-3% jarruosista

Polttoainesuodattimet HERTH+BUSS JAKOPARTS – KUORMA-AUTOT

(löytyi 18 tulosta)

Kaikki tulokset kategorialle Polttoainesuodattimet.
Emme löytäneet mitään tuloksia ajoneuvolle Mercedes-Benz

Jäähdytysnestetermostaatin tehtävänä on säätää jäähdytysnesteen lämpötilaa. Viallinen komponentti aiheuttaa useita selviä oireita. Ajoneuvosi käy esimerkiksi kuumana. Samalla jäähdytysnesteen lämpötilan merkkivalo syttyy, vaikka jäähdytysnesteen taso on kunnossa. Lisäksi käy niin, että moottorilla kestää kauan saavuttaa optimaalinen käyttölämpötila. Etsitkö uutta jäähdytysnestetermostaattia Mersuun, Audiin, VW:hen tai muuhun merkkiin? Silloin Motointegrator on oikea paikka sinulle.

Sijoituskriteerit
Polttoainesuodatin HERTH+BUSS JAKOPARTS J1333003
Valmistaja:   HERTH+BUSS JAKOPARTS
Valmistajan numero:   J1333003
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Polttoainesuodatin HERTH+BUSS JAKOPARTS J1338023
Valmistaja:   HERTH+BUSS JAKOPARTS
Valmistajan numero:   J1338023
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Polttoainesuodatin HERTH+BUSS JAKOPARTS J1330519
Valmistaja:   HERTH+BUSS JAKOPARTS
Valmistajan numero:   J1330519
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Polttoainesuodatin HERTH+BUSS JAKOPARTS J1330537
Valmistaja:   HERTH+BUSS JAKOPARTS
Valmistajan numero:   J1330537
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Polttoainesuodatin HERTH+BUSS JAKOPARTS J1336006
Valmistaja:   HERTH+BUSS JAKOPARTS
Valmistajan numero:   J1336006
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Polttoainesuodatin HERTH+BUSS JAKOPARTS J1332086
Valmistaja:   HERTH+BUSS JAKOPARTS
Valmistajan numero:   J1332086
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Polttoainesuodatin HERTH+BUSS JAKOPARTS J1335065
Valmistaja:   HERTH+BUSS JAKOPARTS
Valmistajan numero:   J1335065
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Polttoainesuodatin HERTH+BUSS JAKOPARTS J1335055
Valmistaja:   HERTH+BUSS JAKOPARTS
Valmistajan numero:   J1335055
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Polttoainesuodatin HERTH+BUSS JAKOPARTS J1332035
Valmistaja:   HERTH+BUSS JAKOPARTS
Valmistajan numero:   J1332035
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Polttoainesuodatin HERTH+BUSS JAKOPARTS J1333032
Valmistaja:   HERTH+BUSS JAKOPARTS
Valmistajan numero:   J1333032
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Polttoainesuodatin HERTH+BUSS JAKOPARTS J1339009
Valmistaja:   HERTH+BUSS JAKOPARTS
Valmistajan numero:   J1339009
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Polttoainesuodatin HERTH+BUSS JAKOPARTS J1334020
Valmistaja:   HERTH+BUSS JAKOPARTS
Valmistajan numero:   J1334020
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Polttoainesuodatin HERTH+BUSS JAKOPARTS J1332100
Valmistaja:   HERTH+BUSS JAKOPARTS
Valmistajan numero:   J1332100
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Polttoainesuodatin HERTH+BUSS JAKOPARTS J1333030
Valmistaja:   HERTH+BUSS JAKOPARTS
Valmistajan numero:   J1333030
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla
Polttoainesuodatin HERTH+BUSS JAKOPARTS J1332096
Valmistaja:   HERTH+BUSS JAKOPARTS
Valmistajan numero:   J1332096
Tuote ei ole tilapäisesti saatavilla

Mitä polttoainesuodattimia on olemassa?

Jokainen polttomoottori tarvitsee tietenkin polttoainetta käyttövoimaa varten. Polttoaineeseen voi kuitenkin joutua erilaisia lika- tai vesihiukkasia. Siksi jokainen polttomoottorin polttoainejärjestelmä tarvitsee polttoainesuodattimen.

Polttoainesuodattimen tehtävä on niin tärkeä, että se on suunniteltu päävirtaussuodattimeksi kaikissa moottorityypeissä (sekä diesel- että bensiinimoottoreissa). Polttoainesuodattimia on jopa neljä erilaista:

- sisäiset polttoainesuodattimet

- suodatinpatruunat

- esisuodattimet

- esisuodattimet, joissa on tyhjennys säiliössä

Esisuodatin polttoainejärjestelmässä

Jälkimmäisellä polttoainesuodattimella on vähäinen merkitys, eikä sitä asenneta kaikkiin ajoneuvoihin. Esisuodattimia kutsutaan usein myös lapiosuodattimiksi tai näkölasisuodattimiksi. Niitä on saatavana sekä diesel- että bensiinimoottoreihin, mutta ne ovat yleisempiä dieselmoottoreissa - erityisesti hyötyajoneuvoissa. Suodatuksen lisäksi tehtävänä on myös silmämääräinen tarkastus, sillä se antaa hyvin informatiivisen indikaattorin pääsuodattimen kunnosta. Kyseessä on joko suodatinpatruuna tai pieni suodatin näkölasissa.

Järjestelmän pääpolttoainesuodatin

Tämä periaate löytyy myös pääsuodattimista. Vielä muutama vuosi sitten suodattimien lisäosat olivat yleisiä. Ne on helppo vaihtaa, mutta niissä on perustavanlaatuinen haittapuoli: likapartikkelien lisäksi polttoainejärjestelmään voi päästä myös vettä. Tästä syystä nykyaikaiset suodatinpatruunat on suunniteltu siten, että niissä on myös lisätoimintoja. Ne voivat esimerkiksi suodattaa vettä. Usein näissä suodattimissa on tyhjennysaukko (ruuvit ja letku) tyhjennystä varten. Tämä periaate pätee yhtä lailla myös dieselsuodattimiin ja bensiinisuodattimiin.

Mitä tapahtuu, jos polttoainesuodatinta ei ole vaihdettu pitkään aikaan? Mitkä ovat tukkeutuneen polttoainesuodattimen vaarat?

Vettä järjestelmässä

Vesi järjestelmässä merkitsee hyvin erityistä ongelmaa: se voi puristua, joten se johtaisi nykyaikaisten moottoreiden korkeilla paineilla vaadittujen paineiden suureen toleranssiin. Lisäksi vedellä on tietenkin huomattava vaikutus polttoaineen palamiseen, syttyminen ei ole enää optimaalista.

Polttoainejärjestelmässä olevat likahiukkaset

Likahiukkaset (esimerkiksi ruostehiukkaset, jotka johtuvat säiliön korroosiosta, sillä myös täällä on vettä) aiheuttavat myös suuren riskin huonontaa palamista merkittävästi. Polttoainesuuttimien toleranssit ovat 0,002-0,003 mm. Hyvinkin pieni hiukkanen voi osittain tukkia suuttimen. Tämä vaikuttaa kyseiseen sylinteriin ruiskutettavan polttoaineen määrään, ruiskutuspaineeseen, ruiskutusmäärään ja viimeisenä mutta ei vähäisimpänä ruiskutuskuvioon. Kaikki nämä tekijät huonontavat palamista kokonaisuudessaan merkittävästi.

Mitkä ovat liian vanhan polttoainesuodattimen sivuvaikutukset?

Se heikentää moottorin suorituskykyä merkittävästi. Mutta ei pelkästään sitä. Keskipitkällä ja pitkällä aikavälillä kyseinen sylinterikammio hiiltyy, muodostuu jäämiä, mikä puolestaan lyhentää yleisesti moottorin käyttöikää. Polttoainesuodattimella on siis tärkeä merkitys yksikön tehokkaan ja hellävaraisen toiminnan ylläpitämisessä, mikä vaikuttaa käyttöikään, polttoaineen kulutukseen, tehokkuuteen jne. Siksi vaihtovälejä on noudatettava tarkasti.

Virhe suodattimen vaihdossa: Miten päin polttoainesuodatin pitäisi asentaa?

Polttoainesuodattimen asentaminen on suhteellisen yksinkertaista. Patruunoita ei voi asentaa ylösalaisin, koska ne ovat auki vain toiselta puolelta. Esisuodattimissa virtaussuunta on merkitty nuolella. Näin voi olla myös suodatininserttien kohdalla. Monissa suodatinlevyissä yläpuolella oleva tiiviste ei kuitenkaan ole halkaisijaltaan samanlainen kuin alapuolella oleva tiiviste. Tämän vuoksi on huolehdittava siitä, että tiivisteet vastaavat toisiaan (suodatinkotelossa ja suodattimessa).

Virhe suodatinta vaihdettaessa: ilmaa järjestelmä

Varsinkin ne, joilla oli vanha diesel tavallisella ruiskutuksella, tuntevat vielä dieselmoottoreiden ongelman. Nykyään suoraruiskutus (pumppu/suutin, common rail) on jo pitkään ollut standardi. Suodattimen vaihdon jälkeen järjestelmät on tuuletettava, minkä vuoksi ajoneuvoissa on myös suodattimen kohdalla tuuletusjärjestelmä.

Jos ilmamäärä on liian suuri, järjestelmä ei välttämättä saa ilmaa ulos välittömästi. Korjaamokäsikirjaa on kuitenkin noudatettava tarkasti, erityisesti nykyaikaisissa suoraruiskutusmoottoreissa. Näissä nykyaikaisissa moottoreissa on korkeapainepumppu. Jos tämä toimii ilman voitelupolttoainetta, se voi tuhota sisällä olevia komponentteja. Eri valmistajien korjaamo-ohjeita on siis noudatettava.

Muita diesel- tai bensiinisuodattimeen liittyviä huomioitavia asioita

Useimmat vaihtovälit ovat 50 000-100 000 km. Tässäkin tapauksessa noudatetaan ajoneuvon valmistajan ohjeita. Polttoainejärjestelmän huoltovaatimuksia ei saa missään tapauksessa aliarvioida tai laiminlyödä. Huoltovajeella on aina kielteinen vaikutus. Yhtä tärkeää on käyttää laadukkaita merkkituotteita. Varsinkaan huonompaa ja laadukasta suodatinta ei voi silmämääräisesti erottaa toisistaan, koska huokoskokoa ei voi havaita paljain silmin. Tämä johtuu siitä, että suodattimen läpi kulkeva virtausnopeus vastaa myös järjestelmän paineesta.