ja puhdasta.

Pumppusuutinyksikön edut

Koska ruiskutuspaine saadaan aikaan nokka-akselin nokkien avulla, tähän tarvittava käyttövoima on kohdistettava vain ruiskutuksen kannalta tärkeälle alueelle. Komponenttien laajuus on siten paljon pienempi ja yksinkertaisempi. Korkean paineen ansiosta dieselpolttoaine, joka ruiskutetaan ruiskutusventtiilien kautta, saadaan hienojakoiseksi. Tämä puolestaan tarkoittaa pienempää tilavuuden ja pinta-alan suhdetta. Tämän seurauksena nokea muodostuu vähemmän. Yksikkösuuttimella varustettujen dieselajoneuvojen hyötysuhde on erittäin hyvä korkean ruiskutuspaineen ansiosta, ja ne tuottavat erittäin suuren vääntömomentin alhaisella kulutuksella keskinopeuksiin asti. Yksikkösuuttimien suuri mekaaninen kuormitus voi kuitenkin johtaa kulumiseen sylinterinkanteen asennetun paikoitusreiän alueella. Tämä aiheuttaa vuotoja. Tämän seurauksena vuotava polttoaine voi aiheuttaa moottorivaurioita laimentamalla öljyä tai johtaa moottorin ohjausjärjestelmän toimintahäiriöihin sekoittuessaan moottoriöljyyn..

Pumppusuutinyksikön viat

Pumppusuutinyksikön osat altistuvat jatkuvalle suurelle rasitukselle. Ruiskutusjärjestelmän vauriot eivät siis ole harvinaisia. Pumppusuutinyksikön viat voidaan tunnistaa selvistä oireista. Ensimmäinen merkki pumppusuutinyksikön vauriosta on moottorin huono käynnistyskäyttäytyminen - erityisesti käyttölämpötilassa tai pidemmän käynnistysajan jälkeen. Muita oireita ovat moottorin epätasainen käynti tai tyhjäkäynti, puuttuva tai alhainen öljynpaine, ajoneuvon pysähtyminen kaupunkiliikenteessä, tehon menetys, puristuksen heikkeneminen ja moottoriöljyn laimeneminen dieselöljyn sekoittumisen vuoksi.

Jos näitä vaikutuksia ilmenee, nopea toiminta on välttämätöntä. Jos ajoneuvon käyttöä jatketaan, moottori voi vaurioitua huomattavasti.

Viallisen pumppusuutinyksikön vaihto

Koska pumppusuutinyksikkö on ajoneuvon tärkeä osa, se on vaihdettava erikoistuneessa korjaamossa. Vain erikoisosaamista omaavat harrastemekaanikot voivat ehkä itse vaihtaa viallisen yksikkösuuttimen. Kaikissa muissa tapauksissa ajoneuvon omistajien, joilla on viallinen pumppusuutinyksikkö, tulisi käydä korjaamolla. Vaurion laajuudesta riippuen kustannukset voivat olla huomattavat. Totaalivahingon osalta jopa 2 000 euroa on mahdollista. Jos vaurio on vähäinen, esim. tiivisteiden osalta, yksikön korjaussarja voi auttaa. Tässä voit säästää rahaa ostamalla pumppusuutinyksikön korjaussarjan edullisesti verkosta. Tuskin on olemassa erikoiskorjaamoa, joka kieltäytyy hyväksymästä sitä, että asiakkaat ostavat varaosat itse ja antavat ne korjaamon käyttöön.

Pumppusuutinyksikköjen valmistajat

Markkinoilla on lukuisia pumppusuutinyksikön korjaussarjojen valmistajia. Tunnettuja pumppusuutinyksikön korjaussarjojen valmistaji ovat mm. Bosch, Elring, Engitech, Meat ja Doria. Verkkokaupassamme on premium-valmistajien ja huippumerkkien korjaussarjoja pumppusuutinyksiköille.

Osta pumppusuutinyksikön korjaussarja edullisesti verkosta

Jos pumppusuutinyksikössä ilmenee vika, on toimittava mahdollisimman nopeasti, jotta moottori ei vaurioidu pahoin tai jopa rikkoudu. Pumppusuutinyksikön vaihtamista tai korjaamista varten eri valmistajat tarjoavat kokonaisia korjaussarjoja. Palkitussa verkkokaupassamme, jossa on yli 5 miljoonaa autojen varaosaa ja tarviketta, löydät pumppusuutinyksikön korjaussarjoja sellaisilta valmistajilta kuten Doria, Bosch, Elring, Engitech ja Meat. Nopea toiminta on taattu, kun tilaat autovaraosien ja tarvikkeiden kaupastamme. Tilaa jo tänään ja hyödy laadukkaista autonosista edulliseen hintaan.