-4% autojen varaosista

Polttoainepumput BOSCH – Ford – KUORMA-AUTOT

(löytyi 35 tulosta)

Ajoneuvon polttoainepumput kuljettavat polttoaineen paineen alaisena säiliöstä ruiskutusventtiileihin, kaasuttimeen tai moottorin ruiskutuspumppuihin. Näin ollen ne varmistavat, että polttoainetta pääsee moottoriin oikea määrä. Jos autosi polttoainepumppu on viallinen, löydät täältä nopean vaihtoehdon.

Varaosat VALEO
Sijoituskriteerit
Polttoainepumppu BOSCH 0 986 580 995
Polttoainepumppu BOSCH 0 986 580 995
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 986 580 995
136,60 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoainepumppu BOSCH 0 580 254 049
Polttoainepumppu BOSCH 0 580 254 049
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 580 254 049
114,46 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoaineen jakeluyksikkö BOSCH 0 580 200 077
Polttoaineen jakeluyksikkö BOSCH 0 580 200 077
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 580 200 077
125,11 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Sähköinen polttoainepumppu  BOSCH 0 580 203 264
Sähköinen polttoainepumppu BOSCH 0 580 203 264
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 580 203 264
149,80 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoainepumppu  BOSCH 0 580 204 345
Polttoainepumppu BOSCH 0 580 204 345
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 580 204 345
239,75 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoainepumppu BOSCH 0 580 454 138
Polttoainepumppu BOSCH 0 580 454 138
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 580 454 138
57,71 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoainepumppu BOSCH 0 580 464 103
Polttoainepumppu BOSCH 0 580 464 103
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 580 464 103
86,55 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoainepumppu  BOSCH 0 580 200 056
Polttoainepumppu BOSCH 0 580 200 056
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 580 200 056
127,78 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Sähköinen polttoainepumppu BOSCH 0 580 207 004
Sähköinen polttoainepumppu BOSCH 0 580 207 004
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 580 207 004
44,00 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoainepumppu  BOSCH 0 580 200 101
Polttoainepumppu BOSCH 0 580 200 101
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 580 200 101
83,75 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoainepumppu BOSCH 0 986 580 968
Polttoainepumppu BOSCH 0 986 580 968
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 986 580 968
112,94 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoainepumppu BOSCH 0 580 454 154
Polttoainepumppu BOSCH 0 580 454 154
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 580 454 154
30,00 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoainepumppu BOSCH 0 986 580 994
Polttoainepumppu BOSCH 0 986 580 994
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 986 580 994
103,88 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoainepumppu BOSCH 0 580 200 734
Polttoainepumppu BOSCH 0 580 200 734
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 580 200 734
76,67 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää
Polttoainepumppu  BOSCH 0 580 203 435
Polttoainepumppu BOSCH 0 580 203 435
Valmistaja:   BOSCH
Valmistajan numero:   0 580 203 435
121,49 €Sisältää arvonlisäveron, ei sisällä toimituskuluja
2-4 arkipäivää

Missä polttoainepumppu sijaitsee ajoneuvossa?

Polttoainepumppu sijaitsee polttoainesäiliössä. Sieltä se pumppaa polttoaineen ulos säiliöstä. Samalla se on yhdistetty takaiskuventtiiliin, jotta polttoaine ei pääse valumaan takaisin syöttölinjasta (ei pidä sekoittaa paluulinjaan). Nykyaikaisissa ajoneuvoissa paine määritellään tarkasti ohjausyksikössä. Paikka on joko lähellä säiliötä (aluskatolla) tai myös säiliössä (jossakin aukossa kuten polttoainemittarin anturia varten tai juuri tässä aukossa).

Polttoaineen on päästävä moottoriin säiliöstä, jos kyseessä on bensiinimoottori, samoin kuin jos kyseessä on dieselmoottori. Siksi tarvitaan polttoainepumppu. Käytettävästä polttoaineesta riippuen käytetään erityyppisiä polttoainepumppuja. Vanhoja kaasutinmoottoreita lukuun ottamatta ne ovat kuitenkin kaikki sähköisiä pumppuja.

Mitä pumppuja käytetään?

Bensiinimoottoreiden polttoainepumput (bensiinipumppu)

Virtauspumppuja käytetään yleensä bensiinimoottoreissa (Ottomoottorit). Ne ovat "huomattavia" lähinnä siksi, että ne toimivat hyvin hiljaisesti. Jos joskus käännät vanhemman ajoneuvon virta-avainta, voit kuulla todella kovaäänisen pumpun tankissa. Nämä ovat syrjäytyspumppuja, sillä niitä käytettiin muutama vuosi sitten asti kaikissa polttomoottoreissa (kaasutinmoottoreita lukuun ottamatta). Sähkötekniikan kehittyminen on kuitenkin varmistanut, että bensiinimoottorin kanssa voidaan käyttää tehokkaampia virtauspumppuja.

 Polttoainepumput dieselmoottorissa (dieselpumppu)

 Virtauspumpuilla on kuitenkin oikeutuksensa - dieselmoottorissa. Tämä johtuu siitä, että diesel on öljyä ja sen viskositeetti muuttuu lämpötilan vaikutuksesta. Tämä tarkoittaa, että diesel muuttuu viskoosimmaksi esimerkiksi talvella. Viskositeetiltaan korkealle väliaineelle syrjäytyspumppu on parempi valinta.

Millainen on polttoainepumpun huolto?

Bensiinipumput tai dieselpumput ovat huoltovapaita. Ne sijaitsevat ajoneuvon alla säiliön kohdalla. Nykyaikaiset polttoainepumput toimivat yleensä niin luotettavasti, että ne kestävät koko auton käyttöiän. Vanhemmissa ajoneuvoissa on kuitenkin täysin mahdollista, että pumppu lakkaa toimimasta. Tämä johtuu usein korroosiosta ja säiliössä olevasta vedestä (myös vesi kerääntyy säiliöön). Vanhassa autossa olisi siksi järkevää huollattaa koko polttoainejärjestelmä ja puhdistaa säiliö.

Vaiva on kuitenkin valtava. Pumpun vian riski kuitenkin kasvaa yli 7-10 vuotta vanhoissa autoissa, jolloin matka korjaamolle ei välttämättä kannata näin suurta työtä varten. Tällöin on ehdottomasti halvempaa vaihtaa vian sattuessa vain pumppu ja tarvittaessa tyhjentää tankin sisältö kerran (niin että vesi tulee ulos). Säiliöissä on tyhjennystulppa tätä tarkoitusta varten.

Mitä vaurioita polttoainepumppu voi saada aikaan?

Jos polttoainepumppu ei enää toimi, on ensimmäiseksi tarkistettava vastaava sulake. Jos se on palanut, herää kysymys, miksi näin on. Linjoissa voi olla oikosulku tai pistokeliitoksissa voi olla korroosiota. Jos pumppuun on kuitenkin päässyt likaa tai vettä, se on voinut myös takertua ja sähkömoottori on voinut räjähtää. Pumppu on siis tarkistettava vastaavasti - samoin kuin liitännät ja pistokeliitännät korroosion ja katkenneiden johtojen varalta.

Miten polttoainepumppu tyhjennetään?

Alustaan asennetut polttoainepumput on liitetty polttoaineletkujen avulla polttoainelinjaan tai -säiliöön. Joissakin näistä pumpuista voi olla tyhjennystulppa, toisissa taas letkut on yksinkertaisesti irrotettava. Polttoaineen keräämiseksi on ryhdyttävä asianmukaisiin toimenpiteisiin (huomioi ympäristönsuojelu!).

Mitkä pumput olisi asennettava?

Etenkin polttoainepumppujen osalta jotkut auton omistajat turvautuvat usein Kaukoidästä peräisin oleviin halpoihin pumppuihin. Näitä pumppuja, jotka maksavat usein vain murto-osan merkkituotteista, ei suositella. Testit osoittavat kerta toisensa jälkeen, että korkeiden paineiden vuoksi erityisesti näiden pumppujen tiivisteet eivät kestä. Seurauksena on väärä paine, suuri ympäristön saastuminen ja valtava syttymisvaara. Siksi on tärkeää etsiä merkkilaatuisia polttoainepumppuja, jotka täyttävät kaikki asiaankuuluvat vaatimukset.