-3% jarruosista

Polttoainesuodattimet – Mercedes-Benz – KUORMA-AUTOT

(löytyi 227 tulosta)

Sijoituskriteerit
Polttoainesuodatin SOFIMA S1515B
Valmistaja:   SOFIMA
Valmistajan numero:   S 1515 B
7,07 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoainesuodatin MANN-FILTER WK 511/1
Valmistaja:   MANN-FILTER
Valmistajan numero:   WK 511/1
19,68 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoainesuodatin KNECHT KL 942
Valmistaja:   KNECHT
Valmistajan numero:   KL 942
76,99 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoainesuodatin DELPHI HDF563
Valmistaja:   DELPHI
Valmistajan numero:   HDF563
15,64 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
MAHLE-polttoainesuodatin KNECHT KL 174
Valmistaja:   KNECHT
Valmistajan numero:   KL 174
16,31 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoainesuodatin HENGST FILTER E53KP D61
Valmistaja:   HENGST FILTER
Valmistajan numero:   E53KP D61
7,48 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoainesuodatin HENGST FILTER H70WK18
Valmistaja:   HENGST FILTER
Valmistajan numero:   H70WK18
10,41 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoainesuodatin MANN-FILTER PU 10 001 x
Valmistaja:   MANN-FILTER
Valmistajan numero:   PU 10 001 x
14,38 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoainesuodatin HENGST FILTER H80WK01
Valmistaja:   HENGST FILTER
Valmistajan numero:   H80WK01
9,54 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoainesuodatin MANN-FILTER WK 842/17
Valmistaja:   MANN-FILTER
Valmistajan numero:   WK 842/17
11,40 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoainesuodatin HENGST FILTER H167WK
Valmistaja:   HENGST FILTER
Valmistajan numero:   H167WK
13,82 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoainesuodatin MANN-FILTER WK 820/21
Valmistaja:   MANN-FILTER
Valmistajan numero:   WK 820/21
55,34 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoainesuodatin MANN-FILTER WK 842/20
Valmistaja:   MANN-FILTER
Valmistajan numero:   WK 842/20
18,00 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
MAHLE-polttoainesuodatin KNECHT KX 39
Valmistaja:   KNECHT
Valmistajan numero:   KX 39
11,71 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoainesuodatin KNECHT KL 950
Valmistaja:   KNECHT
Valmistajan numero:   KL 950
53,34 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Mitkä ovat jäähdytysnestetermostaatin tehtävät ajoneuvossa?

Jäähdytysnestetermostaatin tehtävänä on säätää jäähdytysnesteen lämpötilaa. Näin se nostaa moottorin nopeasti oikeaan käyttölämpötilaan ja säilyttää sen. Tätä tarkoitusta varten on olemassa pieni ja suuri jäähdytysnestepiiri. Jos käynnistät moottorin sen ollessa kylmä, termostaatti on kiinni. Jäähdytysvesi virtaa aluksi yksinomaan moottorin läpi, pienessä jäähdytyspiirissä. Sen olennaisia osia ovat vesipumppu ja matkustamon lämmitysjärjestelmän lämmönvaihdin. Mukana on myös itse moottorilohko. Heti kun moottorin käyttölämpötila on saavutettu, termostaatti avautuu. Jäähdytysnesteen jäähdytin on liitetty pieneen jäähdytyspiiriin. Näin saadaan suuri jäähdytyspiiri.

Termostaattien tyypit

Jäähdytysnestetermostaatteja on kahdenlaisia jäähdytysnesteen virtauksen säätöön. Klassinen malli säätelee jäähdytysnesteen liikettä paisuntaelementin avulla. Vaihtoehtoisesti on olemassa karttatermostaatti, jossa on sähköinen toimilaite. Molemmat vaihtoehdot on varustettu jousilevyllä. Tämä avaa ja sulkee pienen ja suuren jäähdytyspiirin välisen reitin. Tämä tapahtuu, kun jäähdytysneste alittaa tai ylittää avautumislämpötilan. Joissakin tapauksissa termostaatissa on toinen levy. Tämä liikkuu samanaikaisesti ensimmäisen kanssa. Se sulkee jäähdytysnestepumpun ja jäähdytysnestetermostaatin välisen oikosulkuväylän.

Jäähdytysveden termostaatin tarkastus: kuinka tunnistaa vika

Kaksi merkkiä viittaa vialliseen jäähdytysnestetermostaattiin. Moottori saavuttaa käyttölämpötilansa liian nopeasti ja käy kuumana. Vaihtoehtoisesti se lämpenee liian hitaasti tai ei saavuta vaadittua lämpötilaa. Molemmissa tapauksissa termostaatti jumittuu. Se näyttää olevan pysyvästi kiinni tai auki. Jälkimmäinen johtuu esimerkiksi juuttuneesta männästä. Vaihtoehtoisesti etenevä korroosio johtaa komponentin vikaan. Harvinaisempaa on, että jokin vieras esine jumittaa auki olevan termostaatin niin, että se ei voi sulkeutua. Joskus myös sen jousilevy tukeutuu termostaatin koteloon. Jos tuet irtoavat, kyseinen auton osa roikkuu löysästi jäähdytysnestevirtauksessa.

Jos jäähdytysnesteen termostaatti pysyy pysyvästi kiinni, syynä on esimerkiksi vuotava tiiviste. Sen seurauksena vaha, joka on klassisissa termostaateissa oleva paisunta-aine, vuotaa ulos. Se puuttuu tarvittaviin työprosesseihin, joten jousilevy ei voi avautua. Karttatermostaatissa sähköisen toimilaitteen vika on syynä pysyvään tiivisteeseen. Tämä voi tapahtua, jos jäähdytysneste pääsee ulostuloon männän liikkeestä johtuen.

Jäähdytysnesteen termostaatin vaihtaminen itse - onnistuuko se?

Jos jäähdytysnesteen termostaatti on vaurioitunut, on suositeltavaa vaihtaa se nopeasti. Tämä on tehtävä viipymättä, jotta moottorissa ei ilmene vikoja. Löydät ajoneuvoosi tarvitsemasi varaosan Motointegratorista. Voit vaihtaa tämän moottorin osan itse. Tätä varten on järkevää tyhjentää ensin jäähdytysneste. Jos näin ei tehdä, jäähdytysneste leviää moottoritilaan. Tämä vaikeuttaa sen talteen ottamista.

Kun haluat vaihtaa termostaatin, etsi moottorilohkon läheltä jäähdytysnesteletku, jossa on suuri hylsy. Siellä sijaitsee etsimäsi auton osa. Hylsy on kiinnitetty kahdella ruuvilla. Autosta riippuen näihin voi olla vaikea päästä käsiksi. Saatat tarvita erikoisavainta tai joudut poistamaan häiritseviä osia. Kun tämä on tehty, aseta säiliö moottorin alle. Löysää sitten jäähdytysnestetermostaatin kansi. Tämä voi aiheuttaa jäähdytysnesteen vuotamisen.

Irrota termostaatti ja tiiviste kotelosta. Vaihda ensin termostaatin kannen tiiviste. Aseta sitten uusi varaosa muovikoteloon. Kiinnitä se moottoriin. Varo, että se asetetaan paikalleen suoraan eikä sitä saa kallistaa. Älä koskaan työnnä osaa väkisin sisään. Jos mekaaninen vaurio tapahtuu, tarvitaan uusi jäähdytysnestetermostaatti.

Kun vaihto on tehty, kiinnitä kotelon ruuvit. Kiristä ne säädettyyn momenttiin. Täytä sitten jäähdytysneste uudelleen. Odota useita minuutteja paisuntasäiliön täyttämisen jälkeen. Jos neste leviää linjoissa, sen taso laskee automaattisesti. Käynnistä ajoneuvon moottori ja anna sen lämmetä. Jäähdytysjärjestelmä on itsestään tuulettuva.

Täydennä tarvittaessa jäähdytysnesteen taso. Tason tulisi aina olla "Min" ja "Max" -merkkien välissä. Jos se ei enää muutu, termostaatin vaihto ja tyhjennys on suoritettu.

Tilaa korkealaatuisia jäähdytysnestetermostaatteja nopeasti ja edullisesti

Jos etsit edullisia varaosia ajoneuvoosi, tarjoamme sinulle laajan valikoiman yli viittä miljoonaa tuotetta. Niiden joukossa on lukuisia jäähdytys- ja ilmastointilaitteiden osia. Jäähdytysnestetermostaattimme tulevat sellaisilta valmistajilta kuin mm:

  • Perkins
  • Vernet
  • BEHR
  • WAHLER

Motointegrator-varaosat sopivat moniin ajoneuvomerkkeihin ja -tyyppeihin. Voit rajata tuotehakuasi kategorioidemme avulla. Vaihtoehtoisesti voit syöttää halutun osan osanumeron hakukenttään. Laajan varaosavalikoimamme lisäksi hyödyt salamannopeasta toimituksesta.